Sherman "Tankki" Williams mainosti etukäteen yli olan oikeaansa, jota hän kutsui simpukkalyönniksi bahamalaisen erityisen kovakuorisen simpukkalajin mukaan.
Tankki oli sanojensa mittainen mies horjutettuaan Robert Heleniusta juuri kyseisellä lyönnillä ottelun kuudennessa erässä Helsingin jäähallissa käydyssä ottelussa.
– Kun osuin simpukkalyönnillä, koko halli tunsi sen. Se oli osa suunnitelmaani. Satutin häntä pahasti kuudennessa erässä, mutta minun kannaltani valitettavasti hän selviytyi siitä. Seitsemännessä erässä satutin häntä uudestaan vasemmalla koukulla, Williams kertasi otteluaan.
Vaikka Williams lopulta hävisi ottelun selvästi, oli hän mielissään siitä, että laittoi suomalaisen koville.
– Hänellä on hyvä leuka. Hän sanoi tämän olleen ensimmäinen kerta, kun häntä pyörrytti nyrkkeilyottelussa. Se on minulle sulka hattuun, kun olen ensimmäinen, joka pystyi kunnolla horjuttamaan häntä. Hänen jalkansa olivat todella poissa pelistä, mutten valitettavasti pystynyt saamaan häntä täysin ulos. Hän oli fiksu ja hänen kulmastaan ohjeistettiin häntä hyvin, Williams sanoi MTV3.fille.
Williams myönsi Heleniuksen lyöneen enemmän, mutta korosti torjuneensa ison osan suomalaisen iskuista.
– Hän löi minua enemmän, mutta blokkasin useimmat lyönnit ja pystyin myötäilemään lyöntejä. Käytin vanhan koulukunnan juttuja rullaten lyöntien mukana sivuttain, kuten Joe Louis ja Joe Frazier. Puhtaita osumia ei tullut, mikä oli osa suunnitelmaani. Vartalolyönnitkin osuivat kyynärpäihin.
Tuomarit näkivät yksimielisesti Heleniuksen voittajaksi. Tankki myönsi tuomion oikeaksi.
– Se oli reilu ottelu. Ei minulla ole valitettavaa. Tulin Helsinkiin ottelemaan kahden viikon varoitusajalla. Ottelin 20 senttiä pidempää vastaan. Tein parhaani. Olen soturi, joka tuli taistelemaan. En tullut lomailemaan. Helsingissä on sitä paitsi liian kylmää lomalle. Ei tekosyitä. Tänä iltana Robert oli parempi ottelija. Hän sai pisteitä kerättyä ja voitti ottelun, Williams sanoi rehdisti.