ruokailustani

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jusse__
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mihis tuo kello 14.00 ateria hävisi? Kyllä siinäkin edelleen kannattaisi jotain pientä välipalaa vetäistä, esim. banaani ja protskadrinkki.

Jusse__ sanoi:
nyt tuli tilattua tota whey3:a ja ruokailuni näyttäis tälläiselta nyt:
klo 08:00 1 kananmuna, 2-3 ruisleipää (makkaraa, juustoa ja voita), 4dl maitoa, jugurtti
klo 12:00 lämminruoka, 2 leipää (voita), 4dl maitoa, salaattia.
klo 16:00 treenin jälkeen 1dl Whey3 sekoitettuna maitoon ja hedelmää.
klo 17:00 lämminruoka, 2-3 leipää (makkara, juusto ja voi ) 2dl maitoa
klo 20:00 purkki tonnikalaa, 2dl maitoa ja 1 kananmuna

kertokaa jos on jotain lisättävää jne :)
pituus 180cm paino n.66kg

Jos mä oisin sä niin söisin jotakuinkin näin:
08:00 2-3 ruisleipää (makkaraa, juustoa ja voita), 4dl maitoa, jugurtti+raejuustoa tai rahkaa 1/2 purkkia
12:00 lämminruoka, 2 leipää (voita), 4dl maitoa, salaattia
14:00 whey3 1desi+rypsiöljyä 2rkl
16:00 treenin jälkeen 1dl Whey3+1dl maltoa, sulla ei ilmeisesti oo maltoa joten sekoita toi vaikka omenamehuun. osta maltoa. Ei maitoa palautusjuomaan, hidastaa imeymistä.
17:00 lämminruoka, 2-3 leipää (makkara, juusto ja voi ) 2dl maitoa+syö se toinen puolikas siitä purkista jonka aamulla söit.
20:00 purkki tonnikalaa, 1 kananmuna, rypsäriä pari rkl. koska meet nukkumaan? ennen nukkamaanmenoa ei hiilareita ja proteiinia n.30g+rypsiöljyä pari rkl.

joo paitsi ei palautusjuomaa tieteskää ja kannattaa viilailla noita ruokailuvälejä niin että söisit noin kolmen tunnin välein. Kannattaa kattella myös et sitä proteiinia tulee sellaset 30g joka aterialla. esim banaani, omena ja leipä ei oo mikää ateria mut tohon purkki raejuustoa/rahkaa/tonnikalaa mukaan ni hyvä tulee.

kysynpä itekkin sitten....

Ite syön kutakuinkin näin.

07.00 - 08.00 Iso kulho puuroa + 3 ruisleipää + 0,5l maitoa
09.00 - 11.00 Treenit (treenin päälle palautusjuoma vahvistettuna protskulla)
10.00 - 12.00 Lämmin ruoka (niin paljon kun lautaselle mahtuu) + 0,5l maitoa sekä pari ruisleipää
14.00 - 15.00 Välipalaa (hedelmää,rahkaa,ruisleipää,kananmunaa etc.)
17.00 - 18.00 Lämmin ruoka (sama kun eka lämmin ruoka)
19.00 - 21.00 Iltapala (hedelmää + ruisleipää, sekä proteiini drinksu 1dl heraa + 0,5dl palautusjuomaa antaan makua sekoitettuna 0,5l maitoa(kaseinaattia tilaan heti kun budjetti sallii))

Eli miltäs tuommonen näyttää? Massaa on kertynyt parissa kuukaudessa ihan kivasti :thumbs:

Pumba sanoi:
Ite syön kutakuinkin näin.

07.00 - 08.00 Iso kulho puuroa + 3 ruisleipää + 0,5l maitoa
09.00 - 11.00 Treenit (treenin päälle palautusjuoma vahvistettuna protskulla)
10.00 - 12.00 Lämmin ruoka (niin paljon kun lautaselle mahtuu) + 0,5l maitoa sekä pari ruisleipää
14.00 - 15.00 Välipalaa (hedelmää,rahkaa,ruisleipää,kananmunaa etc.)
17.00 - 18.00 Lämmin ruoka (sama kun eka lämmin ruoka)
19.00 - 21.00 Iltapala (hedelmää + ruisleipää, sekä proteiini drinksu 1dl heraa + 0,5dl palautusjuomaa antaan makua sekoitettuna 0,5l maitoa(kaseinaattia tilaan heti kun budjetti sallii))

Eli miltäs tuommonen näyttää? Massaa on kertynyt parissa kuukaudessa ihan kivasti :thumbs:

Iltapalalta hiilarit pois ja tilalle raejuustoa (ja sitten kun saat niin vaikka sitä kaseiinia) hera liian nopeaa. Hyviä rasvoja ei näy tulevan yhtään eli lisää ne. Aamupalalle raejuustoa/rahkaa purkki. Luulis että saat noista lämpimistä safkoistas riittävästi proteiinia, riippuu tieteski mitä syöt. Kannattaa kattella myös sitä peiliä eikä vaa vaakaa, sullaki aika paljon tulee hiilareita ja turhia läskejä on myös turha keräillä.

Maaggeli sanoi:
Hyviä rasvoja ei näy tulevan yhtään eli lisää ne. Aamupalalle raejuustoa/rahkaa purkki.

Tämä tarkoitti mitä? eli siis mimmoisia rasvoja? :david:

Pistetään nyt tänne ku en jaksa uutta threadii ruokailusta tehdä.. elikkä siis oisko jotain vinkkei miten maitorahkasta sais paremman makusta ? Fun lightia vaan sekaan ? Entäs sit tää rypsiöljy, kuin paljon sitä tarviis päiväs ? ja raakanako sekin vedetään ? ja sit viel et kannattaako kananmunat vetää raakana vai esim keitettynä ? tulipaha taas kysymyksiä :david:

sepigi sanoi:
Pistetään nyt tänne ku en jaksa uutta threadii ruokailusta tehdä.. elikkä siis oisko jotain vinkkei miten maitorahkasta sais paremman makusta ? Fun lightia vaan sekaan ? Entäs sit tää rypsiöljy, kuin paljon sitä tarviis päiväs ? ja raakanako sekin vedetään ? ja sit viel et kannattaako kananmunat vetää raakana vai esim keitettynä ? tulipaha taas kysymyksiä :david:

Mansikka fun light on toiminut mulla. Vadelmaakin olen testannut, mutta mansikka peittää mun mielestä paremmin rahkan maun. Rypsäriä sen mukaan mitä sitä tarvitsee. ;) Muistelisin että rasvoja on hyvä saada n. 1g per paino kilo. Ite otan pari kertaa päivässä pari ruokalusikallista raakana. Miten meinasit vetää tuota rypsiöljyä jos et raakana? :) Munatkin voit vetästä raakana, tai sitten paistaa,keittää, jne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sepigi sanoi:

Funlight on paras rahkan maustamiseen, itse oon tykänny laittaa vadelmaa ja mansikkaa molempia. Ja jos ostaa vielä Lidlistä tätä milbonan rahkaa niin ei ole läheskään niin rahkasen makusta. Mutta kannattaa laittaa ihan raakana sitä Funlightia sinne rahkan joukkoon, jos siitä tekee ensiin lasiin sopivan makusta mehua niin ei varmasti anna makua tarpeeks, loraus vaan pullosta ja sekoittaen ja maistaen ja jos tarvii lisää nii sitten toinen loraus tai vaikka loraus vettä jos haluaa juoksevampaa mutta ei vahvemman makusta. Ainakin tämä milbona maistuu suorastaan loistavan hyvälle Funlightin kanssa ja mä en tykkää rahkan mausta yhtään.

Itse tykkään kovasti käyttää omena Funlightia rahkan maustamiseen. Aamupalana purkki Ehrmannia, loraus Funlightia, kaurahiutaleita 1-2dl, kaikki kunnolla sekaisin ja lopuksi maitoa tarpeeksi, että saadaan sopiva koostumus. Tuohon voi sitten syödä myös kaveriksi pari leipää. Riittää tällaiselle pienelle ihmiselle hyvin.

Joona sanoi:
Itse tykkään kovasti käyttää omena Funlightia rahkan maustamiseen. Aamupalana purkki Ehrmannia, loraus Funlightia, kaurahiutaleita 1-2dl, kaikki kunnolla sekaisin ja lopuksi maitoa tarpeeksi, että saadaan sopiva koostumus. Tuohon voi sitten syödä myös kaveriksi pari leipää. Riittää tällaiselle pienelle ihmiselle hyvin.

Tää on melkein kun mun aamiainen, dietillä jätän leivät syömättä ja sitten kun en ole dietillä niin tulee otettua leivät tai lisättyä kaurhiutaleiden määrää. Tämän lisäksi laitan vielä lorauksen rypsäriä joukkoon. Maitoa en käytä, laitan vettä jotta saan sopivan paksusta.

Mä oon vasta alottelemassa koko punttisali harrastusta sun muuta, mutta jos joku viittis vähän kommentoida ja antaa korjausvinkkejä mun ruokavalioon, niin olis kiva.

Eli

07.30 Aamupala: Ruisleipää pari palaa, juustoa, maitoa tai vettä. Joskus puuroa.
11.00 Lounas: kouluruokaa yleensä. Sen lisäksi leipää, ja kasviksia.
15.00-16.00 Päivällinen: Normaalia ruokaa, sen lisäksi leipää (yleensä ruisleipää), raejuustoa, kasviksia ja maitoa-
22.00-22.00 Iltapala: leipää, juustoa, joskus kaakaota, ja munakasta.

Olen miettinyt, että voisin ostaa jotain protskua, mutta en tiedä mitä. Budjetti ei ole mikään iso, mutta kyllä silti pitäis laatuun panostaa. Onko mitään ehdotuksia tai vinkkejä hyvästä proteiinista.
Niinkuin sanoin, olen vasta aloittelija.

Ja vielä yksi kysymys, onko palautusjuoma tärkeä?

Olisin kiitollinen jos joku viitsii minulle vastata. :worship:

Hyviä proteiinilähteitä: maitorahka, rajejuusto, tonni- ja yleisestiottaen kaikki kalat,kananmunat, lihat jne.Ja vaikka proteiinitarvetta täydentämään joku hitaasti imeytyvä protskujauho, jos tuntuu, että ei saa tarpeeksi (2-3g per painokilo on hyvä määrä).Ja proteiineja tarvitset kyllä lisää ruokavalioosi.

Hyvä yleissääntö on syödä n.5-7 ateriaa päivässä n.3 tunnin välein.Eli esim.päivällisen ja iltapalan väli on törkeän pitkä, sinne mahtuu yks lisä ateria.

Katso, että saat hyviä rasvoja, kuten rypsi-, oliivi, kalaöljy jne.Illan viimeisen aterian ei tarvitse sisältää yhtään hiilareita, mutta protskut ja hyvät rasvat olis hyvä olla.Eli esimerkiksi 200g rajejuustoa+2 rkl rypsiöljyä on hyvä ateria.

Lue lisäksi paljon esimerkkiaterioita täältä pakkikselta, niin saat käsityksen mimmoiselta ruokailun olisi suurinpiirtein hyvä näyttää.

Palutusjuoma on tärkeä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom