Rokulipäivät

Mitenkäs täällä porukat harrastaa rokulipäiviä eli siis ei ilmaannu työpaikalle eikä myöskään selittele sitä mitenkään esimiehille? Itsellä on vuodessa aina muutamia päiviä etten tule työpaikalle (en yksinkertaisesti jaksa tulla eikä kiinnosta). Tosin tähän on syynä suureksi osaksi äärimmäisen lepsu työajanseuranta. Aiemmissa työpaikoissa missä piti leimata aina kellokortti ei luvattomia poissaoloja ollut oikeastaan yhtään (paitsi yksi kerta kun menin baariin keskellä viikkoa ja luulin että heräisin aamuvuoroon vaikka menin nukkumaan aamuneljältä) :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en ole ikinä pitänyt mitään rokulipäiviä. Jotenkin oppinut arvostamaan sitä että on töitä,kaikilla kun ei oo. Mulla on halu näyttää töissä,että osaan hommani ja oon ahkera työntekijä. Parhaimmillaan olen ollut kolmessa työssä yhtäaikaa ja tehnyt vuorot mukisematta,levännyt sillon kun on mahdollista. Se että työnantajalle jää työntekijästä hyvä mielikuva poikii usein sitten muitakin työmahdollisuuksia ja se hyvä mielikuva ei mun mielestä synny sillä,että esim. myöhästellään tai ollaan ilman syytä pois töistä. En syyllistä ketään ketkä noita rokulipäiviä pitävät. Kukin tavallaan :)

-edit- nytten olen siirtymässä opiskelijaelämästä taas hetkeksi työelämään ja uuteen kaupunkiin. Vanhan työnantajani kautta lupasivat minulle työtä tuolta uudestakin kaupungista eikä tarvitse tyhjän päälle lähteä.

Eipä ole koskaan tullut rokulipäiviä pidettyä. Mielelläni olen töihin aina, oli se sitten burgeripaikan kassalle, tai vaikka kolvin ääreen työharjoittelu paikkaan, aina mennyt ajoissa ja muutenkin poissaolot on mulla jotain 3-4 päivää vuodessa, nekin vaan silloin, kun olen oikeasti kipeä :)

Ei oo ollu tapana ottaa omia lomia. Pekkasiakin kun kerkiää pitämään sen päivän pari vuodessa niin ei sellaista meteliä jaksaisi kuunnella, minkä tollanen rokulipäivä aikaan saa

Ehkä noin 6-10 kertaa vuodessa tulee jäätyä pois selittämättä. Yleensä viinan takia. Mikä on kyllä ihme, kun en edes ota usein, mutta aika rankasti kylläkin ja en katso viikonpäiviä.

Eipä oo ikinä tullut pidettyä. Kyl mä koitan pitää sovituista jutuista kiinni.

Edellisessä työpaikassa sain puolen vuoden jälkeen arviointilomakkeessa arvion, että myöhästelen silloin tällöin. Hieman alkoi vituttaa, kun kertaakaan en ollut myöhästynyt. Seuraavana päivänä menin ja sanoin itseni irti :D

Oon sitä sarjaa, että meen melkein vaikka pää kainalossa töihin. Eli rokulipäiviä en ole viettänyt ikinä, sairaslomaakin aivan liian vähän.

Uskon siihen, että kun kerran lintsaa, lintsaa toisenkin kerran.. ja kolmannen... ja...

En harrasta rokulipäiviä. Ei kyllä ole edes tullut mieleenkään, että voisin/haluaisin/kehtaisin jäädä kotiin vetämään lonkkaa, kun toiset paiskii hommia sitten itsenikin puolesta. Kyllä noita virallisia vapaapäiviä ja lomia on ihan tarpeeksi.

Jakob sanoi:
Edellisessä työpaikassa sain puolen vuoden jälkeen arviointilomakkeessa arvion, että myöhästelen silloin tällöin. Hieman alkoi vituttaa, kun kertaakaan en ollut myöhästynyt. Seuraavana päivänä menin ja sanoin itseni irti :D

Aivan helvetin hyvin tehty, mitään mossotusta ei tarvii kuunnella ellei sitten työnjohdon puolelta myös olla ekstrajoustavia.

Enpä moisia ole harrastanut enkä aio harrastaa myöskään tulevaisuudessa.

En harrasta rokulipäiviä. Imo on helvetin törkeetä olla menemättä töihin ilman syytä, ei ole reilua työnantajaa kohtaan! Pitää miettiä että mitäs jos se työnantaja tekis sulle samalla tavalla, yks päivä ilmestyt duunipaikalle ja sanoo suoraan että painu vaan vittuun täältä, ei enää huvita kattoo tota sun naamaa. Mutta kukin tavallaan.

Nykyisin ei tuu enää pidettyä juuri, paitsi jos on ihan pää jumissa ja pihalla. Ajatustyö ei oikein suju jos on kuula jumissa. Viinan kanssa läträtessä joutui välillä pitämään. Sillonkin kyllä enimmäkseen menin vaikka kännissä baarista suoraan töihin mynttonia imien. Eipä ole ikävä niitä hetkiä.

Sen verran hyvin on pekkasia saanut pitää että eipä ole tarvinnut rokulia ottaa. Vaikka palkaton pekkanen on minulle ihan yhtä tuottoisa kun rokulipäiväkin mutta ompahan ainakin työnantajan lupa...

En ole koskaan pitänyt enkä pidä. Mielestäni aika luusereiden hommaa, työnantajaltahan siinä tavallaan varastaa.

Eipä ole tullut minullakaan moisia pidettyä, vaikka ei pekkasiakaan kerry ollenkaan.
Onneksi voin silti aika helposti pitää vapaata jos on tarvetta, ne menee sitten vain kertyneestä tuntisaldosta tai sitten teen jälkeenpäin pidempiä päiviä. Sovin vain pomon kanssa etukäteen.

Mutta ah, että mua v***taa kun jotkut työntekijät itkevät jos vaikka joutuvat jäämään tunnin ylitöihin. Ei luulis olevan paha kun siitä vielä maksetaankin ylimääräistä, ite joutuu joskus olemaan yli 10 tuntia eikä saa senttiäkään enempää kuin normaalista päivästä.
Anteeks :offtopic:

en pidä rokulia. saikkua pidän, jos olen kipeä. yleensä 1-2 kertaa vuodessa olen.
meillä maksetaan ylitöistä 1 : 1 :een, ja siinä vaiheessa kun työnantaja ilmoitti jättävänsä loppuvuoden liikuntasetelit jakamatta firman huonon tuloksen takia, laitoin itseni ylityökieltoon. lisäksi teen vaan 4-päivästä viikkoa omasta pyynnöstäni, joten pullat on todella hyvin uunissa ja vapaa-aikaa on hyvin :)

En oikeestaan ole lintsannut töistä. Oikeastaan olen liiankin tunnollinen ollut. Ja olen huomannut, ettei liika tunnollisuus mitään hyödytä. Nykyään ota iisimmin.

Nim. hölmötyönarkomaani

Ei mitään selittämättömiä poissoloja mulla.

pevelius sanoi:
meillä maksetaan ylitöistä 1 : 1 :een
:offtopic: En tiedä mitä TESinne sanoo, mutta tuon luulisi olevan laitonta. Onneksi voit hakea takautuvasti sinulle kuuluvat ylityörahat prosentteineen. Voit hakea ne, vaikka olisit jo seuraavassa työpaikassa (aikaa taitaa olla 10 vuotta). Itse en näe moista toimintaa edes negatiivisena käytöksenä työnantajaa kohtaan, siinähän vain pyydetään se mikä itselle ansaitusti kuuluu ja pidetään peli reiluna. Näin voi toimia vaikka toisin olisi sovittu, koska sopimuksella ei voi heikentää lakia.

Ite en kans mitään omia lomia töistä pidä. Joka työpäivä menen töihin mukisematta ja olen tyytväinen, että saan köyhänä opiskelijana edes vähän taskurahaa. Muutaman kerran oon viimisen vuoden aikana myöhästynyt, mutta silloinkin max. 20 minuuttia, kun en ole jostain syystä meinannut herätä. Olen oikeastaan jättänyt perjantaijuomisenkin vallan, kun lauantaiaamun työt asiakaspalveluammatissa krapulaisena ei oo hyvä juttu mulle, asiakkaille eikä pomolle.

Koulussa sitten homma onkin melkein päinvastainen... Niin paljon ollaan pois, kun kursseilta joustetaan ja kaikki tehdään mahdollisimman helpolla. Ei oo kivaa olla laiska. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom