Rumat suoritustekniikat/cheattaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ite kyllä cheattaan monissakin liikkeissä, lähinnä siksi että saisi viimeisetkin mehut puristettua irti lihaksesta. Se on vähänniinkun omatoimista pakkotoistoa. Mun salilla ei oo varmaa yhtää sellasta tyyppii joka ei esim alataljas "cheattais" ikinä. aina se ylävartalo heiluu siinä painojen mukana toisilla vähemmän, toisilla enemmän.
Eipä tuo välttämättä cheattausta ole, jos alaselästä joustaa eteenpäin ja takavaiheessa menee ysikympin yli taakse. Rauhassa kun sen tekee, niin sehän on vain lisätyötä. Vauhdilla tietenkin taas laitetaan se "massa" liikkeelle ja vedetään selällä (tai no loppurutistus menee jo pitkälle käsiin) loppuun.

Pointti oli siis se, että ei se rauhassa tehty alaselän taivutus apua ainakaan itselle tuo.

Yks jannu teki t-tankosoutua (ilman kahvaa) kyykkyräkkiä vasten (joka ei oo missään kiinni), selkä kyyryssä ja liike täysin hauksilla. Toisessa sarjassa kyykkyräkki oli sen verran jo liikkunut että tippui korokkeen reunalta jolloin jätkältä pääs tangon tyhjä pää jalkojen väliin vapaaksi, pienestä kiinni ettei menny munat mutta kaveri korjas räkin asentoa ja jatkoi uudestaan nylkyttämistä. Vaaransi siis liikkeessä sekä sen selkänsä joka oli aivan mutkalla, että kiveksensä.

Tuntumatreeni on mun juttu..muttei tod pelkkä pumppailu. Isoja rautoja välillä, raakaa runnomista hyvällä tuntumalla. Se on ihana tunne ku survot ruman nelose-kutosen-kasin tms ylisuurella painolla mutta niin että se tuntuma räjäyttää mielen ja kohdekudoksen :) Vaatii osaamista, hermotusta ym, ja ei tod joka treenin juttu. Pitää tuntea koska on ton paikka. Tehdä esim edellinen saman lihasryhmän treeni vähä iisimmin, valmistella. Että rankasu otetaan vastaan. Iso rauta antaa erilaisen paineen lihoille ku pieni. Moni ei tiedä oikeasta pumpista ku jumppaa pelkillä pikkupainoilla ultrapuhtaasti. Polttava puutuneisuus ja uupumus lihakses ei oo pumppi. Isois pääliikkeis kuten penkki, pystypunnerrukset, hauiskäännöt tangolla, kulmasoudut ym on sellasii missä samaan treeniin voi yhdistää kaiken. Lämmöt ja tuntuma lyhkäsillä sarjoilla pikkupainoin, työrautaa kohden korotellen, esim vihasia huolellisia kaseja, sitte isorauta kehiin ja kasi väkisin, korotus ja kutonen..jne, siitä vaikka jo reilut pudotus sarjat pikkupainoilla failureen..lyhkäsin palautuksin. Ja eloo liikkeeseen ja cheettii.. Tossa saa PUMPIN ja paineen lihoihin jos vaan on hermotus kunnos ja tekeminen hallus.

Itsehän teen likimain kaikki liikkeet päin helvettiä koko kropan voimin, viimeiset toistot ainakin ja usein jo ensimmäiset. Ei kiinnosta, tuntuuko jossain tietyssä lihaksessa vai ei, kunhan tanko liikkuu, koska minun treenini on muutenkin pelkkää pellevoimailua. Järkeä tai ei, mutta hauskempaa kuin tuntumapumppailu. Tietenkin pitää olla jokin pohjakunto, että kroppa kestää, ja tuntea rajansa miten isoilla ja miten rumasti voi tehdä rikkomatta itseään.

Melkeen vois tälleen aloittelijana kysyä, onko penkissä pieni rinnalla pompauttaminen paha rikos?

Kuten täälläkin on jo useasti mainittuna, ni sun tapauksessas kyllä. Alottelijan ei pitäis käyttää mitään cheattijuttuja. Rinnalta pompauttamista en kyllä harrastais muutenkaan.

Itse oon ihan hyväksi tuntuneeksi tavaksi pitänyt sellaisen, että ne suorat sarjat, jotka vedetään failureen, niin viimeisen sarjan pari vikaa saa tulla cheatilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei kannata, jos tavoitteena on lihaskasvun tavoittelu eli harjoitetaan lihasta ei liikettä. :rock:

Tiedän kirjoituksen mitä lainaat. Hulmin tai Hulkin aivopieru. Sinänsä tottakin, mutta siinä kirjoitukses kerrotaan että tuli raskausarpii ja kasvuu ku siirty ottamaan tuntumapumppailuu pikkupainoin. Öööö, miksiköhän? No siks että oli alla isoin raudoin tehtyy runnomista ja voimatreenii ja lihaskudos tykkäs pumppailusta siinä kohtii. Mutta älkää ny luulko että pilipalipainoin alusta asti aina tehty ultrapuhdas tuntumapumppailu antaa kummoisia tuloksii lihaskasvun suhteen pitkänpäälle. Toki nollasta lähtenyt mitään fyysistä ikinä tehny ohut kaveri saa lihaa tietynverran ku vaan jotenki itseään rasittaa. Kannattaa joko syklittää tekemistä ja/tai sotkea samaan treeniin ja jopa samaan liikkeeseen voimasarjaa ja pienemmin painoin tehtyy pumppailuu. Ja hakee tuntumaa kaikkeen.

Jos kyseisen lainauksen kirjoittaja on tarvinnu vuosii löytääkseen pumpin ja tuntuman ni älkää olko yhtä hölmöjä, älkääkä kangistuko kaavoihin. Rautaa pitää haastaa ja dominoida, ja omaa elimistöö kuunnella ja huijata. Pelkkään tuntumapumppailuun pikkupainoin juuttuminen on ihan yhtä suuri virhe ku jatkuvaan liian isoin painoin runnomiseenki.

Ei sillä jatkuvalla tuntumapumppailulla kummosiin massoihin natuna pääse. Progressio pitää säilyttää kokoajan, ja se on ainakin osittain syytä tehdä kasvattamalla kuormia. Lihaskalvojen venytykseen/lihassolujen täyttämiseen tuntumapumppailu jaksottain ihan hyvä juttu. Ja sillon myös, jos jotkut lihakset eivät jostain syystä ole kunolla hermottuneet, esim. selän lihaksisto, niin tuntumatreenillä voi siinä tapauksessa saada tuloksia. Totta helvetissä se kontrolli pitää säilyttää isoillakin painoilla, jos lihasta pieksetään, mutta se ei tarkota mitään ylipuhdasta tekniikkaa, että toiston aikana ehtii miettiä maailman kaikkeuden syntymekanismit moneen otteeseen.

Pahin virhe mitä natureenari voi lihaskasvun suhteen tehdä, on ajatella ettei painoilla ole mitään merkitystä kunhan polttaa ja sattuu. Siinä mennään metsään oikeen olan takaa.

Itsehän teen likimain kaikki liikkeet päin helvettiä koko kropan voimin, viimeiset toistot ainakin ja usein jo ensimmäiset. Ei kiinnosta, tuntuuko jossain tietyssä lihaksessa vai ei, kunhan tanko liikkuu, koska minun treenini on muutenkin pelkkää pellevoimailua. Järkeä tai ei, mutta hauskempaa kuin tuntumapumppailu. Tietenkin pitää olla jokin pohjakunto, että kroppa kestää, ja tuntea rajansa miten isoilla ja miten rumasti voi tehdä rikkomatta itseään.

Haha tässä on aika hyvin asia esitetty. Mun mielestä sitä tanko pitää liikutella just niinku itse haluaa ja miltä sillä hetkellä tuntuu. Ei ole ainoastaan yhtä oikeaa tietä. Välissä voi pumppailla ja välissä repiä ja runnoa niin et muita hirvittää se touhu. Kuhan itse tietää mitä tekee eikä riko paikkoja.

Aloittelijalla suosittelen opettelemaan tekniikan kunnolla ja että pystyy tekeen puhtaasti sarjaa. Kun tekniikka, pohjakunto ja tuntuma on hallussa niin unohtaa kaiken muun ja tekee mikä omasta mielestä parhaimmalta tuntuu. Pitää sarjapainot nousujohteisena ja jos ei tuloksia synny niin sitten miettii et meneekö joku väärin, vai onko vaan laiska.

Haha tässä on aika hyvin asia esitetty. Mun mielestä sitä tanko pitää liikutella just niinku itse haluaa ja miltä sillä hetkellä tuntuu. Ei ole ainoastaan yhtä oikeaa tietä. Välissä voi pumppailla ja välissä repiä ja runnoa niin et muita hirvittää se touhu. Kuhan itse tietää mitä tekee eikä riko paikkoja.

Aloittelijalla suosittelen opettelemaan tekniikan kunnolla ja että pystyy tekeen puhtaasti sarjaa. Kun tekniikka, pohjakunto ja tuntuma on hallussa niin unohtaa kaiken muun ja tekee mikä omasta mielestä parhaimmalta tuntuu. Pitää sarjapainot nousujohteisena ja jos ei tuloksia synny niin sitten miettii et meneekö joku väärin, vai onko vaan laiska.

Vittu mä säikähdin ku katoin tot sun profiilin kuvaa et siin on mun kuva :D !!! Mut sit lähemmin katoin et mähän oon kumminkin tatuoitu :D

Eikö se ollu ihan faktaa että ISO ARSKAN eniten käyetty hauberiliike ois ollu hauis tangolla, isoilla painoilla ja cheatilla? Jossain lehdessä luki enmuistamikä. Luki oikeen sitaatti arskalta missä kerto että sillä kasvo hauberit ku ainakin yks liike oli isoilla painoilla ja cheatilla.

Eikö se ollu ihan faktaa että ISO ARSKAN eniten käyetty hauberiliike ois ollu hauis tangolla, isoilla painoilla ja cheatilla? Jossain lehdessä luki enmuistamikä. Luki oikeen sitaatti arskalta missä kerto että sillä kasvo hauberit ku ainakin yks liike oli isoilla painoilla ja cheatilla.

En tiedä, mutta kuvis sillä on aina pienet painot... Mut jos vääntää hauista vaikka 300kg vähän fuskaten ni pakkohan siin on olla isot lihaksetkin! Siis noin esimerkkinä ku jotkut väittää ettei fuskaamisest oo hyötyä. Fuskaamisen hyödyllä voi käyttää isompia painoja puhtaasti tekemällä!

Arskahan nimenomaan oli tunnettu tuosta cheat bicep curlista. Jossain vaiheessa ainakin sitä teki. Niin tuskimpa ois savomakella ollut 60cm kädet, jos olisi tehnyt hauista pelkästään 60kg painoilla vrt. 120 kiloon jolla parhaillaan väänsi tangolla. Kyllähän niillä vaan jonkulainen positiivinen korrelaatio tuppaa olemaan, ainakin jonkun eristävän liikkeen sarjapainolla(oletettavasti kontrollilla tehtynä kuitenkin) ja lihaksen paksuudella.

xrep5d.jpg

Suositut

Back
Ylös Bottom