Romanttinen ruokapaikka Oulusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lycanth
  • Aloitettu Aloitettu

Lycanth

Banned
Ikä
38
Morjens.

Tulee tässä puoli vuotta tyttökaverin kanssa täyteen ja ajattelin viedä hänet syömään Ouluun johonkin romanttiseen paikkaan. En kuitenkaan tunne Oulua niin hyvin, että tietäisin kovin paljon pizzerioita kummempia ruokapaikkoja. Etsin italialaista paikkaa, joka ei kuitenkaan mikään pizzeria olisi. Sellainen kiva pieni romanttinen paikka missä voisi aikaa viettää. Toki muutakin, kuin italialaista voi myös ehdottaa. :love:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pannusta saa italialaista safkaa , mutta mä en kyllä suosittele sitä paikkaa.
kokeilkaa rannan matalaa tai Dupontia..
pannussa ja oriental istanbulissa on lähteny safkat takas keittiöön...

Mikä ravintola on siinä melkein rautatieasemaan vastapääten? Siinä mennään rappuset alas kellariin syömään. Tai liekö se enää olemassa kun siitä on muutama vuosi kun kävin siellä syömässä kun olin Oulussa TNT-matchissa. Siellä näkyi vaan olevan pariskuntia illallisella ja mä olin yksin :itku:

japan mainitsema ravintola on Oskarin Kellari. Se on ihan ok, ei tosin kovin italialainen.

Radisson SAS:n alakerran ravintola (mikä lie nykyään nimeltään) on ainakin ok, siellä on semmosia suht rauhallisia koloja. Ei tosin ole italialainen sekään, eikä kovin halpa (mutta eihän rahalla ole väliä, ko naisista on kyse). Viime käynnistä on tosin jo vuosi.

japa sanoi:
Mikä ravintola on siinä melkein rautatieasemaan vastapääten? Siinä mennään rappuset alas kellariin syömään. Tai liekö se enää olemassa kun siitä on muutama vuosi kun kävin siellä syömässä kun olin Oulussa TNT-matchissa. Siellä näkyi vaan olevan pariskuntia illallisella ja mä olin yksin :itku:

Oskarin kellari.
Juu, ei oulussa oikeen taida mitään yltiö romanttista ravintelia olla. Ite suosisin Dupontia tai sitten sitä uutta arinan ravintolaa ihan keskustassa, mikäs se nyt taas olikaan nimeltänsä...

Buenoz tai rosso, molemmat vähän tasokkaampia ravintoloita.

Rossosta ainakin saa italialaista ruokaa.

Nää on niin makuasioita. [mainostus] Mun makuun Istanbul on selkeesti Oulun paras ravintola. Aina saanu hyvää ruokaa, sekä ystävällistä että tehokasta/nopeaa palvelua, paikka on lisäksi siisti (myös miesten vessa), musa sopivaa, mutta riittävän hiljaisella (voi helposti jutella normaalilla äänellä), tuikut pöydissä, hämyinen valaistus, erittäin keskustassa sijainti ja ja ja.... en mää keksi, kuin hyviä puolia siitä paikasta. En yhtään ihmettele, että paikka on menestynyt jo vuosia. Jos ollaan menossa ravintolaan syömään Oulussa ja minä saan valita paikan, niin Istanbul ehdottomasti. :) ja :kuola: [/mainostus]

Toisen pään esimerkki on sitten Buenoz. Palvelu oli hidasta, mutta töykeää, paikassa oli häiritsevää hälinää, ruoka ei ollut hintaan nähden mun suuhun oikein hyvää. Nojoo, oli hyvää, muttei mitään ihmeellistä todellakaan. En tykännyt, jäi todella kalsa fiilis koko paikasta, ei sovi ainakaan romanttiseen meininkiin ollenkaan.

Pannu on kohtuullisen hyvä paikka, vaikka ei siellä mun mielestä mitään italialaista ole (pitsaa kylläkin, mutta voiko sitä enää italialaiseksi sanoa?). Pannu on vain niin suosittu paikka, että voi olla romanttiseen tarkoitukseen liian kansoitettu ja meluisa. Ruoka on hyvää, olen maistanut sekä pitsoja että pihvejä, ei valittamista, vaikkei Istanbulin tasoon pääsekään.

Jos todella italialaista haluaa, niin menee Radisson SASsin ravintolaan. En kylläkään suosittele. Hinnat ovat korkeat, mutta ei ainakaan mun makuun ollut kummoista ruokaa. Palvelu tosin erinomaista ja miljöökin ok.

Mutta ravintoloiden ja ruokien suhteen ei voi liikaa korostaa, kuinka on kyseessä makuasiat. Kysy Lycanth rehviseuralaiseltasi, millaisesta ruoasta hän tykkää ja mieti ratkaisua sen perusteella. Jos esim. tykkää valkosipulista, niin Istanbuliin mennessä ei voi mennä pieleen. ;)

Rosso on viimeinen paikka, hinnat lähes samat kuin parhaissa paikoissa mutta laatu todella keskinkertainen. Samoin Pannussa on todella hidas palvelu, kalliit pizzat ja ruoka maistuu loppujenlopuksi kotiruualta.

Istanbul, Zakuska, Uleåborg ja se Torin reunan kellari lienee laadukkaimpia paikkoja ja myös tunnelma on oikea.

XXL sanoi:
...Torin reunan kellari...
Kiitoksia avusta.. Millainen hintataso tuolla kellarissa on? Osaa varata rahaa matkaan, että ei tarvitse sitten jäädä tytön kanssa tiskailemaan ;)

Oma vinkkini olisi Asemakadulla oleva intialainen ravintola New Bombay. Miellyttävä atmosfääri, erittäin hyvää ruokaa ja hinnat kohtuulliset.

lakuska on hyvä paikka... ja hieno. (vai olikoha se lazakuska, joku sinne päin) siinä otto karhin pysäkin lähettyvil sijaitsee.. hyvä ruoka ja siisti paikka.. (venäläinen ravintola)

Romantiikasta en tiedä, mutta Sokeri-Jussin kievari (löytyy www-sivutkin) pikisaaressa on mukava paikka. Nice miljöö ja ruuan hinta on kohtuullinen. Tuolta saa siis suomalaista ruokaa.

-humanteri-

humanteri sanoi:
Romantiikasta en tiedä, mutta Sokeri-Jussin kievari (löytyy www-sivutkin) pikisaaressa on mukava paikka. Nice miljöö ja ruuan hinta on kohtuullinen. Tuolta saa siis suomalaista ruokaa.

:offtopic:

Onko Sokerijussin patiolla enää mitään toimintaa kesäisin?

Lycanth sanoi:
Kiitoksia avusta.. Millainen hintataso tuolla kellarissa on? Osaa varata rahaa matkaan, että ei tarvitse sitten jäädä tytön kanssa tiskailemaan ;)
Käy etukäteen katsomassa menu niin hinnat selviää, itse en ole enää ajantasalla. Alkuryypyt,palat,viinit ja muut herkut niin kalliiksi tulee, paikka kuin paikka... Nipistämällä pääsee puolta halvemmalla.

major sanoi:
lakuska on hyvä paikka... ja hieno. (vai olikoha se lazakuska, joku sinne päin) siinä otto karhin pysäkin lähettyvil sijaitsee.. hyvä ruoka ja siisti paikka.. (venäläinen ravintola)
Se venäläinen paikka on Zakuska.

XXL sanoi:
Käy etukäteen katsomassa menu niin hinnat selviää, itse en ole enää ajantasalla. Alkuryypyt,palat,viinit ja muut herkut niin kalliiksi tulee, paikka kuin paikka... Nipistämällä pääsee puolta halvemmalla.

Se venäläinen paikka on Zakuska.
Ei ole oikein mahdollista käydä tutkimassa etukäteen hintoja. Viikonlopuksi saan vasta kortin ja asun yli 100km Oulusta ;) Alkoholit jää ottamatta kun olen kuskina, mutta no pitää varata sopivasti rahaa matkaan.

Pizzeria Selma. :hyper:
Hyvällä onnella selviät puolen tunnin odottelulla etkä löydä karvoja pizzastasi. Älä ihmettele jos satut näkemään kun valkoista jauhetta sisältävät pussit vaihtavat omistajaa.

Kreikkalainen ravintola Grecian on todella kiva paikka, jos pää kestää kreikkalaista bouzouki-musiikkia. Ruoat ovat todella hyviä, varsinkin grillatut porsasvartaat, ja hintatasokin on siedettävä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom