Rokulipäivät

yleisen suuntauksen linjoilla täälläkin, eli ei rokuleita. ja myös siinä samaa sarjaa, että töihin mennään vaikka vähän huonommassakin kunnossa, mikä ei ole aina todellakaan fiksua. jotenkin sitä on vaan huono menemään valittamaan mitään kipuja. selän takia pahoina hetkinä (ja niitä on ollut paljon) olisi saanut olla varmaan saikulla ihan reilun tovin jos olisi halunnut - ja välillä olisi varmaan ollut ihan fiksuakin. silti sinne töihin on kuitenkin ilmestynyt kipuilevanakin. jästipää kun on.

koulu onkin sitten eri asia. viime opiskelunkin aikana tuli todellakin pidettyä rokulipäiviä, milloin mistäkin syystä. joskus ei ´vaan millään ennättänyt´, kun oma habitus oli koulupäivän alkaessa ihan toisella puolen kaupunkia, kuin missä koulu sijaitsi. :rolleyes: no, näitä sattuu aina välillä. koulu on kuitenkin koulu, eikä työpaikka.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Reilujen työnantajien kanssa en minäkään pitäisi rokulia, mutta kelmien kanssa pelatessa on kelmien säännöt:)

Elämäni ensimmäinen sairasloma tuli nivelsiteiden revetessä. 4,5 vuotta tuli oltua nykyisenkin ta:n palveluksessa ennen tuota. Otin sitten kerralla kunnolla saigonia...

ai niin ja kerran olen 7 minuuttia myöhästynyt :)

RRKalle sanoi:
Reilujen työnantajien kanssa en minäkään pitäisi rokulia, mutta kelmien kanssa pelatessa on kelmien säännöt:)

joo, se on kyllä valitettava totuus - ja pätee kaikkiin asioihin muutenkin elämässä. niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. eli - käyttäydy kusipäisesti toista kohtaan, oli hän sitten alaisesi tai joku muu ´tuttavasi´, niin voit olla varma että se tulee takaisin jossakin vaiheessa. ja melkeinpä aina korkojen kera.

vaikka elämässä kaikkea ikävää vastaan tuleekin, niin tuota ohjenuoraa minäkin olen aika pitkälti käyttänyt, että muiden ihmisten käyttäytyminen minua kohtaan sanelee hyvin pitkälti sen, miten itse heitä kohtaan käyttäydyn. kaikkea ei todellakaan tarvitse niellä, eikä sietää. tietty sitä haluaa kuitenkin tutustua jokaiseen ihmiseen ilman ennakkoluuloja (tai ainakin yrittää sitä kovasti), ja käyttäytyy itse kohteliaasti toista kohtaan. pallo onkin sen jälkeen sitten toisella. yleisesti ottaen onneksi ihmiset vielä osaavat käyttäytyä, ja tehdä asiat oikein. kaikki eivät kuitenkaan siihen kykene.

olipas :offtopic:, eikä liittynyt tredin aiheeseen mitenkään. :rolleyes:

Virastotyöajan mukaisesti vuodessa tulisi 1600 työtuntia, mutta koska tutkimusta ei virastotyöajan mukaan voi tehdä, niin todellisuudessa niitä kertyy noin 2000. Koska rahallista korvausta tuosta ei saa, niin pidän sitten omaa lomaa vuosilomien lisäksi aina kun siltä tuntuu. Ilmoitan vain lähiesimiehelle etukäteen tai viimeistään aamulla etten tule töihin ja homma on sillä selvä. Tämä on yksi niistä harvoista jäljellä olevista akateemisista vapauksista.

Pari kertaa on tullut oltua poissa. Lähinnä silloin kun on pitänyt mennä kotipuolessa käymään ja ajomatkaa kuitenkin on 6h suuntaansa. Eli perjantaina poissa ja ratissa.

Ei tunnu edes pahalta.Iso firma ei meikäläiseen kaadu. Ja toisaalta palkkaa ei ole tullut lisää pitkään aikaan, vaikka muilla samoissa hommissa heiluvilla on isommat liksat. Oikeus ja kohtuus siis pienentää omaa työpanosta vastaavasti ;)

Rokulipäiviä ei tule, mutta monesti päivän kesto on 9-11 + ruokkis. Tosin mitäpä väliä, kun on provikkapalkalla...

Jostain syystä noista omista lomista tulee aika kelmi fiilis,siksi en niitä harrasta.Ja voihan sitä töissä käydä vaikka niitä töitä ei aina niin tulis tehtyä...

Leelucky sanoi:
Mä en ole ikinä pitänyt mitään rokulipäiviä. Jotenkin oppinut arvostamaan sitä että on töitä,kaikilla kun ei oo. Mulla on halu näyttää töissä,että osaan hommani ja oon ahkera työntekijä.

Kuten myös. Lisäksi näissä hommissa pomona olleena tiedän, kuinka saatanasti harmia aiheuttaa, jos joku jää pois töistä. Itseäni jo vituttaa ihmiset, jotka ei tee hommiaan kunnolla.

Omaan postiini lisäten: olen tunnollinen ja pidän työstäni, sen takia en ole sieltä poissa.

Ja kun oma loma alkaa kiinnostaa, niin mietin siinä sitten työkavereita jotka joutuvat tekemään myös minun työni ja muuttamaan omia työpäiviään minun takia. Eli viimeistään työkavereiden takia "ei kiitos" omille lomille.

Ei *ikinä* tulis mieleenkään jättää vaan tulematta töihin, se aiheuttaa niiiin monelle muulle ihmiselle sitten tuskaa kun joko joku joutuu tekemään 2 ihmisen työt yksin, tai kiitää tuuraamaan mua jostain kaukaa... Muutenkin olen tosi tunnollinen työntekijä, ja hävetti aivan suunnattomasti kun tossa jonkin aikaa sitten nukuin pommiin ja myöhästyin töistä aika lailla. Onneksi pomot on rentoja :haart:

Jos on töihin menty homma tehdään loppuun asti asenteella, vaikka sitten perse edellä puuhun :whip:

Hyväksyn sen että joskus aina voi mennä vapaa-aika hieman överiksi (kuten allekirjoittaneella) mutta töihin mennään sitten hieman möyhässä ja korvataan menetetty työaika paiskimalla hieman enemmän töitä. Vittu mitään lusmuilua ei sallita missään tilanteessa perkele... jos viime vuosisadan alkupuoliskollla olisi lusmuiltu oltasiin tod. näk. muutama vuosi sitten, muiden baltia-maiden kanssa, vasta saatu itsenäisyys. :curs:

Ei rokulipäiviä. Aina tunnollisesti töihin (joskus puolikuntoisenakin). Kyllä omatunto kolkuttelis jos kotona lusmuilis muiden huhkiessa töissä.

Eipä sitä kehtaa rokuliin jäädä, yks pois porukasta niin muilla on elämä päin helvettiä joten pysyy työympäristö mukavampana kun kaikki hoitaa hommansa kuten kuuluu.
Joskus junnuna jäin krapulan takia rokuliin kerran niin muut asentajat teki selväksi että se oli myös vika kerta. Kärkimies ilmoitti että jos toinen kerta tulee niin saa ruveta kattelemaan muita työmaita ja jostain toisesta firmasta.
Menipähän oppi perille...

Ei ole itsellänikään tapana olla poissa. Söisi omatuntoa, tekisi seuraavan työpäivän vaan vaikeammaksi, sekä rikkoisi itselleni kallisarvoisen rutiinin.

En pidä rokulipäiviä. Saan vapaata jos vain tarvitsee. Mutta en oikein ole innokas pyytämään, koska jotenkin se on vaan niin, että viikot ollaan töissä ja viikonloput huilataan. Joskus tulee podettua huonoa omatuntoa, kun joutuu sairaana olemaan pois töistä. Ei kyllä pitäisi. Jos joskus harvoin tulee myöhästymisiä, niin auta armias et hävettää ja vi*****a.

Rokuleita en ole pitänyt ja tuskin tulen pitämäänkään. Sairaslomalla olen ihan hyvällä omallatunnolla jos olen kipeä. Joskus menin vähän kipeänäkin töihin, mutta enpä mä siitä mitään hyötynyt, joten enää en takuulla mene.

Sen verran omaatuntoa löytyy, etten ole koskaan syyttä jäänyt töistä pois. Flunssaa ym. on tullut sitten podettua kotona tietokoneen ääressä, vaikka saman periaatteessa olisi voinut ehkä töissäkin tehdä.

Muutaman kerran pitkäks menneen viikonlopun jälkeen ottanu ma sairaslomaa, nollatoleranssi viinan suhteen duunissa. Mielummin olen yhden päivän pois kun menen haisevalta työpaikalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom