Ahvena sanoi:
Ulkoilumahdollisuuksia löytyy ja jopa keskustassa pystyy ajamaan polkupyörällä. Oulussa voi joutua taluttamaan että pääsee niille 'monipuolisille pyörätiverkostoille'.
Olen asunut Oulusa noin kymmenen vuotta ja ajan aina keskustassakin pyörällä, ei mitään ongelmia. Ainoa ongelma (pyöräilynkin suhteen) on ihmispaljous, minkä mainitsitkin. Se ahdistaa kyllä. Siksi pyrinkin käymään keskustan kaupoilla tai isommissa marketeissa arkisin välillä 9-15 (nykyisessä työssä vaikeaa, muttei ihan mahdotonta). Lauantaina on toivotonta mihin aikaan tahansa, varmasti on ruuhkaa.
Missähän Oululaiset pelaavat golfia?
Sankivaaran golfradalla:
http://www.golf.fi/ogk/index.php
Tulevaisuudessa myös Haukiputaan ja Oulun välissä Virpiniemen golfradalla, kuulemma.
Olen aina pitänyt naurettavana lausuntoja "No se kaupunki X on niiiin hyvä paikka! Siellon kaikkee, mitä tarvii ja ihmisetki kivoja!". Olen asunut (siis todella asunut, en ollut turistina paria viikkoa) kuudessa eri paikassa, kaksi niistä ulkomailla. Joka paikassa on kusipäitä ja hyviä tyyppejä ja joka paikassa varmasti jokainen joutuu erikseen oppimaan, ketkä ovat kumpia, välttämään kusipäiden seuraa ja hakeutumaan mielestään hyvien tyyppien seuraan. Tuossa asiassa en ole huomannut mitään eroa esim. noin 450000 asukkaan kaupungin ja 3300 asukkaan pitäjän välillä. Suostun mielellään asumaan tästä lähin elämäni suunnilleen 10000-200000 asukkaan paikkakunnalla, missä päin tahansa Suomea (Ruotsikin kelpaa, jos saan sieltä hyvän työpaikan ja emäntä suostuu lähtemään mukaan :D ). Ei niissä loppujen lopuksi suuria eroja ole.
Jos ei sopeudu elämään jossakin, niin myös peiliin voi katsoa. Voi yrittää sopeutua paremmin, eikä aina olla laiska ja syyttää ympäristöä sekä muita ihmisiä.
Ketjun aloittaja onkin vissiin tehnyt päätöksensä tärkeimmän asian, eli opiskelumahkujen (joihin toki sisältyy myös se, miten helppoa on päästä haluamaansa koulutukseen) mukaan. Olen varma, että muut elämän asiat lutviutuvat hienosti sekä Oulussa, että Rollossa, kun vain itse ottaa selvää, on aktiivinen ja tutustuu ihmisiin.
Em. pitkälti yleisenä pohdiskeluna jo, eli
, ei liittyen minkään nikin juttuihin.