Ruokahalun puute?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli ihan yhtäkkiä mieleen yks pieni sivuseikka, eli en muista millon viimeks olis ollu nälkä :) Sellanen "alipaineen" tunne, joka yleensä tulee kun on todella nälkä esiintyy kyllä, mutta se tavallinen näläntunne on jotenkin kateissa. Syön kyllä ~2500kcal päivässä ja salia harrastettu kolmisen vuotta. Syön ihan instinktiivisesti muutaman tunnin välein. Tuli vaan mieleen kun joskus ollut syömättä kuusi tuntia, niin nälkää ei silti ole. Aika ihme juttu, onko muilla esiintyny vastaavaa? Kai mulla joku anoreksia sit on... :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulla on just nyt nälkä. vaikka aamusatsi tuli vedetty noin 2 h sitten... päinvastainen ongelma sitten.

Aika ihme juttu, onko muilla esiintyny vastaavaa? Kai mulla joku anoreksia sit on... :)
No ei kai sentään ole, et taitaisi syödä instinktiivisesti jos olisi. Mulla on välillä vastaavaa, ja tosiaan, vaikkei nälkä olisikaan niin kellosta katsoo että jaahas pitää syödä. Olisihan se hienoa jos kehon biologinen viesti olisi sillon aina että NÄLKÄ! Toisaalta, musta on tärkeää syödä ennen kuin se törky nälkä tulee, helpompi syödä sopiva määrä ja hyvälaatuista ruokaa. Varsinkin kun oma filosofia on sellanen, ettei se aina voi maistua niin kauheen hyvältä, tärkeempä on antaa keholle sitä mitä se tarvitsee.

Tuli ihan yhtäkkiä mieleen yks pieni sivuseikka, eli en muista millon viimeks olis ollu nälkä :) Sellanen "alipaineen" tunne, joka yleensä tulee kun on todella nälkä esiintyy kyllä, mutta se tavallinen näläntunne on jotenkin kateissa. Syön kyllä ~2500kcal päivässä ja salia harrastettu kolmisen vuotta. Syön ihan instinktiivisesti muutaman tunnin välein. Tuli vaan mieleen kun joskus ollut syömättä kuusi tuntia, niin nälkää ei silti ole. Aika ihme juttu, onko muilla esiintyny vastaavaa? Kai mulla joku anoreksia sit on... :)

No ainakin sen voin sanoa että syöt liian vähän kaloreita. Itseltänikin nälkä häviää kun olen pitkään hiukkasen miinuksella.

2500 kcal päivässä ei ole 180/80 (kts. profiili) treenaavalle miehelle todellakaan riittävästi.

Itseltänikin nälkä häviää kun olen pitkään hiukkasen miinuksella.
?
Löytyipäs syy tähän. Eli kun on tarpeeksi kauan ollut miinuksilla, ei ruoka enään maistu/uppoa? Kannattaako tästä sitten pikkuhiljaa nostaa, ettei ihan oksennusmättöaloituksella kannnata aloittaa?

Ikuisuusdiettaaja kun olen, niin dietin jälkeen, aloitan aina varovasti nostamaan niitä kaloreita ylöspäin.Pari kertaa kun oon tehnyt niin että oon mennyt rajuista - kaloreista nopeasti ylöspäin on tullut tosi pahaa väsymystä ja sitten on jäänyt sen takia treenejäkin väliin kun ei vaan millään jaksa.Eli varovainen aloitus esim 50-100 kaloriapäivässä lisää noin alkuun esim ekan viikon aikana ja sitten taas saman verran ylös niin kauan kuin oot ns balanssissa.

Hae apteekista betolvex-tabletteja, ne sis. b-12vitamiiniä ja lisäävät ruokahalua erittäin hyvin. Niitä saa ilman reseptiä.

mulla on just nyt nälkä. vaikka aamusatsi tuli vedetty noin 2 h sitten... päinvastainen ongelma sitten.

mulla ihan sama. Varsinkin just aamupäivällä.En tajuu miten syöminen voi tuottaa joillekin ongelmia. Noh meitä on moneen junaan.

Aamupala tosiaan pitää nälkää vähiten, vaikka onkin kalorimäärältään päivän toiseksi suurin ateria.. johtuu kai siitä, että keho ottaa sen nopeasti käyttöön yön paaston johdosta. Ensimäinen välipala on siis täälläkin syötävä jo noin tunnin kahden päästä aamusta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom