Ruokahalun lisääjä?

Terve.

Olisikos jotain apteekin / luontaistuotekaupan yrttirohdosta tms. joka tosiaan lisäisi luontaista ruokahalua?

Mä olen sen sorttinen että ruokahalua kyllä on, mutta kun nälkä tulee, se vaivaa hetken jonka jälkeen häviää - ja sitten voi olla kuinka kauan vaan syömättä. Kun on aikaa ja muistaa, tulee syötyä hyvin. Mutta sitten kun on oikein kiirettä ja puuhaa, saattaa käydä niin että näläntunne on ja menee, ja sitten ei syökään aikoihin.

Tällainen pahimman laadun tapaus oli tässä juuri eilen kun tuli aamulla syötyä vähän leipää ja protskudrinkki, sitten pukkas puuhaa päälle ja koko päivä meni erilaisissa toimissa, koko päivän aikana tuli syötyä 2 pientä pullaa, ja sitten illalla 9:n aikaan vasta ruokaa! Todella paha! Kalorit varmasti alle 1000kcal / päivä!

Tavoitteena olisi summamutikassa +3000kcal ruuat päivässä mutta ikävä kyllä jää varmaan 2500kcal alamaastoon 80% päivistä....

Täytyy koittaa aina paikkailla protskudrinkeillä ja muilla, ja syöhän sitä kun ottaa niskasta kiinni ja vetää välipalaa ajallaan, mutta tuollanen jokin ruokahalua lisäävä rohdos vois olla ihan OK kokeilla ainakin mielenkiinnosta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vedä roskaruokaa nii tulee kaloreita "harva jaksaa syödä riisikeksejä 3000 kcal edestä".

Ps. Konjakki on vanhan kansan lääke epänälkäisyyteen <- halusin just tolleen kirjottaa ton joten stfu.

Tuo lainausmerkeissä oleva on todettu, ja mä pidän periaatteena sitä, että
jos on tullut syötyä heikosti, niin mielummin roskaruokaa kuin miinuskaloreita, ensin huolehditaan että syö tarpeeksi, sitten vasta siitä MITÄ syö.

Varsinkin kun oon sitä sorttia etten liho melkein millään.

Eihän siinä muuten mitään mutta heti kun vähän kiirettä tms. pukkaa niin syömiset heittää häränpyllyä aina.

Älkääpäs nyt täyttäkö tätä threadia kaikenlaisella offtopic-paskapuheella, sillä muakin kovasti kiinnostaisi tieto Turren kysymykseen.

Öljyt lisää kaloreita komeesti:thumbs: 20g oliiviöljyä, 200g broilerin filettä, 200g Uncle Ben`s kastiketta ja 100g jasmin riisiä tekee jo yht. yli 1000kcal ja tukeva aamupala tekee 800kcal.....siihen palkkari päälle noin.400kcal. Ollaan jo 2200kcal eikä olla syöty kun 2ateriaa:eek: Kyllä tohon 3000kcal:iin pääsee helposti, tai kai sekin totuttelua vaatii. Ei muuta kun alat vaan väkisin änkeen ruokaa mahaan, ei siihen taida paljoa muita lääkkeitä löytyä. Hetken kun syöt enempi niin totut ja sit toi 3000kcal tuntuu kuin riutuisit nälkäkuoleman partaalla. Bon apetit....meni kyllä :offtopic: osastolle, mutta ei mahda mitään.

Koska sinulla ei ole ongelmia saada riittävää ruokamäärää alas, vaan ongelmasi on muistaa syödä se ruokamäärä, niin ota tavaksesi syödä tarkasti tiettyihin aikoihin (6:30 -> 9:00 >11:30 ->14:00...). Vaikka sitten kännykän herätyksen/hälytyksen, herätyskellon, tms.. mukaan.

Tylerd sanoi:
20g oliiviöljyä, 200g broilerin filettä, 200g Uncle Ben`s kastiketta ja 100g jasmin riisiä

Meikäläisellä on täsmälleen sama ateria :kippis1:
Ja on meinaan hyvää...

Carbon sanoi:
Meikäläisellä on täsmälleen sama ateria :kippis1:
Ja on meinaan hyvää...
:itku: kun nyt olen dieetillä niin toi ei oikein sovi kaloreihin :itku: bulkilla tota tulee syötyä vähintään 4krt. viikossa, kastikkeiden makuja vaihdellen :kuola:

Apteekissa taitaa olla sellainen tuote kuin ramavit: Pentuna mulle syötettiin sitä kun olin ollut pitkään kipeenä ja kunto hieman laski+ ei ruoka maistunu. Muistaakseni aika nopeesti rupes ruoka maistumaan ja tais jopa tulla hieman massaa mukaan :D

turre101 sanoi:
Mä olen sen sorttinen että ruokahalua kyllä on, mutta kun nälkä tulee, se vaivaa hetken jonka jälkeen häviää - ja sitten voi olla kuinka kauan vaan syömättä. Kun on aikaa ja muistaa, tulee syötyä hyvin. Mutta sitten kun on oikein kiirettä ja puuhaa, saattaa käydä niin että näläntunne on ja menee, ja sitten ei syökään aikoihin.

Samoja ongelmia. Näläntunne kyllä tulee ja se menee helposti ohi. Jos se menee ohi, niin se muistuttelee taas kolmen tunnin kuluttua ja menee taas ohi.
Jos oikein yrittää syödä niin kuukaudessa saan sen +1kg massaa, mutta aina sinne livahtaa vahingossa noita 1000 kcal päiviä. Jos huono kuukausi sattuu niin sitten laihtuu 'vahingossa' 3-5kg ja sitä saa sitten puoli vuotta kiriä kiinni.

Viimeisen puolen vuoden aikana olen muuttanut ruokailua myöhemmäksi, joten se on ainakin mulla auttanut. Eli pääateria tuolla 20-21 aikoihin. Ja lisäksi tarvittaessa Conan O'Brien aikoihin rahkakombo (rahkaa+.5 litraa kermajäätelöä+ananasta+reilusti öljyä) naamariin. Osan jätän aamupalaksi jos tuntuu että päivän kalorit tulee täyteen.

Pyrin syömään päivällä 3-5 tunnin välein, mutta jos lipsahtaa niin tarvittaessa saan ilta kahdeksan jälkeen yli 2000 kcal naamariin.

Nyt on ollut ihan hyvä putki päällä, viimeiset 6kk ja +8 kg. Vieläkin sinne mahtuu noita huonoja päiviä, mutta suurempaa repsahdusta ei ole ollut. Tammi-helmikuussa lähtikin sitten 'vahingossa' 6kg joten vielä ei tämä vuosi ole kovin paljon plussalla.

Mullakin tämä kutkuttaa nyt entistä enemmän että pitää safkat saada kuntoon koska keväällä painoin ~82kg muistaakseni, ja nyt 74... treenitaukoa tosin oli keväällä reilusti, ja kesä meni aika kitkutellen. Mulla on niin että jos treenistä on taukoa niin hetken päästä paino tippuu ja tulokset rymisee entisestäänkin, kuten nytkin, tulokset on reilusti heikommat kuin keväällä.

Silloin alkuun ensimmäisenä 1.5 treenivuotena sai painoa nostettua 57kg -> 75kg tai jotain sinnepäin, siitä pikkuhiljaa parhaimmillaan 86kg tuntumaan ennen kuin kokeilin dieettiä, joka menikin ihan hyvin.

B-vitamiinia tulee kyllä vitamaxin mukana. :) Tuo RAMAVIT voisi olla ihan tutustumisen arvoinen, kiitos vinkistä Japa!

DHA: Kun syö tarkoituksella reilusti niin mulla ne ruokailut venyy väkisinkin sinne aika pitkälle että saa päivän aikana tarpeeksi sapuskaa, ja muutenkin tykkään syödä iltaan myöhäsellä, jo senkin takia että valvon aika myöhään. (Useimmat Työvuorot on Yövuoroja..)

Ei ole mikään harvinaisuus että käristelen jauhelihaa kieli poskella 01:20 tms... :evil:

Ei tässä sitten muuta kun ahtamaan. :kippis1:

B-vitamiini pistettävänä versiona toimii ainakin hyvin. Sivutuotoksena saat pidellä toisella kädellä kiinni nenästä kusella käydessä.

Kysele jostain Himalaya:n valmistamaa Liv.52 DS -tabletteja.

Auttaa ainakin mulla ruokahalun kasvattamiseen. Puhdistaa myös maksaa! ;)

Himalaya Liv.52

Hinnat Suomessa liikkuvat 40-50€ tienoilla. (90kpl/purkki)

TheSami sanoi:
Vähän :offtopic: mutta seksi saa mut tod. nälkäiseksi...

Sama juttu, ja kun on syönyt hyvin niin kohta tuleekin taas seksinnälkä. :D

Edit: Menisköhän tämä läpi Ikiliikkujana? ..tai ehkä pikemminkin ikinussijana..

Mulla aika sama homma, ikuinen läpipaskoja olen. Öljystä vielä että vedättekö sen ihan raakana vaan?

Nyt ite alan tekemään joka päivä himassa kunnon broileri+peruna safkat, no more valmis paskaa.

Menee vaan aikaa mukavasti, kun kouluakin on 8-4, ei jaksaisi himassa alkaa vielä kokkaamaan, mutta pakko.

Ei ole pakko kokata, kaadat kaurahiutaleita lautaselle, pilkot sekaan banaanin ja maitoa päälle. Näiden jälkeen laitat rahkaa lautaselle ja syöt. Öljyt raakana.

Suositut

Back
Ylös Bottom