Rumpalit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heel-toe-tekniikan hankaluus kompensoi kyllä aikalailla vaikka voimaa olisi jonkin verran vähemmän. :D Nykyään tuntuvat monet käyttävän levyillä Roddyn aikanaan lanseeraamaa 25% triggeriä ja 75% mikkiä soundia. Yleensä ihmisillä vaan on aikalailla vääristynyt kuva triggereistä, että ne helpottaisivat ja nopeuttaisivat soittoa jonka vuoksi ne tulkitaan "huijaamiseksi". Tosiasiassahan ne paljastavat rumpalin todellisen soittotaidon raa'alla tavalla. :D

Totta. Ja moni luulee, että Axisit antaa yhdellä polkaisulla automaattisesti kaksi iskua. Nick Barkerista kulki aikanaan huhua, että se soittaa just em. pedaaleilla koska se ei pystyisi muuten soittamaan niin nopeasti, läski kun on. 100% triggerit kanssa paljastavat kaiken maailman haamuiskut. Itsellä olisi vaikea soittaa triggereillä, sillä iskun jälkeen jätän jalan ilmaan ja silloin nuija lyö hiljaa kalvoon varsinaisen iskun jälkeen, vaikka ei polkimeen koskekaan. Oikealla mulla sujuu heel-toe, mutta vasemmalla jää päkiäisku liian vaimeaksi. Longboardeilla en ole ikinä soittanut. Olisi mukava joskus kokeilla.

Onko kaverillas muuten virvelikin trigattu vai saako vaan siihen hyvin voimaa muuten?

Onko kaverillas muuten virvelikin trigattu vai saako vaan siihen hyvin voimaa muuten?

Pelkästään basarit on trigattu, virveli on ihan naturaali. Axiksen triggaushan on hieman erilaista kuin muilla valmistajilla johtuen e-kitin rakenteesta. Kuulemma huomattavasti parempi.

Täällä myös rumpali.. On tullu soitettua 12vuotta. Rumpuina ollut pearl mmx,roland td-12 ja nykyiset pearl smx, joihin en ole edes iskua lyönyt.. Kaapis pusseissa ku ei treeni kämppää meinaa millään löytää! Musiikki tyylinä rock,pop ja tietty metalli! :rock:

Ilmoittaudun mukaan joukkoon.

Soittoharrastus alkoi meikäläisellä n. 16 vuotta sitten. Sinä aikana on tullut kausia ettei ole tullut soitettua eri syistä. Matkan varrelle on mahtunut kolme bändiä, mutta edellisestä on tosin jo aikaa.

Kotoa löytyy Yamahan sähkörummut ja treenikämpältä tyhjän panttina lojuva Tama Rockstar Custom -setti, jolla on muut soitellu, mutta itse en ole jaksanut enkä ehtinyt.

Edellisiin viesteihin voisin mainita sen verran että voin suositella myös Leevi Leppäsen kirjaa. Itsekin olen tuosta kirjasta alkeita opiskellut joskus vuonna kivi ja miekka.

sähkörummuista puheen ollen.. : Onko järkevää ostaa sellaisia jos asuu kerrostalossa?? Lähteekö niistä kovakin ääni? Onko niissä mukana kaiuttimet vai voiko rummut yhdistää esim vahvariin tmv. tai sit tietty luonnollisesti kuulokkeisiin?

Ilmoittaudun mukaan joukkoon.

Soittoharrastus alkoi meikäläisellä n. 16 vuotta sitten. Sinä aikana on tullut kausia ettei ole tullut soitettua eri syistä. Matkan varrelle on mahtunut kolme bändiä, mutta edellisestä on tosin jo aikaa.

Kotoa löytyy Yamahan sähkörummut ja treenikämpältä tyhjän panttina lojuva Tama Rockstar Custom -setti, jolla on muut soitellu, mutta itse en ole jaksanut enkä ehtinyt.

Edellisiin viesteihin voisin mainita sen verran että voin suositella myös Leevi Leppäsen kirjaa. Itsekin olen tuosta kirjasta alkeita opiskellut joskus vuonna kivi ja miekka.

Leevi on huippu tyyppi ja loistava opettaja! Suosittelen jos vaan mahd. niin ottakaa tunteja. Tommi Rautiaisen kirja on myös blädäämisen arvoinen Ted Reed - Progressive Steps to Syncopation puhumattakaan! :hyvä::rock::rock:

sähkörummuista puheen ollen.. : Onko järkevää ostaa sellaisia jos asuu kerrostalossa?? Lähteekö niistä kovakin ääni? Onko niissä mukana kaiuttimet vai voiko rummut yhdistää esim vahvariin tmv. tai sit tietty luonnollisesti kuulokkeisiin?

Itselläni on kerrostalossa nuo Yamahat, eikä naapurit ole vielä ainakaan valittaneet. Soittelen luonnollisesti kuulokkeilla ja ne saa suoraan kiinni siihen "rumpukoneeseen".

Ääntä itse hakkaamisesta lähtee jonkin verran. Eniten varmaankin basarin polkemisesta. Itselläni on rumpujen alla sellainen vaahtomuovimatto joka vaimentaa ääntä jonkin verran. Luulisin, että jos rumpujen alle laittaa jonkun hyvän maton niin naapurit eivät häiriinny, tosin varma ei voi tästäkään olla.

Itselläni ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta olen muilta foorumeilta lukenut että sellaisista sähkörummuista joissa on ns. oikeat kalvot lähtee enemmän ääntä. Omissa sähkörummuissani on kumiset pädit, joista ainakin pitäisi lähteä vähemmän ääntä.

Suosittelisin kuitenkin aina oikeita rumpuja sähkörumpujen sijaan. Oikeita rumpuja on vaan niin paljon mukavampi soittaa ja sounditkin on paljon paremmat :)

Miten muuten juniorin kannattaisi aloittaa soitto-opinnot, onko jotain hyviä opetus-DVD:tä
Kannattaa juniori pistää soittotunneille. Asiantunteva opettaja on ainut tapa saada oikea soittotekniikka. Kikkoja ja muuta setittämistä voi kyllä treenata himassa, kuhan tekniikka on kondiksessa.

Itselläni ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta olen muilta foorumeilta lukenut että sellaisista sähkörummuista joissa on ns. oikeat kalvot lähtee enemmän ääntä. Omissa sähkörummuissani on kumiset pädit, joista ainakin pitäisi lähteä vähemmän ääntä.

Kyllä se on just toisinpäin. Kokemusta on.

Saaako noita treenikämppiä miten helposti ja minkä hintasia? Oon ajatellu ruveta Porista ettimään ja ihan vaan yksin soittelisin? Kellään tietoa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos joku tietää treeniksen hki/vantaa alueelta niin voisiko ystävällisesti ilmoittaa tai antaa numeron mistä voisi kysellä. Kiitos!:rock: Privaan voi laittaa numeroa.

No pääasia on, että on hauskaa. ;)

Kannattaa kiinnittää huomiota ihan perusasioihi, kuten kapulaotteeseen, lyöntitekniikkaan, timeen ja dynamiikkaan. Pyri siihen, että jokainen isku tulee aluksi samalla voimakkuudella ja varmasti oikeaan aikaan. Ja basaria soittaessa kannattaa soittaa jotain tiettyä juttua, eikä röpsötellä menemään mitään abstraktia shaibaa. Opettelet vaikkapa peruskomppia nyt alkuun niin että menee ja varmasti. Sit heität jotain vähän monimutkasempaa komppia kehiin. Mutta muista maltti. Ei tänään aloittanut vedä huomenna blastbeattia world domination -modessa sillain et arinkokunta räjähtää.

Hyviä ideoita treeniin löytyy vaikkapa tämän linkin takaa: http://www.rumpalit.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=1672

Kaikki me alottelijoita ollaan joskus oltu. Ja pointseja siitä, että viitit edes yrittää! Suurin osa ku istuu himas ja funtsii vaan, että "olis kiva joskus oppia soittaa", mutta ei viiti ryhtyä tuumasta toimeen.

Mitä noihin treenikämppiin tulee, niin en porista tiedä. Hatusta vois kyllä heittää sen verta, että ei ne ilmasia ole. Ellei ole jotai kaveriporukkaa jonka kans bukata vaikkapa harrastepändiä pystyyn ni ite kyl varmaan mielummin ottaisin jo sähköt tilalle.

Moni täällä ja muuallakin selittää että "sähköt on shaibaa ja en vaihtais akustisia ikinä sähköpaskoihin.. ei ne oo oikeita rumpuja blablabla". Ite tosin suhtaudun hieman erilailla; Mun mielestä sähkörumpu ja akustinen rumpu ovat eri soittimia siinä missä akustinen- ja sähkökitarakin ovat. Lisäksi, sähkösetti on huomattavasti helpompi kaikin puolin. Ei tarvitse virittää, helppo äänittää eikä häiritse esim rivarissa naapurin mustia. Ja sähköt on parempi kuin ei mitään.

Olen iteki sitä mieltä, että akustiset ovat sähköisiä parempi sijoitus, mutta poikkeuksineen. Esimerkiksi mun mielestä on turha maksaa kohtuutonta vuokraa treenikämpästä, jos vaan yksin käy soittelemassa.

Ite soitin tänään musiikinopettajalle, sillä kurssit ovat aluillaan ja uutisena oli että opettajaa ei ole tällä hetkellä, sillä pitkäaikainen opettaja ottaa nyt vuoden tauon.
Jos jotain kiinnostaa rumpuopettajan duuni Ähtäristä niin kannattaa soitella 0400534348 :) Pitää nyt yrittää auttaa jotenkin, sillä kiinnostaisi niin pirusti alkaa soittelemaan. Olen pitkään halunnut aloittaa jonkun soittamisen, sillä kiinnostus musiikkin on ollut todella suuri noin viimmeisenä 5 vuotena.
Rummut sitten tuntuu omimmalta. Kitaran opettelu ei kiinnosta ja kitaristeja on jo niin paljon. Bassosta tykkään todella paljon musiikillisesti, mutta ei vain kiinnosta.

Onko rumpujen soitossa jonkinlainen ideaali ikä, sillä ainakin itestä tuntuu että nyt 16 vuotiaanana on hyvä aloittaa, sillä olen saavuttanut vahvan musikaalisen vakaumuksen ja muutenkin innostus on huipussaan.

Täällä löytyy yksi useamman vuoden rumpuja soitellut. Tosin nyt en ole pariin vuoteen päässyt paukuttamaan ollenkaan koska ei ole enää treenikämppää ja rummutkin tuli myytyä pois. Settinä toimi Tama granstar räkkitelineellä, neljällä tomilla, pearlin tuplapedaalilla ja paisteen pelleillä.. Nyt olen suunitellut ostavani kotiin Rolandin HD-1 setin koska polte on kova ja aina esim. istuessani paikallaan huomaan rummuttavani sormilla tai käsillä kokoajan.. Omalla kohdallani esikuvina ja vahvoina innoittajina toimii Slipknotin joey Jordison sekä kotimaisista Sami Kuoppamäki. Erittäin taitavia kavereita molemmat.

Noiden takia kyllä houkuttelis ostaa taas kunnon rumpusetti.--> http://www.paiste.com/e/cymbalsoverv.php?family=49&action=family

Siis noista triggereistä?

Eli antaako ne kovemman äänen pienemmällä polkaisuvoimalla vai mitä?
Ei kai ne nopeutta lisää?
Vai lisääkö ne nopeutta sillä tavalla että kun ei polkaista niin kovaa, on helpompi soittaa nopeammin?

Siis noista triggereistä?
Ei kai ne nopeutta lisää?
Vai lisääkö ne nopeutta sillä tavalla että kun ei polkaista niin kovaa, on helpompi soittaa nopeammin?

Triggeri soittaa samplen kun jokin kolauttaa vähän trigattua rumpua tai vastaavaa tuotetta, eli samalla periaatteella kuin sähkörummut toimivat. Tuloksena on se, että voi kopsia rumpuja miten sattuu, kun ei tarvi keskittyä siihen että joka isku saundaa napakalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom