Rullakebab

Kebabissa majoneesia? Eipä ole ennen tullut vastaan. Kaikki kebabit mitä olen syönyt, on uitettu jossain tomaattipohjaisessa ja jogurttipohjaisessa kastikkeissa.

Rullakebabin kun tilaa, niin kastikevaihtoehtona on myös majoneesi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin missä? Jossain ehkä, mutta ikinä en ole nähnyt. Turha puhua noin yleistäen.

No ainakin hyvinkäällä :) . Mutta enpä tiennyt, ettei muualla ole.

jos ottaa miedon kastikkeen niin se on yleensä tomaattisosetta ja jos haluaa sitä perus valkoista kastiketta lisäksi niin se on yleensä maustamatonta jogurttia. myös tsaziki ja valkosipuli kastikkeissa on pohjana maustamaton jogurtti.

tuossa maustamattoman jogurtin arvot

Ravintosisältö / 100 grammaa

hiilihydraattia 5,5 g
proteiinia 4,5 g
rasvaa 0,1 g
energiaa 40 kcal

toki on paikkoja jossa on sitten erilaisia rasvapaska kastikkeitakin tarjolla.

Niin missä? Jossain ehkä, mutta ikinä en ole nähnyt. Turha puhua noin yleistäen.
No kuten edellä jo sanoinkin, niin Turussa ei ole mikään ihme jos rullakebun välistä löytää punaista / vaaleaa majoneesia. Ja nämä ovat olleet jotain Turkkilaisten pitämiä lafkoja missä viime aikoina ollaan käyty (mm. tuo edellä mainittu Ege-kebat).

Saako Helsingissä mistään kunnon rullakebabia? Tuntuisi, että lähimmät ovat Turussa...rullakebabin nimellä myytävää paskaa kyllä tuntuisi löytyvän mutta maku on täysin erilainen ku turkulaisissa.

Mistähän muuten johtuu toi turkujuttu. Ite asun vantaalla ja oon suht tehokkaasti käyny läpi ison osan kebumestoista, mutta mikään rullakebab ei oo päässy lähellekkään yhtä jonka tilasin jossain randomissa turkulaisessa pitseriassa. Lähinnä ainakin se koko on jäänyt mieleen, ikinä en oo niin suurta rullakebabia nähnyt enkä usko että tulen enää näkemäänkään ellen turkuun uudestaan eksy.

Mistähän muuten johtuu toi turkujuttu. Ite asun vantaalla ja oon suht tehokkaasti käyny läpi ison osan kebumestoista, mutta mikään rullakebab ei oo päässy lähellekkään yhtä jonka tilasin jossain randomissa turkulaisessa pitseriassa. Lähinnä ainakin se koko on jäänyt mieleen, ikinä en oo niin suurta rullakebabia nähnyt enkä usko että tulen enää näkemäänkään ellen turkuun uudestaan eksy.

Vantaalla Martinkeskuksessa tekivät ainakin aikanaan kiitettävän kokoisia ja ihan maittavia rulliksia. Erikoista niissä oli, että oli rullan päällä vielä sulatettua juustoa. Mutta siellä on omistaja vaihtunut varmaan monta kertaa sen jälkeen kun viimeksi kävin...

Mutta kyllä paras kebabelämys on turkkilainen lihapiirakka kebabilla. Jos turkkilainen lihapiirakka ei ole tuttu, niin se on sellainen hervottoman kokoinen mausteisella lihalla vuorattu tasku. Tosin ei taida saada ihan jokapaikasta.

Saako Helsingissä mistään kunnon rullakebabia? Tuntuisi, että lähimmät ovat Turussa...rullakebabin nimellä myytävää paskaa kyllä tuntuisi löytyvän mutta maku on täysin erilainen ku turkulaisissa.

Mainitsinkin jo, mutta laitetaan uusiks. Chilin(Rautatieaseman tunneli) rullakebab on parasta mitä mä olen maistanut.

Mutta kyllä paras kebabelämys on turkkilainen lihapiirakka kebabilla. Jos turkkilainen lihapiirakka ei ole tuttu, niin se on sellainen hervottoman kokoinen mausteisella lihalla vuorattu tasku. Tosin ei taida saada ihan jokapaikasta.

pitakebab :rolleyes:?

pitakebab :rolleyes:?

Turkkilainen lihapiirakka on valtavan kokoinen (noin 2/3 näppäimistön koosta) tulisella jauhelihalla vuorattu lihis, johon heitetään kebabmätöt sisään aivan kuten pitakebabissa ikään. Tarjoilevat kahdessa pitakebabille tarkoitetussa paperitaskussa, kun ei sovi yhden sisään.
En ole tähänmennessä löytänyt niitä kuin kahdesta grillistä/kebabpaikasta.

aurarulla! ompas hyvää pitkästä aikaa :P
Aika tykki nosto. Ja osuva. Näitä hyviä sattumia. Mäkin hain tänään aurarullan ja sekin oli pitkästä aikaa. Useampi vuosi kun olen sellaisen viimeksi syönyt, vaikka kebabia tuleekin mussutettua. Ja oli hyvää. :kuola:

Punnitkaa elintarvikevaa'alla seuraavan kerran kun haetta rullan himaan. Ite katoin että onpa rulla laihtunut ja painoi vaan hikiset vähän yli 500g vaikka ennen samasta mestasta vähän yli 600g. Pitääpä hakea ympäri kyliä rullia ja punnita kaikki ja tehdä taulukko.

Suositut

Back
Ylös Bottom