ruokailusta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
oon nyt alkanut uusiin ruokavaliotani kun se oli aluksi niin perseestä. laskettu kokonaisenergia on 1908 kcal. tämä kuitenkin sisältää noin 150g proteiinia per päivä. painan 74 kiloa ja arvioitu kulutukseni pitäisi olla suurempi kulutuslaskurin mukaan kuin 1908kcal/päivä mutta silti paino lisääntyy. onko tuo laskuri siis kuinka luotettava? olen omasta mielestäni aika pieniruokainen. yritänkin kasvattaa massaa ja voimaa molempia mutta miksi tuon kalorimäärän pitäisi olla joku +500kcal jos kerran saa muutenki tarpeeks protstkuu...eikö tuo ylimääräinen energia muutu vain rasvaksi? sopiva määrähän proteeiahan oli jokin (2x oma paino) g ??
päivän ruokailut nykysin:

aamupala: 2dl fast muscle+ veteen sekotettuna
lounas: mitä koulussa sattuu olemaan ruokana
välipala: 100g tonnikalaa öljyssä+100g raejuustoo
palautusjuoma reenin jälkeen: 2dl fast muscle+ veteen sekotettuna
päivällinen: 250g mar. broilerin paistisuikale + 150g keitettyä riisiä
iltapala: 100g tonnikala öljyssä + 100g raejuustoo
iltapala2: mansikkarahka 200g

kyse on siis kaloreista. Tarvit enemmän kaloreita kun kulutat, et pelkästään protskuu. Toisaalta ei syytä huoleen jos paino nousee ;)

Toi muskeli+ ei oo mitää aamupalaaaa! :curs:

tiedän ettei se ole mitään aamupalaa mutta kun minulla on vaikeuksia saada aamusta syötyä niin syön tuon kun mikään kiinteä ei tahdo mennä alas ja jos väkisten yrittää niin siinä meinaa yrjö tulla.

naruranne sanoi:
tiedän ettei se ole mitään aamupalaa mutta kun minulla on vaikeuksia saada aamusta syötyä niin syön tuon kun mikään kiinteä ei tahdo mennä alas ja jos väkisten yrittää niin siinä meinaa yrjö tulla.
Heh, tuttu juttu. Noin mullakin oli ennen mut nykyään ei meinaa puuro, banaani, kananmuna, tonnikala kompo riittää :D
Ootko koittanu ihan perus protskua ja sekottaa siihen kaurahiutaleita? Sekin olis jo parempi.

en ole kyllä kokeillut...mitä tarkoitat perus protskulla? ja miksi se olisi yhtään sen parempi? muscle+:ssa on kyllä proteeinia ja hiilihydraatteja.

Siis ihan perusheraa mis ei oo mitään muuta. Saat kaurasta paljon paljon parempaa hiilihydraattia. Noi muscle+ hiilarit sopii sit hyvin palautukseen.

paras aamupala mitä tiiän o vaikka 1dl kaurahiutaleita+250g maitorahka purkki+ ananas purkki kombo, aiva vitu hyvä aamuapala! suosittelen

Joo toi juotava aamupala on aika hyvä vaihtoehto jos on aamul vaikeuksii saada safkaa alas. Eli perusheraa ja kaurahiutaleita vaa sekasi, siitä sitten heiluttelee ja ryystää molemmat alas...

Dynamite88 sanoi:
paras aamupala mitä tiiän o vaikka 1dl kaurahiutaleita+250g maitorahka purkki+ ananas purkki kombo, aiva vitu hyvä aamuapala! suosittelen

Todellakin :rock: Tosin vedän ananaksien tilalla mansikkasosetta tai mustikoita (itsetehtyä) Tolla lähtee päivä käyntiin kuin hevosen potkusta :)

Dynamite88 sanoi:

Tai ananaksen sijaan maitorahkaa ja sitten sauvasekoittimella tai vastaavalla juotavaan muotoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
naruranne sanoi:
laskettu kokonaisenergia on 1908 kcal. tämä kuitenkin sisältää noin 150g proteiinia per päivä. painan 74 kiloa ja arvioitu kulutukseni pitäisi olla suurempi kulutuslaskurin mukaan kuin 1908kcal/päivä mutta silti paino lisääntyy. onko tuo laskuri siis kuinka luotettava?

Laskurit antavat ihan hyvän arvion kulutuksesta, mutta ei välttämättä juuri sitä tarkkaa lukua. Mulle laskurit antavat yleensä liian pienen kalorimäärän, jolla paino ei ainakaan nouse. Esim. nyt alle 80-kiloisena syön treenipäivänä 3800-3900 kcal ja paino ei juurikaan muutu. Ensi viikolla kierron alussa nostan kaloreita vielä entisestään. Paras keino onkin tarkkailla kaloreita ja painoa, jolloin löydät sen ruokamäärän millä paino pysyy paikallaan. Tämä on hyvä tietää jotta voit saada painon nousemaan (lihaskasvua) ja dieetillä pudotettua painoa sopivan hitaaseen tahtiin.

naruranne sanoi:
miksi tuon kalorimäärän pitäisi olla joku +500kcal jos kerran saa muutenki tarpeeks protstkuu...eikö tuo ylimääräinen energia muutu vain rasvaksi? sopiva määrähän proteeiahan oli jokin (2x oma paino) g ??

Jos päivässä syömäsi kalorimäärä on juuri sen verran mitä kulutat, ei lihasta tule vaikka saisit siitä ruoasta 500g proteiinia. Keho tarvitsee rakennusainesta josta sitä lihaa voi tehdä, eli ylimääräisiä kaloreita. Rasvaa tulee siinä sivussa myös, sille ei voi mitään, koska kaikkea energiaa ei oikein saa käytettyä pelkkään lihaksenmuodostukseen.

Alkää tuijotelko liikaa noita laskureita, sillä pärjää jo pitkälle, että tietää 80 kiloisen miehen kuluttavan tuon 2000 kcal jo tyhjäkäynnillä, eri se on perusaineenvaihdunnan kulutus jonka kulutat vaikka makaisit sängyssä koko vuorokauden. Tähän päälle tulee väkisinkin se 500 kcal jos nyt ihan normaalisti tekee päivän askareita, raskas työ antaa äkkiä toiset 500 kcal ja urheilut päälle. Eli yleensä voisi sanoa, että 3000 kcal alkaa tapahtua jos kulutus ei ole kova. Kannattaakin tuosta lähteä liikkeelle ja nostaa sitten 500 kcal jos ei mitään tapahdu painon suhteen. Mun mielestä ne laskurit voi heivata hevon helvettiin.

Timba79 puhuu asiaa, heittäkää niillä laskureilla vesilintua :curs:

Timban mukaan olisin ollut siis pahasti aliravittu, kun kaloreita on tullut päivittäin 1700-2700 viimesen puolen vuoden ajan, koskaan ei yli 3000 vaikka olisin liikkunut kovalla sykkeellä 2-3h päivässä vaan lähemmäks 2000 silti. Laskurin mukaan mun peruskulutus olis 2650kcal (tosin kaikkien muiden laskureiden mukaan peruskulutus olis lähempänä 3700kcal). Voisko siis olla mahdollista, et oon ollu säästöliekillä kun paino ei vähään aikaan pudonnut -14kg jälkeen? (nyt se on jälleen kääntynyt laskuun kun oon syöny vähä rennommin)

Mun "esikuva" on John Stone, joka veteli 1300-1700kcal/päivä :) Tosin se muuttuki lihapullast sisäfileeks 6kk:ssa... en tiedä sit kui terveellist oli, mut kaipais kyl itekki tuloksii nopeemmin :D

sumo sanoi:
Timban mukaan olisin ollut siis pahasti aliravittu, kun kaloreita on tullut päivittäin 1700-2700 viimesen puolen vuoden ajan, koskaan ei yli 3000 vaikka olisin liikkunut kovalla sykkeellä 2-3h päivässä vaan lähemmäks 2000 silti. Laskurin mukaan mun peruskulutus olis 2650kcal (tosin kaikkien muiden laskureiden mukaan peruskulutus olis lähempänä 3700kcal). Voisko siis olla mahdollista, et oon ollu säästöliekillä kun paino ei vähään aikaan pudonnut -14kg jälkeen? (nyt se on jälleen kääntynyt laskuun kun oon syöny vähä rennommin)

Kovempi dieetti hidastaa aineenvaihduntaa, eli tuo peruskulutus putoaa. Sitä en osaa sanoa paljonko se tippuu, mutta aika alas sitä pitää kaloreissa itekin mennä kun dieetti venyy pitkäksi, jos siis haluaa että jotain tapahtuu.

Nyt kannattaisi sun ehkä vetää jokunen päivä ihan reiluilla kaloreilla ja herätellä sen aineenvaihdunta ja sitten palata taas takaisin miinukselle.

Timba79 sanoi:
Kovempi dieetti hidastaa aineenvaihduntaa, eli tuo peruskulutus putoaa. Sitä en osaa sanoa paljonko se tippuu, mutta aika alas sitä pitää kaloreissa itekin mennä kun dieetti venyy pitkäksi, jos siis haluaa että jotain tapahtuu.

-30% on dokumentoitu arvo koehenkilöissä jotka olivat useita kuukausia todella reiluilla miinuksilla. Peruskulutus siis laskee, mutta ei lähellekään "nollaa" tai "täysjumia".

kiitoksia vain vastanneille :worship: nyt todellakin on ruvennut jo ruoka maistuun paremmin aamusta kun alotteli aluksi tuolla proteiiinipirtelöllä ja sit vaihdoin vähä aikaa sitte tuohon kaurahiutaleita+maitorahkapurkki+ananas comboon..ja pirun hyvää on! nälkä kasvaa syödessä :D

JSmith sanoi:
-30% on dokumentoitu arvo koehenkilöissä jotka olivat useita kuukausia todella reiluilla miinuksilla. Peruskulutus siis laskee, mutta ei lähellekään "nollaa" tai "täysjumia".

Ja tuo 30% tekee helposti jo 500 kcal, että ei mikään pikkujuttu kuitenkaan. Training Dayn kanssa tuossa keskusteltu tosta aineenvaihdunna herättelystä jos pidempi dieetti menossa ja alkaa homma tosissaan jumiin. Riittääköhän viikko maltillisella plussalla saamaan tuota perusaineenvaihduntaa normaalimmalle tasolle? Ja onko jotain muuta mitä pitäisi ehdottomasti huomioida?

no nyt on pakko kysyä taas että ku otti nii päähän ku kaveri alko vittuileen mulle että ei mun hyödytä ollenkaan syödä mitään tonnikalaa ja raejuustoo vaan ihan normaaleja ruokia. että näitä kannattaisi syödä vain treenin jälkeen eikä joka päivä. ja että mun pitäisi vaan syödä juuri sen verran kuin kulutan? onko sen missään puheissa perää ollenkaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom