ruoka vaaka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dalmar
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
44
juu eli millasia ruokavaakoja teillä on jos on ja kuinka näihi o luottamista, ja minkä hintaisia ne suurin piirtein on ? "hifistelyä??" :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Semmonen digivaaka on näppärä, ei mitään hifistelyä, helpottaa elämää huomattavasti. Itellä on joku Philipsin malli, tais olla reilu 40€, hyvin on futannu...

Minkälaisia alueita sillä pystyy mittaamaan? 5 g tarkkuudella kahteen kiloon saakka? Entä pystyykö noita taaraamaan, tai nollaamaan.

Originally posted by nikke1
Minkälaisia alueita sillä pystyy mittaamaan? 5 g tarkkuudella kahteen kiloon saakka? Entä pystyykö noita taaraamaan, tai nollaamaan.
Olikohan se alue 2g - 5kg, gramman tarkkuudella. Pystyy taaraamaan.

Haa, pitää harkita ostoa, olen nyt mittaillu jollain jousivaa'alla, joka pystyy n. 5 g tarkkuuteen (tosin ei ton tarkemmin kannatakkaan mittailla) ja sen kanssa on vähän säätöä noitten mittailu, lautasen laittaa päälle niin saa pelätä koska se kaatuu. Hyvin on silti pärjätty, mutta toi mittailu on niin kivaa että jos hankkis uuden :)

edit. Tuli vaan mieleen että toi mittailu on parempi pitää vähän sinnepäin, kun amk:lla ja yliopistolla määsee mikrogramman tarkkuuteen lähes kaikilla vaaoilla, ja se alkaa olemaan jo vähän liian hifistelyä. Että hifistelyn raja menee varmaan siinä kohtia kun aletaan riisiä puolittamaan jotta saadaan se 100 g täyteen jne.

Ite oon mittaillu aina n. 5 tarkkuudella, ja kcalit sitten tommosella 15 kcal tarkkuudella, sitten jos on useampia lähteitä mistä katon niitä ravintoarvoja, otan proteiinipitoisuuksista aina sen pienimmän, hiilihydraattiarvoista suurimman ja hyvistä rasvoista pienimmän arvon, huonoista rasvoista suurimman jne. Ehkä menee turhan säädöksi, mutta mukava harrastus tuokin :)

Kyllä kannataa hankkia vaaka ja nimenomaan sellanen minkä voi taarata.

itellä on sellanen dikitaalivaaka (->2kg ja 1 g tarkkuudella) ja ilman eestä sain:D

ei tarvitse enää ikinä pelleillä niitten desi,- lusikkamittojen kanssa:lol2:
nyt ajattelee, et miksi en hankkinut sitä aikaisemmin :curs:

täällä ois lisää juttua ihan samasta aiheesta:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=5860

toistan nyt itseäni sen verran että mulla on ikeasta ostettu alle kymmenen euron digitaalivaaka joka on toiminu moitteetta kohta kolme vuotta. ja yksillä paristoilla vaikka on päivittäisessä käytössä. en tiedä mitä noissa kalliimmissa hifi-malleissa sit on parempaa, tääkin näyttää gramman tarkkuudella.

Mulla on sellainen Soehnlen valopaneelilla toimiva digivaaka 1 gramman tarkkuudella, toiminut luotettavasti jo muutaman vuoden. Hinta oli varmaan jotain 50 €.

Mulla oli kans ennenmuinoin jousivaaka joka näytti 5g tarkkuudella mut ei se ollu kovin kätevä. Nyt on käytössä kunnon digitaalivaaka. On luxusta verrattuna vanhaan. Eli suosittelen sijoittamaan digitaalisen mieluummin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom