Ruoan määrä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä kun on lukenu joitaki kirjotuksia täältä niin on huomannut että monet syö päivän aikana melkosen määrän ruokaa. Itse olen aika perussyöjä ja kohtalaisesti kehittynyt kyseisillä määrillä mitä naamaan heittäny.
Joskus olen syöny päivän mittaan reilummin, ja illalla on ollu kyllä semmonen olo että ei herranjestas nyt ei mene enään mitään alas. Kuinka teistä jotkut jaksaa syödä päivästä toiseen maha aina ihan täyteen?! Jos olen edellisenä päivänä syöny ihteni ihan ähkyyn, niin seur. päivänä on pakko pitää vähäruokasempi pvä koska maha on puolittain täynnä jo edellisen päivän syönneistä. Onko maksimaalinen lihaskasvun hyöty muka heti pois jos ei syö PALJON? Ei kai se ole välttämätöntä. Ite en ainakaan pysty vetään joka päivä ihteeni ähkyyn, eikä aina jää edes aikaa moneen pieneen ruokailuun päivässä.

2-3 tunnin välein ateria lättyyn. Kun annoskoot pysyy pieninä niin ne imeytyy suht railakkaa ja sitten taas mahtuu seuraava satsi koneeseen. Ähkyä tulee harvemmin, lähinnä jos aamupalan ja palkkarin välissä on liian vähän aikaa kuten aamuvuorossa tuppaa yleensä minulla käymään.

2 ateriaa päivässä plus aamupuurot ja iltapalat, sekä satunnainen välipala. :D

Ei sun kannata itseäs mihinkään ähkyyn syödä... Alat syömään sen 5-6 kertaa päivässä, niin ei tarvi syödä mitään hevosen annoksia kerralla.

Ajanpuute on pelkkä tekosyy. IMO jokaisella on sen verran aikaa että esim. ennen duuniin tai kouluun lähtöä sekoittelee pari-kolme proteiini-öljydrinkkiä evääksi. Hedelmiä voi helposti kantaa mukana ja syödä tarpeen mukaan, eväsleivätkään eivät ole mitenkään vaikeita tehdä... Kotioloissakin ruokailuja voi järkeistää esim. siten, että valmistaa suuria annoksia ruokaa, ettei tarvitse joka päivä olla pähkälemässä että "mitähän sitä tänään söis...hmmm..no en tiiä jaksanko laittaa..." Kaurahiutaleita ja rahkaa, kaurahiutaleita ja prodejuoma, jnejne. Tuollaisia helppoja ja nopeita komboja kannattaa myös suosia, niin taas pääsee vähemmällä pähkäilyllä.

Tietenkään kenenkään ei ole pakko panostaa ruokailuun, mutta mikäli haluaa maksimoida (tai ylipäätään mahdollistaa...) lihaskasvun, kannattaa ruokailut laittaa kuntoon.

Feel the pain sanoi:
Kuinka teistä jotkut jaksaa syödä päivästä toiseen maha aina ihan täyteen?! Jos olen edellisenä päivänä syöny ihteni ihan ähkyyn, niin seur. päivänä on pakko pitää vähäruokasempi pvä koska maha on puolittain täynnä jo edellisen päivän syönneistä.
Ainakin itselläni tuota ähkyä ja ruoan alas pakottamista ei tule, kun ehkä 1 tai 2 viikkoa runsaamman syömisen aloittamisesta. Tämän jälkeen kroppa tottuu uuteen ruokamäärään ja syöminen tuntuu taas normaalilta. Eli tämmöinen jakso tulee itselleni siis aina kun siirrytään esim. dieetiltä (alikaloreilta) takaisin ylikaloreille.

Kyllä siihen suurten annosten syömiseenkin tottuu. Itellä bulkkaus taas alkanut ja aluksi tuntui, että on täynnä kuin turusen pyssy. Nyt menee se max 3-4h isommankin safkan jälkeen ja jo alkaa hiukomaan. :D

Menee vähän :offtopic: Mutta: onko kukaan muu syöny tuota meripoika-leipää? Se on jonkus sortin kuivattu ruisleipä, Arvot /100g: 300kcal, proteiinia 10,5; hh 60,0; r 2,2. Ainakin on hyvää. :kuola:

Geratherm sanoi:
Menee vähän :offtopic: Mutta: onko kukaan muu syöny tuota meripoika-leipää? Se on jonkus sortin kuivattu ruisleipä, Arvot /100g: 300kcal, proteiinia 10,5; hh 60,0; r 2,2. Ainakin on hyvää. :kuola:
Vähän menee juu :D Aikoinaan yläasteella myytiin tollasta kuivattua ruisleipää, kun kerättiin rahaa johonkin luokkaretkeen. Mukavahan sitä oli rouskuttaa. Täytyykin ostaa, jos jossain tota näen :)

Syöminen on kivaa.:) Kyllä sitä tottuu suureempaankin määrään ruokaa. On se pakki varmaan ihmeissään jos mennään yht'äkkiä jostain 1500 kalorista 3500 kaloriin per päivä niin että heilahtaa. Nyt kun on tottunut syömään enemmän, niin kyllä se ruoka maistuu. Kannattaa syödä hyvin, ei se patti kasva tyhjästä ja tämän olen itsekin oppinut kantapään kautta. Vois taas kohta lähetä syömään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei se patti siitä kasva kuinka ähkyks ittensä syö, jokaisella on vähän erilainen kalorien tarve mutta tarpeeksi kannattaa syödä. Ite lopetin pari viikkoo sitten dieetin ja tuntu että ei tästä syömisestä tuu mitää mut kyllä nyt taas ruokaa menee enemmän kun laki sallii. :rock:

Syömistäkin pitää harjoitella :D

Näin ihan vasta-alkajajna voin sanoa että kun ne ekat päivät kiskot ruokaa väkisin mahan täyteen niin kohta on semmoen olo jatkuvasti että nyt on pakko syödä jotain.

Toinen vaihtoehto voi olla että jos syöt paljon karkkia ja muuta epäterveellistä, joka tuo täyden olon mahaan, niin lopetat niitten herkkujen syömisen niin johan tulee helvetinmoinen nälkä ja äkkiä ja sitä nälkää ei sammuta ihan mikään pikku määrä ruokaa (riippuu tietysti, kuinka paljon niitä herkkuja on ennen syönyt)

Minulle ainakin herkkujen syönnin loputtua tuli sellainen olo että vatsani on pohjaton kaivo johon saa heittää mitä vaan terveellistä ja jollei sitä safkaa sinne tasaisin väliajoin lentänyt vatsa alkoi suoraansanoen kerjäämään ruokaa ja jollei sinne sitä pistänyt niin sitten ei ollut enää kivaa kenelläkään.

Kyllä se siitä, kohta on varmasti mullakin nälkä, vaikka just söin :hyper: .

Tbm sanoi:
Syöminen on kivaa.:) Kyllä sitä tottuu suureempaankin määrään ruokaa. On se pakki varmaan ihmeissään jos mennään yht'äkkiä jostain 1500 kalorista 3500 kaloriin per päivä niin että heilahtaa. Nyt kun on tottunut syömään enemmän, niin kyllä se ruoka maistuu. Kannattaa syödä hyvin, ei se patti kasva tyhjästä ja tämän olen itsekin oppinut kantapään kautta. Vois taas kohta lähetä syömään.

Itselläni meni pakki aivan sekaisin kun lopetin dietin ja nostin kalorit, esim treenipäivänä dietillä 2200 kcal (dietin lopussa) ja nyt n. 3500 kcal :D

Pakki tuli kuntoon 5:den päivän maitohappobakteerikuurilla :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom