Robert Helenius

Veikkaa voittaja

• Helenius

Votes: 35 44,9%
  • Joshua

Votes: 43 55,1%

• Total voters
    78
Noin nyrkkeilystä mitään tietämättä voin veikata, että vaikka Heleniukselle pistettäisiin pikavauhtia kuukauden päähän matsi molempia Klitskoja vastaan samana iltana ja se tekisi kummastakin jauhelihaa, niin täällä kirjoitettaisiin että "ne nyt olikin molemmat jo vanhoja kehäraakkeja eivätkä olleet edes ehtineet valmistautua otteluun kunnolla, paska matsi ja Robbe saa turpaansa heti kun joutuu kehään yhdenkin oikean nyrkkeilijän kanssa".

Vuoden tauon jälkeen voitto on voitto.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mariusz oli taas niitä heppuja, joiden leukaan tekisi mieli ripustaa päällystakki sisälle tultaessa. Olipahan taas leukaperät. Mut eipä näyttänyt toi kasvun vetely paljoa taas auttavan... Tosin eläkepäivät ovat varman Kanadan ratsupoliisissa.

Heleniukselta kelpo suoritus. Leuka kesti ja pisteillä voittoon. En vielä laittaisi Heleniusta Klitchkoja vastaan, esimerkiksiä tämä Klitchkon vastustaja Mariusz Wach voisi olla hyvä mittari tai joku muu yhtä pitkä kuin Helenius esim. Tyson Fury tai David Price. Noitten lyhyitten möykkyjen tankkien kanssa on otettu ihan riittävän monta matsia ja ne ei koskaan näytä hyvältä vaikka Helenius pisteillä voittaakin.

Klitchko oli taas oma ylivoimainen itsensä, oli kovassa kunnossa, ei taida löytyä vastausta tällä hetkellä. Mielenkiintoisempaa seurata Klitchkoa pitkiä ottelijoita vastaan kun lyhyitä. Matsit näyttää ihan nyrkkeilyltä, eikä jabiin juoksemiselta.

Eiköhän noita sumuisten vuorten gorilloja olis jo ollu vastassa ihan riittävästi. Tommosen lyhyen kohti puskevan silverbackin otsaluuhun rikkoo kädet aika helposti. Olisko lie ollu syy siihen ettei niitä kunnon pommeja robbelta liiemmin nähty.

Williamsin suojaus piti kyllä yllättävän hyvin koko matsin. En muista, että Robbe olisi osunut kertaakaan kunnolla puhdasta osumaa Williamsin yläkertaan.

Kova leuka näköjään Heleniuksella on. Hirvittävä pommi suoraan leukaan sivulta. Tuosta olisi nukkunut 99 % maailman nyrkkeilijöistä. Miten tuollaisesta voi selvitä...

Nyt ainakin tuli todistettua, että Helenius ei ole mikään lasileuka. Nyt vaan kovaa reeniä ja alkuvuodesta kehiin uudestaan, niin eiköhän se ottelusilmä rupea löytymään taas.

Sherman "Tankki" Williams mainosti etukäteen yli olan oikeaansa, jota hän kutsui simpukkalyönniksi bahamalaisen erityisen kovakuorisen simpukkalajin mukaan.

Tankki oli sanojensa mittainen mies horjutettuaan Robert Heleniusta juuri kyseisellä lyönnillä ottelun kuudennessa erässä Helsingin jäähallissa käydyssä ottelussa.

– Kun osuin simpukkalyönnillä, koko halli tunsi sen. Se oli osa suunnitelmaani. Satutin häntä pahasti kuudennessa erässä, mutta minun kannaltani valitettavasti hän selviytyi siitä. Seitsemännessä erässä satutin häntä uudestaan vasemmalla koukulla, Williams kertasi otteluaan.

Vaikka Williams lopulta hävisi ottelun selvästi, oli hän mielissään siitä, että laittoi suomalaisen koville.

– Hänellä on hyvä leuka. Hän sanoi tämän olleen ensimmäinen kerta, kun häntä pyörrytti nyrkkeilyottelussa. Se on minulle sulka hattuun, kun olen ensimmäinen, joka pystyi kunnolla horjuttamaan häntä. Hänen jalkansa olivat todella poissa pelistä, mutten valitettavasti pystynyt saamaan häntä täysin ulos. Hän oli fiksu ja hänen kulmastaan ohjeistettiin häntä hyvin, Williams sanoi MTV3.fille.

Williams myönsi Heleniuksen lyöneen enemmän, mutta korosti torjuneensa ison osan suomalaisen iskuista.

– Hän löi minua enemmän, mutta blokkasin useimmat lyönnit ja pystyin myötäilemään lyöntejä. Käytin vanhan koulukunnan juttuja rullaten lyöntien mukana sivuttain, kuten Joe Louis ja Joe Frazier. Puhtaita osumia ei tullut, mikä oli osa suunnitelmaani. Vartalolyönnitkin osuivat kyynärpäihin.

Tuomarit näkivät yksimielisesti Heleniuksen voittajaksi. Tankki myönsi tuomion oikeaksi.

– Se oli reilu ottelu. Ei minulla ole valitettavaa. Tulin Helsinkiin ottelemaan kahden viikon varoitusajalla. Ottelin 20 senttiä pidempää vastaan. Tein parhaani. Olen soturi, joka tuli taistelemaan. En tullut lomailemaan. Helsingissä on sitä paitsi liian kylmää lomalle. Ei tekosyitä. Tänä iltana Robert oli parempi ottelija. Hän sai pisteitä kerättyä ja voitti ottelun, Williams sanoi rehdisti.

Reilu mies tuo Bahamalainen! En muistanutkaan, että nyrkkeilijät voivat olla tyylikkäitä, kun on seurannut Hayetä ja Chisoraa tarpeeksi pitkään.

Shermanin reach on silti ihan kunnossa lyhyeksi mieheksi. Vaikka pituutta onkin 20 cm vähemmän niin reach menee 193cm vs 201cm Heleniukselle eli siinä ei Tankki ota 20 cm takkiin.

Heleniuksella on yhteistä Shermanin muiden vastustajien kanssa se, ettei kukaan muukaan ole vielä pystynyt tyrmäämään Tankkia. En ole varma, mutta olin lukevinani jostain, ettei Sherman ole koskaan käynyt edes lattiassa.

Mun mielestä olisi kohtuutonta odottaa, että jatkaisi loukkaantumisen jälkeen uraansa samasta pisteestä tai jopa kehittyneenä edellisestä. Nyrkkeily on kuitenkin paljon muuta kuin pelkkiä fyysisiä ominaisuuksia. Onnistunut comeback-ottelu. Nyt vaan maltilla uraa eteenpäin rakentamaan.

Propsit joo Tankille, vaikuttaa hienolta mieheltä!

Olipa hirveä pommi Robertin naamaan tuossa kuudennessa erässä. Ja aivan mahtava ottelija tuo Sherman noiden kommenttiensa perusteella. Nyrkkeily on parhaimmillaan herrasmieslaji.

Noin nyrkkeilystä mitään tietämättä voin veikata, että vaikka Heleniukselle pistettäisiin pikavauhtia kuukauden päähän matsi molempia Klitskoja vastaan samana iltana ja se tekisi kummastakin jauhelihaa, niin täällä kirjoitettaisiin että "ne nyt olikin molemmat jo vanhoja kehäraakkeja eivätkä olleet edes ehtineet valmistautua otteluun kunnolla, paska matsi ja Robbe saa turpaansa heti kun joutuu kehään yhdenkin oikean nyrkkeilijän kanssa".

Vuoden tauon jälkeen voitto on voitto.

Klitchko kaatuu aikaisintaan 2015, 2017 tod.näköidempi ja pidän itseäni Robbe -fanina. :) Mutta samaa mieltä että ihan ok ottelu loppujen lopuksi pitkän tauon jälkeen. Kova leuka Heleniuksella on, mutta liikkumisessa Klitcho on kuin eri planeetalta. No tämä oli Helniuksen 18. ottelu, Klitchkon eilinen tais olla 62..

Olihan tuo pistevoitto hyvin selvä, Sherman ei montaa iskua saanut läpi, onneksi :)

Robbe itse sanoi että ottelusilmä oli selvästi vielä kadoksissa.
Selvästikään ei ole vielä Wladimirin tasolla, Wladimir olisi tiputtanut Shermanin alkuerissä.

Tuli käytyä ottelu tsekkailemassa paikanpäällä. Kyllähän se selkeää hallintaa oli Heleniukselta! Lukuunottamatta yhtä kovaa heijaria joka sattui osumaan perille.. kovahan se oli mutta osuu niin harvoin ja huonolla prosentilla kunnolla ! Onneksi :) sen erän lopun ja seuraavan erän alun oli Robbe hieman sekasin muuten ei hätää. Sai pidettyä etäisyyden ja naputteli pisteitä tasaisesti. Vähän varmasti vuoden tauko matseista näkyi epävarmuutena ja ei uskaltanut oikeaa täysin käyttää. Mutta mielestäni vakuuttava ja hyvä paluu ! Niinkuin sanoi jos olisi yltiömäisesti lähtenyt koittamaan tyrmäystä olisi riskinä voinut olla heijarin osuminen ja tyrmäys tappio, joka ei olisi tähän tilanteeseen ollut hyvä :)
HYVÄ MATSI !

Muutama huomio illasta:

- miksi ihmeessä tuomari keskeytti Laineen matsin loppumetreillä?
- Helenius vaikutti jotenkin jäykältä ja yritti väkisin. Hyvä, että tuli voitto tällä kertaa. Kaamea ero Povetkiniin, K-veljeksiin ja Hayehin
- 1500 ehti maksaa 20 e tosta setistä, muut saivat ilmaiseksi ;-))

Mä olen nyrkkeilyssä niin jumiutunut Tysonin aikoihin, että tälläinen "pistenyrkkeily" on ihan amatöörinyrkkeilyä. Tuolla kuuluisi yrittää lyödä vastustajalta päätä irti, eikä naputella pisteitä. :) Tyrmäyksiä kiitos!!!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom