Risuja / ruusuja Hämeenlinnasta

Kyllä mä sanoisin että aika paljon on parinkin vuoden sisällä muuttunut.

Miinukset:
Mummokaupunki niinku jo sanottiin..
Liikennekulttuuri.. täällä hitaat hämäläiset ei ole vaan sanonta.
Katuma.. ja ei Jukola sekä Vuorentakakaan sitä parhainta parhautta ole mutta menettelevät nykyisin.
Talvisin jokseenkin tyhjätkö.

Plussat:
Viihtyisä kaunis kesäkaupunki Vanajan rannalla.
Yhteydet löytyy joka paikkaan, Tampere, Turku, Lahti ja Helsinki on ihan poronkusema matkaa.
Kattava kauppakeskus Tiiriössä.. ihan kivenheiton päässä keskustasta.
Njoo tosiaan moottoritie kulkee ihan keskustan vierestä ja juna-asema Hätilässä.
Kaikki on kävelymatkan päässä.

En tiiä meneekö plussiin vai miinuksiin mutta Hämptöni on periaatteessa "varuskunta-aluetta" joten mortteja ja tankkeja näkee päivittäin.. piristää päivää aina välillä nuo.. :P

EDIT:
Tuosta maantieteellisestä sijainnista vielä voisin vähän.. käsittääkseni siis hämeenlinna sijaitsee kahden harjun välissä joidenka välissä kulkee myös vanajavesi. Mitä olen itse huomioinut on että harjut pysäyttävät kohtuu tehokkaasti pienemmät sadepilvet ja keskusta usein jää näiltä pikku kuuroilta kuivaksi. Isompia myräköitä nuo pikkuharjut eivät sitten pysäytäkkään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lähellä aikoinaan asuneena täytyy vain todeta, että Hämeenlinna on ehkä kuollein kaupunki, mitä maa päällään kantaa. Jos elämä kulkee duuniin-salille-kauppaan-kotiin -reittiä, kaipa se toimisi. Yhtään mitään muuta siellä ei sitten olekaan. Kesäisin voi käydä uimassa ja kiertämässä kymmenettä kertaa sitä pikkuruista linnaa.

Edit: Olisi kiva kuulla threadin aloittajan kokemuksia, jos muutto Hämeenlinnaan tapahtui.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom