Ruoka ja massat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jonzed
  • Aloitettu Aloitettu
Eli olen 15v poika ja käyn salilla se 4-5vkossa. Pitäs saada toi ravinto kondiksee olen tosi laiha 60kg painan ja olen pitkä 178cm. Massana olen käyttäny leaderin whey 100 aina salin jälkeen mutta nyt on sitten loppu eli pitäs ostaa uutta. Mitä ehotatte sellasta jonka vois vetää salin jälkee ja ennen? Sitten tosta ruuasta eli paljon mun tarttes saada kaloreita?

Joo yli kulutuksen ehottomasti. Sellanen +500kcal on iha jees ja proteiinia ehkäpä pari grammaa per painokilo. Kalorilaskuri.fi on helppokäyttönen jos kiinnostaa laskee kaloreja. Itsellä tulee joka päivä laskettua sen kautta :)
Tsemppiä treeneihin vaan, hiljaa hyvä tulee.

Ota hiilareita mukaan palkkariin, syö terveellisesti ja yli kulutuksen. kaloreita en laskisi vielä.

Ai kaloreita ei kannata laskea ja arvioida sopivaa saantimäärää?:face: Eikös se nyt ole koko homman perusta että asetetaan kalorit oikeaan suuruusluokkaan? Tietysti voihan sitä vetää homman aivan läskiksi ja syödä niin paljon että varmasti tulee yli kulutuksen:D Varsinkin aloittelijan nimenomaan kannattaa laskea miten paljon ruoasta saa kaloreita ja paljonko tulisi saada. Ei niitä tarvitse joka päivä laskea ja vahtia, mutta asettaa oikeaan suuruusluokkaan haluttujen tavoitteiden mukaisesti.

Itsekin kannatan kaloreiden laskemista. Näin bulkilla on vain kaksi vaihetta, joko en meinaa millään saada syötyä noita tarvittavia määriä tai sit on niitä päiviä ku vois koko hereilläoloajan olla joku ruuanpala suussa. Eli kannattaa laskea, ettei vahingossakaan arvio liian paljon/ liian vähän.

Kalorit täytyy laskea. Muuten voit joko ottaa periaatteeksi "see-eat" dieetin eli syöt aina ja kaiken mikä vastaan tulee. Tässä on se etu, että lihasta tulee jos muistat ja ehdit käydä välillä myös treenaamassa, haittapuolena se, että jo parin kuukauden päästä hoikka ja kiinteä vartalo on muuttunut läskimahankannattelutelineeksi. Tee excelillä taulukko tai mene kalorilaskuri.fi - mestaan ja laske siellä kalorit. Samasta paikasta löytyy myös kalorilaskuri, jolla voi arvioida kulutuksensa ja säätää ottopuolta sitten sinne ~500kcal plussan puolelle..

Mä myönnän suoraan, että kaloreiden arviointi ei onnistu multa - syön joko roimasti alakanttiin tai sitten tökerön sikabulkkaajan tavoin, jonka vuoksi pidän päivittäisestä syömisestä ravintopäiväkirjaa ja usein aamulla heräillessä eka operaatio on laatia päivän ruokalista. Kasviksia en laita listaan, koska niissä on niin vähän kaloreita, eikä niitä tule koskaan syötyä kiloa enempää, joten ne eivät vaikuta käytännössä lainkaan, mutta kaikki muu ylös vaan. Alussa se tuntuu rasittavalta, mutta lyön mun käsipainot vetoa, että jo parin viikon päästä se ~5 minuutin uhraus aamusta kääntyy voitoksi, kun patti alkaa kasvaa, mutta läskimahaa ei tule. Ja dieetillä sitten taas voi luottaa siihen, että läski oikeasti palaa, eikä vaan leikisti. :whip:

Mä en ole ikinä sisäistänyt tätä puuron ja leivän komboa aamiaiseksi. Semmoista gluteenikuraa että oksat pois. Kaukana terveellisestä. Otat vaikka 5 kananmunaa raakana, sekoitat ne mikserissä, heität jotain kiisselisoppaa sekaan ja lisäksi vaikka se ruisleipä saatavilla olevilla päällisillä ja jotain hedelmiä.

Sekoittamalla vehnäleseitä, rahkaa ja vähän mehutiivistettä tulee oikein mainiota sapuskaa. Tuohon pari leipää reilulla lihalla ja juustolla ja salaatilla ja vaikka pari kananmunaa niin ei pitäisi olla paljoa valittamista.

Back
Ylös Bottom