Ruokahaluttomuuden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä?

ruokahalun nostattaja lääke?

Voi helvetti! Kaikilla on varmasti joskus ollut ruokahaluttomuutta, toi menee jo vähän amerikkalais logiikan puoleen, että joka ikiseen enemmän tai vähemmän ikävään juttuun pitäisi olla joku ihme lääke!

Ei mitään muuta, kuin proteiini ateriankorvike juomaa, hedelmiä kuka vain nyt pystyy syömään.
Sitten se, että ruokaa en itse ainakaan syö maun takia, suu auki, suu kiinni, pureksi, nielaise *jatka*. Kyllä se siitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ant sanoi:

Voi helvetti! Kaikilla on varmasti joskus ollut ruokahaluttomuutta, toi menee jo vähän amerikkalais logiikan puoleen, että joka ikiseen enemmän tai vähemmän ikävään juttuun pitäisi olla joku ihme lääke!

Ei mitään muuta, kuin proteiini ateriankorvike juomaa, hedelmiä kuka vain nyt pystyy syömään.
Sitten se, että ruokaa en itse ainakaan syö maun takia, suu auki, suu kiinni, pureksi, nielaise *jatka*. Kyllä se siitä.

No voihan :david: :david: :david:
Tohon voi olla sellanenkin syy kuten vaikka joku sairaus. Eipäs nyt lähdetä soittelemaan ilman että tiedetään taustoja.

ant sanoi:

Lainaanpas itseäni tähän:

Hippa sanoi:
Kuulin kaverilta, että hänen miehensä on saanut ruokahaluttomuuteen jotain lääkitystä, joka lisää ruokahalua.

Onko kukaan kuullut vastaavasta?

--

Onkos kellään mitään vinkkejä kuinka lisätä ruokahalua?

Liikunnan lisääminen ja pakkosyöttö eivät auta ollenkaan. Jälkimmäinen vähentää ruokahalua ennestään sekä aiheuttaa yökkimistä.

Ps. lääkärille on aika varattuna, mutta siihen on vielä kuukausi odottelua..

Eli en pyytänyt lääkitystä, vaan VINKKEJÄ, lääkäri ratkaiskoon omalta osaltaan asian, kun hänet tapaan.

Perustelin jo ensimmäisessä viestissä miksi en voi pakkosyöttää itseäni.

Lisään vielä, että SATUNNAINEN ruokahaluttomuus on eri asia kuin USEITA KUUKAUSIA JATKUNUT ruokahaluttomuus.

Ei jumalauta, elätkö sä jossain 1800-luvulla? Pistää vihaksi tuollaiset tyypit. Sun mielestäsi tietysti esimerkiksi anorektikot ovat pelkästään ruualle nirsoja tyttösiä, joita ei vaivaa muu kuin heidän turhamaisuutensa.

Onneksi on olemassa sua älykkäämpiä ihmisiä, jotka pyrkivät tutkimaan ja kehittämään uusia hoitomuotoja sairauksiin, muun muassa näitä "ruokahalun nostattaja lääkkeitä".

Pitäisi vissiin olla hiljaa kun ei mitään tiedä... mutta mielestäni pitäisi hoitaa sitä sairautta eikä oiretta. Kun tuo syömättömyys näyttäisi olevan seurausta muista probleemeista, niin ne kuntoon ensin.

Vaihda tuo yleispaska yleishyväksi :thumbs:

Valmarin -liuos maksaa muistaakseeni jotain 5€ per pullo, ja yksi puteli kestää muutaman viikon. Eli ei oo kallista. Se sisältää erilaisia mineraaleja mm. kalium- ja magnesiumkloridia. Itselläni toimii kramppien ehkäisijänä sekä laittaa kyllä aineenvaihduntaan uutta potkua. Dieetille erinomainen valmiste!

"Aikanaan sitä nauttivat jermut rintamalla silloin kun Suomi taisteli itsenäisyydestään. Nykyinen terveystietoisuus ja kuntoilun lisääntyminen on tehnyt siitä urheilijoiden, kunnonkohentajien sekä laihduttajien suosikin."

Lisätietoa
täältä

Edit: Tuolla sivustolla kyllä sanotaan, että "Se vähentää myös nälän tunnetta sekä makeannälkää". Eli tuon mainostekstin mukaan jos eletään, niin sen ei pitäisi lisätä ruokahalua.. mutta kun ruokahaluttomuus voi kyllä johtua vaikka kuinka monesta syystä. Jos aineenvaihdunta lisääntyy, niin kyllä se ruokahalukin sieltä ilmaantuu!

Vihaa vaan, mutta...

sammyx sanoi:
Ei jumalauta, elätkö sä jossain 1800-luvulla? Pistää vihaksi tuollaiset tyypit. Sun mielestäsi tietysti esimerkiksi anorektikot ovat pelkästään ruualle nirsoja tyttösiä, joita ei vaivaa muu kuin heidän turhamaisuutensa.

Onneksi on olemassa sua älykkäämpiä ihmisiä, jotka pyrkivät tutkimaan ja kehittämään uusia hoitomuotoja sairauksiin, muun muassa näitä "ruokahalun nostattaja lääkkeitä".

Anorektikko on yleensä seurausta omasta turhamaisuudestaan. Niistä on ollut kymmeniä dokumenttejä, potilaitten haastatteluja jne. Että SE on nimen omaan heidän turhamaisuudestaan kiinni... siis se anoreksia.

Mutta tähän ruokahaluttomuuteen, jos se sitten on joku sairaus... ? Synnynnäinen sairaus? Niin sehän on huono juttu kait. Mutta minä ITSE en ainakaan nappeja popsisi, jotta voisin syödä ruokaa.
Tavallisen kotiruoan voi muusata pilttiruoaksi ja syödä vaikka pillin kanssa. Eikä se ole ollenkaan noloa.

Mutta tehkää mitä teette. :david: :kuola: <----- :curs:

Mieliala todella vaikuttaa paljon ruokahaluun (vrt. esim. pitkittynyt stressi). Masentuneilla ihmisillä on hyvin tavallista että ruokahalua pyritään nostattamaan tässäkin threadissa mainituilla lääkeaineilla. Syöminen on kuitenkin yksi ihmisen perustarve ja myös mielihyvän lähde.

ant sanoi:
Anorektikko on yleensä seurausta omasta turhamaisuudestaan. Niistä on ollut kymmeniä dokumenttejä, potilaitten haastatteluja jne. Että SE on nimen omaan heidän turhamaisuudestaan kiinni... siis se anoreksia.
Oiskohan järkevää jättää vastaamatta jos ei oo mitään tähdellistä sanomista :rolleyes:

Noin.

Harmony sanoi:
Mieliala todella vaikuttaa paljon ruokahaluun (vrt. esim. pitkittynyt stressi). Masentuneilla ihmisillä on hyvin tavallista että ruokahalua pyritään nostattamaan tässäkin threadissa mainituilla lääkeaineilla. Syöminen on kuitenkin yksi ihmisen perustarve ja myös mielihyvän lähde.

Hyvä, eli nyt uskotte vai. Kaikki päästä kiinni

ant sanoi:
Hyvä, eli nyt uskotte vai. Kaikki päästä kiinni

Tietysti olisi fiksumpaa jättää vastaamatta mutta...Minun ymmärrykseni mukaan on ihan sama onko vika sitten päässä tai vaikka mahasuolikanavassa mutta jos ruoka ei maistu niin jotain silloin täytyy tehdä. Jos olemassa on toimiva lääkehoito niin minun on vaikeaa nähdä mitä haittaa sen käytöstä voisi olla, päinvastoin.

B1 vitamiinin (Tiamiini) puute aiheuttaa mm. ruokahaluttomuutta...kuin myös masentuneisuutta.
http://www.google.fi/search?q=cache...itamiin1.htm+huono+ruokahalu&hl=fi&lr=lang_fi

Tosin ruokavalion on täytynyt olla aika yksipuoleista, jotta ko. vitamiinia ei ruuassaan saisi.
Mutta lisää ihmeessä kuitenkin B-vitamiini kuuri itsellesi joksikin aikaa, jollet jo satu syömään.

Toisena ruokahalua lisäävänä aineena on sinkki.
Täältä kohta "Anoreksia nervosa"

...

Harmony sanoi:
Tietysti olisi fiksumpaa jättää vastaamatta mutta...Minun ymmärrykseni mukaan on ihan sama onko vika sitten päässä tai vaikka mahasuolikanavassa mutta jos ruoka ei maistu niin jotain silloin täytyy tehdä. Jos olemassa on toimiva lääkehoito niin minun on vaikeaa nähdä mitä haittaa sen käytöstä voisi olla, päinvastoin.

En ollut niin epäselvä, että olisin sanonut, että ruoanhalun palauttamislääkkeen nauttimisesta olisi jotain haittaa, koska en edes sanonut niin.

Oma mielipide on se, että jos ruokahaluttomuudesta ei ole sivuvaikutuksia, esim jotain blablablabla vuotoja, vatsakipua tai päänsärkyä, niin minä mössöttäisin ensin ruoan jollain sekoittimella, ja sitten vetäisin huiviin pillillä.

Itse olen tätä mieltä, koska en käytä hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä, en edes asperiinia. Tietysti, lisäravinteet ovat täysin eri asia, jos olisin presidentti kommunismi valtiossa, laillistaisin hormoonit ja steroidit, ja pistäisin myyntiin niitä ämpäreissä ja purkeissa leadersin fitness stooreissa :kuola:

ant sanoi:
Oma mielipide on se, että jos ruokahaluttomuudesta ei ole sivuvaikutuksia, esim jotain blablablabla vuotoja, vatsakipua tai päänsärkyä, niin minä mössöttäisin ensin ruoan jollain sekoittimella, ja sitten vetäisin huiviin pillillä.

MIllä helvetin tavalla se ruuan koostumus vaikuttaa ruokahaluun?? Kerro ihmeessä. Jos ruoka ei maistu niin se ei maistu, siihen ei vaikuta onko se sheikkerissä vai lautasella. Tässä nyt ei ole puhe siitä miten bulkata 4000kcal/d vaan siitä, että saa edes jotain syötyä.

Itse olen tätä mieltä, koska en käytä hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä, en edes asperiinia.
Hienoa ja onnea. Eiköhän sitä kannata niitä lääkkeitä syödä jos lekuri niitä määrää.? Taidat kuulua siihen tosimiesluokkaan, joka antaa vaan päänsärkeä, kun buranaa ei voi periaatteesta ottaa. :)

...oh my god.

Jakob sanoi:
MIllä helvetin tavalla se ruuan koostumus vaikuttaa ruokahaluun?? Kerro ihmeessä. Jos ruoka ei maistu niin se ei maistu, siihen ei vaikuta onko se sheikkerissä vai lautasella. Tässä nyt ei ole puhe siitä miten bulkata 4000kcal/d vaan siitä, että saa edes jotain syötyä.

Hienoa ja onnea. Eiköhän sitä kannata niitä lääkkeitä syödä jos lekuri niitä määrää.? Taidat kuulua siihen tosimiesluokkaan, joka antaa vaan päänsärkeä, kun buranaa ei voi periaatteesta ottaa. :)

Syö vielä yksi asperiini.

Katsos, on helpompi syödä, jos ruoka on nestemäisenä, eli pistää lihat ja kalat sun muut piltti ruoaksi, se helpottaa syömistä. Ymmärrätkö?

Ajattele nyt, että normaalisti pitäisi syödä aamupala, sitten päivällä, sitten ottaa välipalaa, sitten illallinen, ja sitten iltapalaa. Näin ollen, en itse tarvitsisi mitään tabuja nostattamaan ruokahalujani.

Ja jos kehonrakentaja syö ruokaa sen maun takia, eikä motivoituneena sen koostumuksen takia, niin ollaan väärässä lajissa.

ant sanoi:
Ja jos kehonrakentaja syö ruokaa sen maun takia, eikä motivoituneena sen koostumuksen takia, niin ollaan väärässä lajissa.

Mitäköhän vikaa maussa on..? Ei ruoan tarvi pahville maistua, jotta se olis tarpeeks HC:tä voimapöperöä. Vaikka ruoka on hyvää, ei tarkoita että se olis ravintoarvoiltaan hesen majoneesissa marinoidun 'hampurilaisen' luokkaa. En mä ainakaan syö yhtikäs mitään pahalle maistuvaa, edes ravinnon takia, jos on paremmalle maistuva vaihtoehto.

hippah sanoi:
Omalla kohdalla on keväällä alkanut iso ongelma eli täydellinen ruokahaluttomuus. Joitain harvoja hetkiä lukuunottamatta ei tee mieli syödä yhtään mitään (ei edes herkkuja, mikä on jo vähän huolestuttavaa). Lopputuloksena on sitten se, ettei oikein syö mitään. Nälän tunne on aika harvinainen ilmiö myös ja silloin ei myöskään tee mieli yhtään mitään. Kaikki syöminen kuvottaa.

Onkos kellään mitään vinkkejä kuinka lisätä ruokahalua?

Liikunnan lisääminen ja pakkosyöttö eivät auta ollenkaan. Jälkimmäinen vähentää ruokahalua ennestään sekä aiheuttaa yökkimistä.

ant sanoi:
Katsos, on helpompi syödä, jos ruoka on nestemäisenä, eli pistää lihat ja kalat sun muut piltti ruoaksi, se helpottaa syömistä. Ymmärrätkö?

Lueppa nyt tuo ylin postaus huolella läpi.
1. Vaikuttaako nestemmäinen muoto ruokahaluun, kun sitä ei ole ollenkaan?
2. Pyydetäänkö siinä vinkkejä ruokahalun lisäämiseksi?

Mulla on sellainen mututuntuma, että nestemäinen ruoka ei lisää ruokahalua. Veikkaisin, että survottu kala sheikkerissä tekee lähinnä :urjo: reaktion

No sä voit syödä sitten sitä kehonrakentajan sapuskaa. Pääasia ilmeisesti on se, että se on helvetin pahaa ja yksipuolista (sehän toimii parhaiten :lol2:? Kyllä sitä bodarikin voi hyvää ruokaa nauttia. Itseäni en bodariksi tituleeraa, mutta olettaisin, että aika monella on tärkeää myös ruuan maku. Ei ainoastaan makrot.

edit. maxmussel ehti makuihin ensin

Voi ruoasta nauttia.

Jakob sanoi:
Lueppa nyt tuo ylin postaus huolella läpi.
1. Vaikuttaako nestemmäinen muoto ruokahaluun, kun sitä ei ole ollenkaan?
2. Pyydetäänkö siinä vinkkejä ruokahalun lisäämiseksi?

Mulla on sellainen mututuntuma, että nestemäinen ruoka ei lisää ruokahalua. Veikkaisin, että survottu kala sheikkerissä tekee lähinnä :urjo: reaktion

No sä voit syödä sitten sitä kehonrakentajan sapuskaa. Pääasia ilmeisesti on se, että se on helvetin pahaa ja yksipuolista (sehän toimii parhaiten :lol2:? Kyllä sitä bodarikin voi hyvää ruokaa nauttia. Itseäni en bodariksi tituleeraa, mutta olettaisin, että aika monella on tärkeää myös ruuan maku. Ei ainoastaan makrot.

edit. maxmussel ehti makuihin ensin

Joo, okei, en ehkä sitten lukenut tarpeeksi hyvin, eli ei pilttiruoka sovi, noh, se siitä.

-------------------------------------------------------------------------
Mutta, kuitenkin, tässä sivussa, että esim. ravintoloissa en voisi syödä, ihmiset varmaan kuset housussa katsoo minua miten sekoitan sellaisen ihme taideteoksen vaan sekaisin ja syön sen kuin minkä tahansa valmis ruoan. Ei ruoalla tarvitse leikkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom