Roacuttan kuurin loppuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RJDIO
  • Aloitettu Aloitettu
Pillerit lopussa eli kohta kuuri ohi, en sitten tiedä onko tämä hyvä vai huono asia, sillä jännittää aivan saatanasti että alkaako noita finnejä taas pukkaamaan, joskus tullut kuurin aikana pari heti kun unohtanut syödä esim jonain krapulapäivänä... Ja jos finnejä alkaa taas ilmestyä, saanko heti lisää lääkettä, mielummin söisin lääkkeitä vaikka koko elämäni kuin alkaisin taas kärsiä huonosta itsetunnosta juuri kun olin saanut sen kohoamaan finnien lähdön myötä :(

kertokaapa tänne jos teillä on omia kokemuksia kuurin loppumisesta, alkoiko tulla finnejä? jos alkoi, saitko lääkäriltä lisää lääkkeitä? muuta??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinka kauan olit reseptillä?
Minulle riitti pelkkä parin kuukauden "testikuuri", jonka jälkeen naamasta katosi akne ilmeisesti pysyvästi. Tosin selkään ja olkapäille noita vielä muutamia ilmestyy, mutta kasvoihin vain hyvin harvoin ja pieniä.
Tuon lyhyen kuurin jälkeen minun olisi lääkärin suunnitelman mukaan pitänyt testauttaa veriarvoni ja ottaa varsinainen pitkäaikaisempi lääkitys, jolla olisin päässyt eroon koko vaivasta. Mutta tyydyin saavutettuun tulokseen, koska nuo ovat kalliita lääkkeitä ja sivuvaikutukset olivat kiusallisia.

Uskon, että ottamalla pidemmän reseptin olisin päässyt lopullisesti eroon aknesta, koska tällä lyhyelläkin rupeamalla oli jo niin positiivinen vaikutus ainakin naamaani. Lääkekuurista on siis nyt jo kaksi vuotta ja saavutetut tulokset ovat kestäneet.

Summa summarum kaikista lukemistani kokemuksista omieni lisäksi: Isoretinoinien (kuten Roaccutan) teho on useimmiten pysyvä.

Mul oli ehkä joku 8kk kuuri. Finnei ei oikeastaa alkanu tulla kuurin loppumisen jälkee mitä nyt ehkä vähä jotai pienii. Nyt alkanu taas tulla vähä enemmä, mut kuurista onkin aikaa jo joku 3-4 vuotta. Eli siis vuos pari kuurin loppumisen jälkeen alkanu tulla taas finnei, muttei läheskään samoissa määrin ku ennen kuuria. Kuurin teho on kyl melko pysyvä.

Miinuspuolista täytyy sanoo, että naama ja silmät kuivuu vieläki ton kuurin ansiosta. Tai ainakaa koskaa ennen tota kuurii en muista että ois iho kuivunu, mut nyt pitää rasvata naamaa joka päivä.

Tuleehan ne takasi jos niikseen tulee. itse syökässy pari kuuria ja varmaan häätynee talveksi hakia taas uusi ettei tarvi näin "vanhana" enään näpyistä kärsiä :curs:

Yksi kuuri hoiti aikoinaan ongelman kerralla ja pysyvästi pois. Satunnaisia finnejä tietenkin tuli (ja tulee yhä).

hyvä kuulla että joillakin nuo ovat olleet pysyviä, ja itse söin tuon noini 8 kuukauden kuurin... taisivat nuo minunkin finnini johtua liiasta suklaan syömisestä kun synttäriaikaan tulivat :D

Tuo vaikutus on kuulemma yleisemmin miehillä pysyvämpi. Minä söin aikanaan kolme puolen vuoden kuuria ja joka kerta näpyt tulivat takaisin. Iän myötä on vasta alkanut helpottaa ja naama onkin jo melkein kunnossa. Selkää varten tekisi mieli vielä kokeilla yksi kuuri...

Kannattaa mieluummin kiinnittää huomiota siihen otettu mg/painokilo, kuin tuijottaa sitä kuurinkestoa. Mitä enemmän sitä lääkettä otetaan mahdollisimman lyhyella ajalla, sen parempi vaikutus. Paras hoitovaste saadaan 125mg/ painokilo.

Mulla loppu reilu kuukausi sitten kaks 20mg nappia päivässä kuuden kuukauden ajan. Jäljet naamassa punottaa aika ilosesti vielä ja arpiakin on kertynyt. Selän puolella ei ole koskaan ilmennyt muutamaa näppyä enempää. Itseäkin kyllä vähän mietityttää tuo uusiutuminen. Tähän mennessä näyttää vielä hyvältä, mutta taitaa olla vielä liian aikaista arvioida. Salilla en ole ehtinyt töiden ohessa käydä, joten ainakin siltä osalta on joku asia erilailla kuin ennen kuuria.

Omistan normaalin suomalaisen vaalean ihon. Kuinka pitkään jälkien punoitus on suurinpiirtein kestänyt?

Ja sitten papalta toisenlainen kokemus: Olen syönyt 4 roaccutan kuuria, kaikki kesti muistaakseni n. puoli vuotta / kerta. Ja puolen vuoden tauon jälkeen uusiutui. Kolmannen kuurin jälkeen tulos jäi "pysyväksi", mutta vielä 25 vuotiaana, muutaman vuoden tauon jälkeen söin viimeisen ja siihen se loppui. Mutta lopputulos on ihan hyvä, naama on näytettävän näköinen, muutama arpi vaan komistaa... Ja diagnoosina oli kystinen akne, se tarkoittaa sitä että ei puhuttu mistään muutamasta pienestä pimpimnäppylästä.

mullakin on ton aknen kanssa ollu ongelmia. viime vuonna akne oli TODELLA paha, mutta nyt on jo paljon parempi mutta ei mikään huippu! en kuitenkaan uskaltanut ottaa sitä roaccutania sivuvaikutusten takia kun on sydänvika niin ei haluis enää mitää muuta pahaa!
se kuulemma (otin sitten sitä yhtä astetta vähemmän tujua, en muista nimeä) saattaa jotenkin kutittaa/ärsyttää maksaa... onko kellään ollut mitään ongelmia kyseisen lääkkeen kanssa`? just nyt tuntuu siltä että vois ehkä kuitenkin koittaa sitä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom