Joo pitää muistaa jopa se, ettei erittäin kovakuntoisena ja uutta oppineena palanneelle Wilderille häviäminen mittaa Roberttia muihin maailman huippuihin oikeastaan mitenkään.
Toi kohtaaminen kertoi vaan sen ettei Robert pärjää varsinkaan nykykuntoiselle Wilderille jolle ei todennäköisesti pärjää ja pysy pystyssä kukaan muukaan, ei välttämättä enää edes Fury.
Robert joutu ottamaan itseään nopeampaa Wilderiä vastaan roolin missä hän ei ole muutenkaan kovin hyvä. Siinä oli pakko ylittää itseään ja pyrkiä otella nopeudella ja tavalla joka menee oman kapasiteetin rajoille tai ylikin. Siksi varmaan tekeminen näytti kuin ei oltais nyt niin hyvässä nekkailukondiksessa, paketti ei pystynyt pysymään kasassa. Varmaan toi oli kuitenkin ainut tie missä teoreettinen voiton mahdollisuus, eiköhän jo sparrien pohjalta ollut selvää ettei voi odotella Wilderin hyökkäyksiä jotka liian nopeita ja tarkkaan ajoitettuja ettäkö niihin voisi käyttää omaa vahvuutta ja lyödä vastaan.
Sitäkin voi spekuloida, että olisiko entinen Wilder kestänyt itse pystyssä tota ekaa erää? Ainakaan hän tuskin olisi itse tyrmännyt tolleen painostavaa Roberttia. Oli valtava yllätys kaikille että Wilder joka ei Furyn kohtaamisten välissä ollut käytännössä oppinut mitään uutta toimivaa kehään tuomisiksi, olikin nyt saanut liikkumista ja puolustusnyrkkeilyä aivan uusille urille. Se uusi valmentaja ollu hänelle huippujuttu. Robertin leiri ihan loogisesti päätteli ettei noin vanha faitteri juurikaan muutu, kun kaiken järjen mukaan muutos olisi jo nähtävissä ollut Fury matsien välissä jos siihen olisi kapasiteettia. Itsekkin monien muiden tavoin ajattelin että Wilder on vaarallisin alkukantaisena itsenään ja uusien kuvioiden yrittäminen tekisi hänestä tönkön ja helpomman voitettavan. Nyt kuitenkin kävi toisin ja onpas jännä nähdä kestääkö hänen edessä enää kukaan.
Mä uskon että jos Robert jatkaa, niin me nähdään kyllä että hän myös on hyvässä kunnossa ja pystyy haastamaan uskottavasti kaikkia muita kuin Wilderia. Oon sulatellut tätä ja tullut tähän valoisaan lopputulokseen. Ymmärrän toki että kaikki ei ajattele samoin ja muunkinlaisia näkemyksiä on.
Näen kyllä myös virheen, kun Robert meni noin lujaa kehän kulmaan erän loppusekunteilla. Se vasuri runkoon oli ihan jees, mutta kun siinä alkoi Wilder ladata omaa oikeaansa taakse, niin olisi pitänyt pystyä keskeyttää se oma hyökkäys, ja heittää jabia pakittaen. Voi olla että siinä vaan Robert näki ettei ehdi alta ja yritti toisella vasemmalla blokata Wilderin lähdössä olevaa oikeaa joka sieltä kuitenkin sitten tuli tunnetuin seurauksin. Tää tais olla ihan uutta, että Wilder tollasesta positiosta lyö ja siihen ei oikein vastalääkettä pystynyt olla. Tuskin Robert olis tolleen mennyt jahtaamaan tunnetusti hyvää vastaiskijää..