No niin, vähän päivitystä suunnitelmiin. Aion kokeilla max stim ohjelmaa ja teen samalla 3 kk dieetin.
Eli kyseessä on treenimenetelmä, jossa pidetään vaihtuvan pituinen tauko (M-TIME) jokaisen toiston välissä. Näin pyritään välttämään metabolista rasitusta ja hermostokin selviää vähemmällä. Jokaiselle lihasryhmälle tehdään vain yksi 20 toiston setti. Muuten homma muistuttaa hieman hst:tä. Tuolla on lisää aiheesta:
Max stim
Max stim:in sivuilla on tieteelliset perustelut miksi näin voisi olla järkevää tehdä. En ymmärrä niistä puoliakaan, mutta tämmöisiä ajatuksia tuli mieleen ohjelmasta:
- Mekaanisen rasituksen aiheuttama trauma on tärkein tekijä lihasten kasvulle.
- Lihasta pitää rasittaa riittävällä kuormalla ja volyymillä.
- Tekemällä ykkösiä saadaan paljon isompi volyymi suuremmalla kuormalla.
- Lihasten trauman kannalta ei ole väliä tehdäänkö toistot ykkösinä vai sarjoina.
- Vähentää hermostollista väsymystä ja voimat kehittyvät paremmin.
Vastaavasti pumppitreenin edut/vaikutukset:
- Hiussuonisto kehittyy
- Mitokondrioiden määrä kasvaa
- Glykogeenin varastointikapasiteetti paranee
- Enemmän sarkoplastista hypertrofiaa
- Ei välttämättä niin hyvä voiman kannalta
Noiden perusteella minulle tuli mieleen, että eikö olisi järkevää vuorotella max stim:iä ja metabolisen treenin jaksoja?
Ihmiset ovat saaneet tosi hyviä tuloksia tuolla ohjelmalla. En ole kuullut lainkaan negatiivisia kommentteja. Ajattelin, että tuo voisi sopia minulle, kun minulla on ongelmia hermoston palautumisen kanssa.
Dieetin jälkeen yritän sitten single factoria isoilla kaloreilla.
Eli kyseessä on treenimenetelmä, jossa pidetään vaihtuvan pituinen tauko (M-TIME) jokaisen toiston välissä. Näin pyritään välttämään metabolista rasitusta ja hermostokin selviää vähemmällä. Jokaiselle lihasryhmälle tehdään vain yksi 20 toiston setti. Muuten homma muistuttaa hieman hst:tä. Tuolla on lisää aiheesta:
Max stim
Max stim:in sivuilla on tieteelliset perustelut miksi näin voisi olla järkevää tehdä. En ymmärrä niistä puoliakaan, mutta tämmöisiä ajatuksia tuli mieleen ohjelmasta:
- Mekaanisen rasituksen aiheuttama trauma on tärkein tekijä lihasten kasvulle.
- Lihasta pitää rasittaa riittävällä kuormalla ja volyymillä.
- Tekemällä ykkösiä saadaan paljon isompi volyymi suuremmalla kuormalla.
- Lihasten trauman kannalta ei ole väliä tehdäänkö toistot ykkösinä vai sarjoina.
- Vähentää hermostollista väsymystä ja voimat kehittyvät paremmin.
Vastaavasti pumppitreenin edut/vaikutukset:
- Hiussuonisto kehittyy
- Mitokondrioiden määrä kasvaa
- Glykogeenin varastointikapasiteetti paranee
- Enemmän sarkoplastista hypertrofiaa
- Ei välttämättä niin hyvä voiman kannalta
Noiden perusteella minulle tuli mieleen, että eikö olisi järkevää vuorotella max stim:iä ja metabolisen treenin jaksoja?
Ihmiset ovat saaneet tosi hyviä tuloksia tuolla ohjelmalla. En ole kuullut lainkaan negatiivisia kommentteja. Ajattelin, että tuo voisi sopia minulle, kun minulla on ongelmia hermoston palautumisen kanssa.
Dieetin jälkeen yritän sitten single factoria isoilla kaloreilla.