Rumpalit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Triggeri soittaa samplen kun jokin kolauttaa vähän trigattua rumpua tai vastaavaa tuotetta, eli samalla periaatteella kuin sähkörummut toimivat. Tuloksena on se, että voi kopsia rumpuja miten sattuu, kun ei tarvi keskittyä siihen että joka isku saundaa napakalta.

Triggereillä on myös kääntöpuolensa. Kaikki tahattomat ja ylimääräiset kosketukset, myös heikotkin, laukaisevat samplen joten käytännössä soiton täytyy olla tarkempaa kuin ilman triggereitä.

Triggereillä on myös kääntöpuolensa. Kaikki tahattomat ja ylimääräiset kosketukset, myös heikotkin, laukaisevat samplen joten käytännössä soiton täytyy olla tarkempaa kuin ilman triggereitä.

Huomattu on :D Ostin makkarikäyttöön Rolandin HD-1 -setin, ja kyllä virpan käyttö on välillä melekoista pärinää kun kapula ei pysy kurissa. Toisaalta, oppiipahan lyömään kunnolla.

http://www.youtube.com/watch?v=b_NQCTbvRnM :thumbs:

Kannattaa opetella ensin kunnolla kävelemään, sitten vasta harjoittaa juoksua.
Tsemppiä.. harjoitus tekee mestarin. Välineitä ei kannata koskaan syyttää.

No kyllä kannattaa joskus:D
Pikkuveikalla oli eka satsi jotain milleniumin paskaa.
Ei jumalauta se soitto oli kuraa (parasta mitä niistä irti sai) ja kun tilalle tuli Pearlin tuplasetti niin ah, että on mukava kuunnella:)

Täällä yks! 4v soitettu aktiivisesti ja ei niin aktiivisesti. Sähköillä mennää ku muutenki aika huonot välit naapureitten kanssa. :)

Muutama rumpuklippi, huonolla kuvanlaadulla, mutta kerrankin äänipuoli toimii. Tosin kuva ja ääni eivät ole ihan(lähellekkään)synkassa, mutta en minä mikään videonkäsittelyn ammattilainen olekkaan. Kivaa oli. Polkimina toimii Milleniumit, jos jotakuta kiinnostaa. Tuskimpa. Kuunnelkaa ihmeessä, jos haluatte tuhlata elämäänne reilun kahden minuutin edestä

http://www.youtube.com/watch?v=u5dhOapHi8Y

Rumpuja soiteltu melkein koko elämänajan, välillä enempi, välillä vähempi. Kyllä sitä jonkunlaista taitoa kait on jo, niin muut ovat sanoneet. Joskus soittanut jotain ihan kappaleitakin kavereiden kanssa.

Esim. Ventures - Pipeline, Pink Panther, säkkijärvenpolkkaa jne. Ja välillä vähän enempi kunnon raskaampaa metallia.

Myin rummut pois melkein 2v sitten ilman peltejä. Hinku ostaa uudet. Pearl masterworks kiehtoo, mut ei ole niin paljon rahaa. Täydän tyytyä PDP-settiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko täältä ketään ollu opiskelemassa jossain konservatoriossa tai sen tapaisessa? Itse haen konsaan ens keväänä. Mulla 4 eri rumpukirjaa (Juha Tanninen Brazil, Gary Chesterin The new breed, Derek roddy evolution of blast beats ja Leevi Leppäsen rokkaavat rummut). lukio aikoina oli vielä nopeus ja kestävyys korkealla tasolla mutta nykyään ei enää kun oli pidempi tauko soittamisesta. Derek roddyn kirjasta oon kattellu nopeus/kestävyys harjoitteita ja oikeaan suuntaan oon menossa, Slipknotin before I forgetin pystyn vielä soittaa suht helposti kun ei vaadi nopeutta, mutta paljon aikaa vielä valinta kokeeseen että kerkee saada paljon nopeutta lisää, työttömänä oon tällähetkellä, että aikaa harjoitella paljon, Koitan opetella Gojiran silveran tai Lamb of godin Redneckin, jos en onnistu ni soitan sitten ton slipknotin Before I forgetin. rytmitajua koitan saada lisää soittamalla sambaa sekä erilaisia tahtilajeja, 7/8 osia oon soitellu lisänny ghosteja yms kivaa. mitä mietteitä?

Sitten vielä että säveltapailu tärkeä osa valinta koetta miten siihen kannattais valmistautua? ostanko jonkun siihen liittyvän kirjan?

Onko täältä ketään ollu opiskelemassa jossain konservatoriossa tai sen tapaisessa? Itse haen konsaan ens keväänä. Mulla 4 eri rumpukirjaa (Juha Tanninen Brazil, Gary Chesterin The new breed, Derek roddy evolution of blast beats ja Leevi Leppäsen rokkaavat rummut). lukio aikoina oli vielä nopeus ja kestävyys korkealla tasolla mutta nykyään ei enää kun oli pidempi tauko soittamisesta. Derek roddyn kirjasta oon kattellu nopeus/kestävyys harjoitteita ja oikeaan suuntaan oon menossa, Slipknotin before I forgetin pystyn vielä soittaa suht helposti kun ei vaadi nopeutta, mutta paljon aikaa vielä valinta kokeeseen että kerkee saada paljon nopeutta lisää, työttömänä oon tällähetkellä, että aikaa harjoitella paljon, Koitan opetella Gojiran silveran tai Lamb of godin Redneckin, jos en onnistu ni soitan sitten ton slipknotin Before I forgetin. rytmitajua koitan saada lisää soittamalla sambaa sekä erilaisia tahtilajeja, 7/8 osia oon soitellu lisänny ghosteja yms kivaa. mitä mietteitä?

Sitten vielä että säveltapailu tärkeä osa valinta koetta miten siihen kannattais valmistautua? ostanko jonkun siihen liittyvän kirjan?
Ei ole omaa kokemusta konsasta mutta varmaan 60% ajasta kannattaa käyttää äärimmäisen puuduttaviin asioihin kuten siihen että syncopation menee etu- ja takaperin annetussa tempossa vaikka tultaisiin keskellä yötä herättämään. Loput säveltapailuun ja musiikin teoriaan koska niitähän me rumpalit ei osata. Drum go bäng. Liekö jotain tiettyjä kappaleita tai tyylejä vaadittu? 50 ways to leave your lover, take five, seven days yms. oli itellä ohjelmassa jo opistoaikaan. Nopeus on ihan viimeinen asia mitä kannattaa murehtia. Mieluumin tee vaikka samaa mitä Anssi Nykänen kertoi klinikalla, 10min peruskomppia ja jokaisesta fillistä tai kikkailusta 5 minuuttia lisää.

onneks ei oo kiire... jos en heti konsaan pääse niin tiedän sitten että mitä pitää treenata seuraavaan valintakokeeseen. Sain tutulta vinkkejä että jazzia tarvis osata soittaa. metallia kiinnostais soittaa enempi mutta jazzista saa kyl niksejä kaikkeen soittoon. kahden viikon päästä jatkuu rumputunnit katotaan siellä mitä osa-aluetta ruvetaan hinkkaamaan. Toinen tuttu kun sibelius akatemiasta valmistunut opettaa mua teoria puolessa. nopeus harjoitteista en varmaan kyllä hyödy tällähetkellä paljoa mutta tarkoitus ois soittaa joskus vuosien päästä jonkunsorttista ääri metallia

onneks ei oo kiire... jos en heti konsaan pääse niin tiedän sitten että mitä pitää treenata seuraavaan valintakokeeseen. Sain tutulta vinkkejä että jazzia tarvis osata soittaa. metallia kiinnostais soittaa enempi mutta jazzista saa kyl niksejä kaikkeen soittoon. kahden viikon päästä jatkuu rumputunnit katotaan siellä mitä osa-aluetta ruvetaan hinkkaamaan. Toinen tuttu kun sibelius akatemiasta valmistunut opettaa mua teoria puolessa. nopeus harjoitteista en varmaan kyllä hyödy tällähetkellä paljoa mutta tarkoitus ois soittaa joskus vuosien päästä jonkunsorttista ääri metallia
Jos haluat muusikoksi niin kannattaa sinne mennä, hyvä myös kokemuksena ja tutustuu muihin muusikoihin. Toisaalta jos haluaa vain soittaa sitä mistä tykkää niin sillä tutkinnolla ei tee yhtikäs mitään.

Jos haluat muusikoksi niin kannattaa sinne mennä, hyvä myös kokemuksena ja tutustuu muihin muusikoihin. Toisaalta jos haluaa vain soittaa sitä mistä tykkää niin sillä tutkinnolla ei tee yhtikäs mitään.

muusikoksi haluan ja sen takia sinne haen mutta voihan sitä olla itsellä erilaisia projekteja ei tarvitse olla pelkästään yhtä tyyliä mitä soittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom