Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse ajattelisin tuosta niin, että Heleniuksen penkkitulos ei ole satakiloiselle ammattiurheilijalle ihmeellinen, mutta ihan ok. Ja mikä on Robben suurin vahvuus? Se että hän lyö todella kovaa.
Jos penkkitulos olisi heikko ja lyöntivoima myös heikko, voisi miettiä että pitäisikö asialle tehdä jotain. Nyt kuitenkin riittää ylläpito ja kehitystä kannattaa hakea ihan muualta.
Hyvästä penkkituloksesta on hyötyä voimanostossa, nyrkkeilyssä sillä ei ole merkitystä. Ymmärrän toki, että ihmiset jotka eivät lyömistä ole treenanneet saattavat nähdä suoritteissa jotain yhdenmukaisuutta, mutta kyllä lyöntivoima tulee yleensä ihan muunlaisesta treenistä.Eiköhän Heleniuksen tasoinen tyyppi tiedä itse mikä on hänelle optimaalisin penkkitulos. Hoikka pitkäraajainen kaveri. Huomaa jo rakenteesta ettei vahvuus ole fyysinen voima. Ihan absurdi ajatus että hän olisi parempi nyrkkeilijä jos kasvattaisi väkisin penkkitulostaan. Nopeus ja herkkyys katoavat muutenkin ensimmäisinä, eikä Robbe ole enää nuori. Maximivoiman hakeminen hidastaisi vielä rajummin.
Juuri näin. Aika monen kovan tason kilpailijan kanssa olen treenannut ja sparrannut. Treenit ovat ihan muuta kuin penkkaamista. Voima haetaan lajinomaisilla liikkeillä. Lyönnnin omaisilla. Ei penkillä makaamalla. Jotkut ovat luonnostaan vahvoja jolloin penkkikin on kova vaikka sitä ei treenaisi. Moni vetää sitten niistä väärät johtopäätökset. Jos Mike Tyson penkkaa paljon geenihirviönä, ei tarkoita että kaikkien muidenkin pitää parantaa penkkitulosta.Hyvästä penkkituloksesta on hyötyä voimanostossa, nyrkkeilyssä sillä ei ole merkitystä. Ymmärrän toki, että ihmiset jotka eivät lyömistä ole treenanneet saattavat nähdä suoritteissa jotain yhdenmukaisuutta, mutta kyllä lyöntivoima tulee yleensä ihan muunlaisesta treenistä.
En itse ole mikään nyrkkeilijä. Toki olen ryypiskellyt jyri kjellin kanssa. ( yhden ainoan kerran, ku törmäsin baarissa häneen ). Toki ryypiskellyt olen useinkin, mutta yhden ainoan kerran Jyrin kanssa. Siinä oli vaatimaton mies, vaikka meriitit on kovat. Hänen valmentajansa jenkeissä kielsi painoharjoittelun kokonaan. Kaikki harjoitteet piti tehdä omaa kehoa käyttäen vastuksena. ( saahan niinkin äärimmäisen kovaa treeniä, esim: yhden käden leuanveto, punnerrus, jne...sen lisäksi tulee kehonhallinta mukaan.)Todella perusteellinen ja laadukas juttu Heleniuksesta. Asiaa mm. kärkiukkojen sparraajana olemisesta ja nyrkkeilyn henkisestä puolesta.
Kun maailmantähdet valmistautuvat iskemään titteleistä, Robert Helenius kutsutaan paikalle – MM-otteluun tähyävä jätti raottaa salaisten harjoitusleirien verhoa
Robert Helenius on ainoa aktiivinyrkkeilijä, joka on ollut mukana kaikkien nykyisten raskaansarjan tähtien harjoitusleireillä.yle.fi
Omalla painolla harjoitellessa tulee helposti se ongelma että helpot perusliikkeet eivät ole tarpeeksi kuormittavia ja sarjoista tulee helvetin pitkiä. Vastaavasti moni ei pysty yhden käden punnerruksiin, leuanvetoihin tai yhden jalan kyykkyihin, tai jos on rajoilla niin loukkaantumisriski on suuri. Vuonna 2020 ei tarvitse enää kenenkään, ei nyrkkeilijän eikä baarin kovimman jätkänkään, treenata ilman lisäpainoja tai apuvälineitäEn itse ole mikään nyrkkeilijä. Toki olen ryypiskellyt jyri kjellin kanssa. ( yhden ainoan kerran, ku törmäsin baarissa häneen ). Toki ryypiskellyt olen useinkin, mutta yhden ainoan kerran Jyrin kanssa. Siinä oli vaatimaton mies, vaikka meriitit on kovat. Hänen valmentajansa jenkeissä kielsi painoharjoittelun kokonaan. Kaikki harjoitteet piti tehdä omaa kehoa käyttäen vastuksena. ( saahan niinkin äärimmäisen kovaa treeniä, esim: yhden käden leuanveto, punnerrus, jne...sen lisäksi tulee kehonhallinta mukaan.)
No joo. Olen kamppailulajien harrastaja. Iskuvoima on pitkälti luontainen kyky. Miten saa kropan voiman siihen yhteen paikkaan.
Kyllä jotain pienen pientä vastuskuminauhaa tai kahvakuulaa pitää vähintään olla pelissä.Omalla painolla harjoitellessa tulee helposti se ongelma että helpot perusliikkeet eivät ole tarpeeksi kuormittavia ja sarjoista tulee helvetin pitkiä. Vastaavasti moni ei pysty yhden käden punnerruksiin, leuanvetoihin tai yhden jalan kyykkyihin, tai jos on rajoilla niin loukkaantumisriski on suuri. Vuonna 2020 ei tarvitse enää kenenkään, ei nyrkkeilijän eikä baarin kovimman jätkänkään, treenata ilman lisäpainoja tai apuvälineitä
Sanoin, vain mitä Jyri kertoi minulle. Se, että olenko samaa mieltä , kuin hänen valmentajansa on eri juttu.En oikein usko, että yksittäisen 1990-luvulla menestyneen nyrkkeilijän harjoitusohjelmaa kannattaa pitää minään ainoana totuutena.
Hyvä story. Kovaa pilkkaa on Helenius kyllä saanut, niin medialta kuin internet taistelijoilta. Oli kyllä komea tämä viime ottelu ja toivotaan mestaruus ottelua vaikka takkiin tulisi.
Kaikki apu otetaan avosylin vastaan, joka auttaa matkalla maailmanmestaruuteen.