Elikä tavoitteena massanlisäys tai etenkin sen säilyminen, mutta ongelmana ruokahaluttomuus. Ruokahaluttomuutta on ollut jo pitkään ja se ilmenee kausittain oikeastaan niin, että ruokaa tehdessä on nälkä, mutta kun ruoka on lautasella, muutaman lusikallisen jälkeen tunnen oloni jo kylläiseksi. Saatan illalla huomata, että olen syönyt aamupalan jälkeen vain yhden lämpimän aterian enkä siltikään ole nälkäinen. Tokihan ruoan sai menemään alas maidon kanssa vuorotellen, mutta sitten täytyin maidosta. Juominen on ollut mulle paljon helpompaa, ja viime syksynä joinkin melko pitkään kahdesti päivässä pirtelön, joka sisälsi n. 1300 kcal, 49 g prot, 65 g hiil ja 101 g rasvaa. Tuolla tyylillä vedin pari-kolme kuukautta ja sain painonkin nousemaan, mutta "kuurin" loputtua painokin alkoi pikkuhiljaa tippua alaspäin, vaikken edes liikkunut. Tällä hetkellä olen pysynyt mitoissa 170/70, ja olen kehittämässä aerobista kuntoani lenkkeilemällä 3 krt/vko ja crossfitin avulla 3 krt/vko (jahka alkeiskurssi huhtikuussa alkaa). Aineenvaihduntani on hyvä ja tuntuu, että kiloja ropisee jo pelkästä porraskävelystä. Olisiko samanlaisten pirtelöiden syöminen kahdesti päivässä taas hyvä vaihtoehto vai kannattaisiko niitä modata jollain tavalla? Tarkoitus ei siis ole lihota vatsasta tai laihtua niin, että luut tulevat läpi.