Ruoka-ajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja insaner
  • Aloitettu Aloitettu
Miten syömiset kannattaa jaksottaa kun salilla käynti on mahdollista vain illalla n.klo 20.00- Syödäkkö enää salilla käymisen jälkeen lämmintä ruokaa vai sitten vaan rahkaa tms. Nykyään tulee syötyä lämpimät ruuat ennen salia ja salin jälkeen vaan yleensä rahka+ruis leipää..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mä syön aina treenin jälkeen kunnon aterian,oli se treeni sitten ihan mihin aikaan tahansa.Jos ihan hirveen myöhään treenaa niin voihan niitä hiilareita hiuikan rajoittaa kunhan ne on ottanut sitten palkkarissa.

Joku pari tuntia ennen salia pitkiä hiilareita ja sitte heti salin jälkeen nopeita ja about puoltuntia treenin jälkee lämmin ruoka on ihan hyvä. Toimii mulle ainakin..

Kyllä mä syön aina treenin jälkeen kunnon aterian,oli se treeni sitten ihan mihin aikaan tahansa.Jos ihan hirveen myöhään treenaa niin voihan niitä hiilareita hiuikan rajoittaa kunhan ne on ottanut sitten palkkarissa.

Ei pitäis olla mitään väliä meneekö kohta treenin jälkeen nukkumaan vai ei, treeninjälkeinsen aterian pitäisi olla päivän pääateria

Nostellaanpas vähä ketjua...
pääsääntöisesti yötyötä tekevänä ruvennu miettiin et voiko ruokailu rytmiä kääntää periaatteessa 12 tuntia eli ''aamiaisen'' söis alkuillasta ja ''lounaan'' keskellä yötä jne... Työn takia treenitkin menevät melkein loppuillalle ja/tai aamulle. Eli kuinka orjallisesti keho on sidottu ns. normaaliin päivärytmiin ja onko siitä mitään haittaa pitkässä juoksussa vai olisiko parempi herätä aiemmin ja syödä isot ateriat (lounas, päivällinen) päivällä ja nukkua sit vaikka illal ennen duunia ja yöllä sit vaik välipala pahimpaan nälkään yöllä?

Ps. Olen huomannu et yöllä ei ala nälättämään samalla tavalla kuin päivällä... johtuuko kenties siitä että kroppa ja pää ei oo tottunu syömään yöllä?

Suurinosa päivän kaloreista treenin jälkeen huomannut parhaimmaksi. Jos yöksi töihin niin herättyä pelkkiä prode aterioita ja illasta treenin jälestä pääateriat ja paria tuntia ennen treeniä voi kans vetää jonku hiilari aterian jos siltä tuntuu..

^^ täällä yötyötä tekevä kans. Itellä menee siten että yövuoron jälkeen kun heräilen,niin syön jotain pientä, ja illalla klo 18 syön lounaan. Yöllä tulee töissä mussuteltua jotain vähän väliä. Mutta ehdottomasti jotain naamariin yöllä, varsinkin jos treenipäivä. Itse skippaan treenit yövuorojen ajaksi, ennen enismmäistä yövuoroa ja viimisen jälkeen menen treenaamaan.

Itsekin yötyöläisenä oon miettiny tuota syömisen rytmittämistä. Tähän mennessä oon syöny aamupalan (puuro+raejuusto+marjat) herättyä, ja riippuen heräämisajasta vielä lounaan (salatti tms.) ennen treeniä. Salin jälkeen palautusjuoma ja töissä ennen työvuoron alkua / vuoron alussa päivän pääateria. Yöllä syön vielä rahkaa marjoilla/ananaksella tms, ja kotiin päästyä nukkumaan käydessä ehkä vielä jotain pientä (rahkaa/ pähkinöitä/ kinkkuleikkelettä..). Tuntunu toimivan ihan hyvin, mutta jos jollain on heittää jotain parempaa ehdotusta, niin vinkkejä otan mielellään vastaan! Tilannehan on hieman toinen, jos treeni jää vasta yövuoron jälkeiselle aamulle. Silloin mulla jää kyllä treenin jälkeinen kunnon ateria syömättä.. Yövuorojen ajaksi treenien skippaaminen ei tule kysymykseen, kun teen jatkuvaa yötyötä. Sais muuten olla jatkuvasti treenitauolla, eikä sitä kestä kroppa eikä pääkään.

Ite oon parhaimmaksi todennu kans sen, että yövuoroja tehdessä syön perus "aamupalan" herättyäni klo15-17 aikaan. Reenaamaan meen klo19, jonka jälkee palkkari ja heti töihin tullessa tilanteen salliessa päivän pääateria (ns.lounas, klo21-22 maissa). Sitten tulee syötyä klo01-03 aikaan toinen ateria (tämä sisältää yleensä vähemmän hiilaria ja on enemmän rasva/prot. painotteinen). Aamulla sitten ennen nukkumaan menoa klo. 7-8 maissa kevyt prode painotteinen "iltapala". Eli samat ruuat tulee syötyä vrk:n aikana, ajat vaan erit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom