Roikkuviin vatsanahkoihin täytettä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alzhu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itselläni erittäin paskamainen ongelma, nimittäin pudotin aikanaan 30 kiloa hyvin nopeassa ajassa, minkä jäljiltä vatsanahat pikkusen roikkuu. Olin silloin ennen bodailun aloittamista 180/69 ja tuolloin vatsan kohdalla oli ikävä "läppä" tuolla alhaalla. Ei mikään iso, mutta kumminkin havaittavissa oleva semmoine nysämäinen läppä. Johtuen vatsanahkojen roikkumisesta / liian nopeasti laihtumisesta / ehkä vähän iästäkin, eli 30-vuotiaalla ei enää niin hyvin palaudu iho. En kyllä muutenkaan suosittele tuollaisia pikadiettejä kellekään, sillä ilmeisesti mulla alkoi myös orastava pälvikaljuuntuminen sen takia. Isälläni ja veljelläni ei merkkiäkään kaljuuntumisesta, vaikka isäkin tuplasti mun ikäinen ja velikin reilusti vanhempi, eli ei ole suvussa. Kuulemma nopea laihtuminen voi edesauttaa.

Rahaa leikkaukseen missä nahkat kiristetään, ei ole. Taitavat olla useamman tonnin hintaisia? Joten olen miettinyt, että jos saisin täytettyä nahkat lihaksella, ainakin osittain. Tuntuu vaan aika vaikealta, liekkö mahdollistakaan? Nyttenkin 4 ylintä vatsapalikkaa näkyy aika selvästikin, mutta 2 alinta ei. Johtuu osittain ehkä bulkkauksestakin, olisi varaa pudottaa muutama kilo. Nyt oon vuoden päivät vääntänyt punttia, myös vatsoja ja kroppa alkaa oleen aika mukavan näköinen omaan silmään PAITSI tuo vatsa. Vatsatkin on varmaan vahvistuneet paljon, mutta..

Hatuttaa aika paljon kun hyvännäkösestä kropasta on kerennyt tulemaan positiivinen pakkomielle elämään, mutta tuo vatsanseutu tulee olemaan varmaan ikuinen häpeätahra kehossani. Eli mitä kaikkia liikkeitä mun kannattaisi tehdä, että saisin vatsa/kylkilihaksista mahdollisimman massiiviset, niin että ne edes millin pari vähentäs tota roikkumista? Mahdollisimman suuria painoja ja matalahkoja toistomääriä, eikö? Vatsarutistukset koneessa, lankku? Muuta? Onko mahdollista että jos vuosien mittaan tulee yläkroppaankin leveyttä, selkään ja muuallekin massaa, niin se osaltaan vetäisi noita nahkoja hieman tiukemmalle?

Vituttaa kyllä todella paljon, ja jos mitään keinoa ei ole niin ehkä mieluummin en tiedä siitä :D Sillon voi kuvitella, että joo väännät niin perkeleesti niin kyllä ne siitä oikenee. Ei se nyt tieten voimia vähennä, mutta ex-tyttöystäväkin asian huomasi, ja ulkonäöllisesti erittäin vammaisen näköinen piirre.

Ei sitä ylimäärästä nahkaa nyt ihan hirveesti ole jos kerran ylimmät vatsapalikat näkyy eli sen puolesta luulisin olevan mahdollista täyttää se nahka lihalla. Yksi erittäin tärkeä pointti on juuri tuo minkä itsekin sanoit, eli isojen lihasryhmien kuten selän kasvusta aiheutuva ihon kiristyminen. Kannattaa siis treenata koko kroppaa tasaisesti, suosittelisin ohjelmaksi vaikka sitä vanhaa kunnon Starting Strengtiä, koska sillä jos millä saa isoihin lihasryhmiin ytyä ja raameja leveämmiksi.

Sitten niistä itse vatsalihaksista. Lisää tohon SS:ään vatsat 2 päivälle viikkoon jotakuinkin seuraavasti:
Pääliikkeenä suorat rutistukset lisäpainoilla 3 x 6-8 + vinot 2 x 8-12 (huom. molemmat puolet). Jos saat jossain vatsalihaslaitteessa mielettömän poltteen aikaseksi (mitä ainakaan itse en ole ikinä saanut ja siksi treenaan vatsoja vain vapailla liikeradoilla) voit käyttää vaihtelun vuoksi myös niitä. Myös dragon fly -liike (ks. YouTube) on toiminut hyvin itsellä vatsaosastolle.

Safkapuolella ei kannata alkaa pihtailemaan, tavoitellaanhan nyt niiden vatsa- ja muidenkin lihasten KASVUA. Eli maltillisesti pluskaloreilla siten että palaudut SS:n rääkistä aina seuraavaan treeniin mennessä. Sen ehdoilla sitä on oikeastaan mentävä. Useissa tapauksissa jengi on saanut vatsalihakset pienen läskin alta näkyviin vaikka ovatkin olleet plussilla ja paino on noussut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom