Risuja / ruusuja Hämeenlinnasta

Viikate74

Bukkake Fighter
Ikä
50
Ei söötsillä löytynyt ainakaan pikaisesti.

Tässä eräänlaisia suunnitelmia ja jos hommat menee nappiin niin Hämeenlinna saattaisi olla suuntana. Mitä pitäisi 4 henkisen lapsiperheen tietää Hämeenlinnasta.

Kaikki info kiinnostaa. Lähinnä sellainen mitä ei kaupunkien sivuilla ole. Käytännön tietoa asumisesta, "huonoista alueista" jne. Nykyisin raahessa asustellaan joka on terästeollisuus kaupunki ja se tietenkin antaa kaupungille omanlaisen ilmeen. Millainen sitten on vastaavasti Hämeenlinna.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
TheSami sanoi:
Ei söötsillä löytynyt ainakaan pikaisesti.

Tässä eräänlaisia suunnitelmia ja jos hommat menee nappiin niin Hämeenlinna saattaisi olla suuntana. Mitä pitäisi 4 henkisen lapsiperheen tietää Hämeenlinnasta.

Kaikki info kiinnostaa. Lähinnä sellainen mitä ei kaupunkien sivuilla ole. Käytännön tietoa asumisesta, "huonoista alueista" jne. Nykyisin raahessa asustellaan joka on terästeollisuus kaupunki ja se tietenkin antaa kaupungille omanlaisen ilmeen. Millainen sitten on vastaavasti Hämeenlinna.

Eli muuttamassa olet? No, varsinaisesti huonoja alueita Hämeenlinnasta ei taida löytyä, ennen ainakin Katuma, Nummi sekä Kettumäki olivat tällaisia, nykyään taitaa sielläkin olla hiljaisempaa. Vastaavasti hyviä alueita ovat esim keskusta, Hätilä sekä Myllymäki.

Leimaa Hämeenlinnalle antaa ikärakenne. Koulutuspaikkojen vähyys tietenkin karsii nuoria. Hämeenlinnahan on tunnettu "eläkeläiskaupunkina". Tosin pitää muistaa, että n.50 000 asukkaan kaupunkiin mahtuu monenikäistä väestöä Toinen merkittävä asia HML:ssä on paikallinen jääkiekkojoukkue HPK, mikä näkyy yllättävän paljon, esim. pelipäivinä tietyt tiet ovat lähes tukossa.

Yleisesti ottaen Hämeenlinna on varsin leppoisa paikka lapsiperheen asustella. Itse jos pitäisi Hämeenlinnaan nyt muuttaa, valitsisin kohteeksi kenties viihtyisän Hätilä lähiön. Mutta ei toki nykyinen alueeni (ydinkeskusta) mikään huono paikka ole, keskustaksi harvinaisen rauhallinen, johtuiseiko kaupungin koosta,

Tervetuloa vaan tänne.
Tosiaan kuten Critter tuossa sanoi, antaa kaupungille ominaisen leiman tuo ikärakenne. Paljon vanhuksia, mikä tosin tuo sitä rauhallisuutta mutta samalla karsii tapahtumien määrää. Ja HPK on hyvin edustettuna katukuvassa.
Muistanko väärin, vai oletko TheSami baarissa töissä? Hämeenlinnan baarit on aika lailla keskustapainotteisia(niinkuin kaikkialla isoissa kaupungeissa) ja ne palveluineen menevät laidasta laitaan. Hämeenlinnassa baareissa on aika hyvin edustettuna Local Crewin porukka, johon kannattaa ottaa yhteyttä, mikäli niihin hommiin menet.
Lapsiperheen näkökulmasta kaupunki on turvallinen ja sopivan iso/pieni lapsille. Ja jos jotain ei löydy, niin Helsinkiin on 100km, Tampereelle 80 ja Turkuun 140.

Mulla on asuinpaikkana Jukola ja tämä on ihan ok paikka. Aika paljon lapsiperheitä ja sairaalan väkeä. Mutta myös opiskelijoita

Jaahas, Hämeenlinnan ruukille töihin tulossa vai?
Katuma, tuo Hämeenlinnan Monaco. Veroparatiisi jossa harvat veroa maksavat on paikkana sellainen johon en välttämättä lapsiperheen kanssa muuttaisi.
Parhaimpina asumispaikkoina Hämptonissa pitäisin paikkoja Kankaantausta, Kauriala, Myllymäki ja keskusta. Hätilä on paikkana ihan hyvä, jos asunto sattuu olemaan kaupungin puoleisella alueella tai mäellä. Mutta tämäkin on vain makuasia.

Pitäisi tietää mitä haluat asumiseudulta, niin voisi paremmin määritellä sen "parhaiman" paikan

:offtopic:

Vaikka näin oululaisena puhunkin niin, Hämeenlinna on sijainiltaan erittäin hyvällä paikalla. Hyvät yhteydet isoihin kaupunkeihin, kuten, Turku, Helsinki ja Tampere. ;)

Vincet sanoi:
Jaahas, Hämeenlinnan ruukille töihin tulossa vai?
Katuma, tuo Hämeenlinnan Monaco. Veroparatiisi jossa harvat veroa maksavat on paikkana sellainen johon en välttämättä lapsiperheen kanssa muuttaisi.
Parhaimpina asumispaikkoina Hämptonissa pitäisin paikkoja Kankaantausta, Kauriala, Myllymäki ja keskusta. Hätilä on paikkana ihan hyvä, jos asunto sattuu olemaan kaupungin puoleisella alueella tai mäellä. Mutta tämäkin on vain makuasia.

Pitäisi tietää mitä haluat asumiseudulta, niin voisi paremmin määritellä sen "parhaiman" paikan

En ole ruukille tulossa. Nyt vasta hoksasin että sielläkin taisi olla RR:n tehdas. Mutta en sen tarkemmin osaa sanoa mistä tietoa kaipaan. Hyvin tässä tullutkin pointteja esille.

Tosiaan jos tulee nyt tässä sellainen mahdollisuus että pääsee muuttamaan jonnekin muualle ja vähän valitsemaan niin tuo hämeenlinna kiinnosti juuri sen sijainnin takia. Suht asiallinen matka noihin isompiin keskuksiin. Turku on toinen mikä on ollut tuossa suunnitteilla.

Hesassa olisi vaimon vanhemmat ja turussa mun broidi (lapsenvahti jos joskus tarvii). Nytkin on lähin lapsenvahti 120km päässä joten ton puolesta pysyisi tilanne hyvänä.

Hämeenlinna on kyllä paikkana loistava. Ei liian iso, luonto lähellä, kaunista, kouluissa oppilaskoot sopivat, sijainti mitä loistavin, asunnot kohtuuhintaiset. Tässä voisi luokitella vaikka mitä ylistysadjektiiveja, mutta nehän ovat vain omia mielipiteitäni.

Itse vastikään Hämeenlinnaan siirtyneenä (osa-aikaisesti) olen iloisesti yllättynyt pikkukaupungin söpöydestä.

Kivaa on, kun voi joka paikkaan kävellä (asunto Kaurialassa). Paljon puistikkoja ja muutenkin kaunista.

Itse en paikkaa tunne, joten oma ensituntumalla tämä kokemus.

Toistaiseksi näin, ties vaikka mielipide vielä muuttuisi.

Bjilluralli

Jep, Hämpton on hieno paikka elää ja yrittää...vai oliks se joku muu mesta? Kyl jos tänne tulet niin rauhallisuutta on ainakin tiedossa. Keskustassa asustelen itse ja minkäänlaisia häiriöitä ei ole vielä ilmennyt. Omasta mielestäni erikoisuutena voidaan mainita keskustan kaupat, jotka menevät pääsääntöisesti jo klo. 18.00 kiinni, ruokakauppoja lukuunottamatta. Kiva kesäkaupunkihan tämä Hämeenlinna on, mutta tällaiselle aktiiviselle opiskelijalle talvisin vähän turhan "kuollut" mesta.

Kapunkiin on myös pesiytynyt lähes Keravan tasoinen pillurallikulttuuri, johon ei voi olla törmäämättä jos liikkuu keskustan torin ympäristössä. Kirkkopuistossa riittää aktiviteettia myös nuoremmille perheeenjäsenille etenkin viikonlopuilla....

Jepulis.

Huonoa:

Ensinnäkin mummokaupunki, kuten edellä mainittu..
Hämeenlinnassa on suomenmaan paskimmat parturit, kalliit bussit jotka kulkee ei mistään ei minnekään ja kulkevat muuten tasan kerran tunnissa joka pysäkiltä..onneksi on palvelulinja. (teinille vippaat vitosen bensarahaa, niin pääset kotiovelle saakka, vink vink), baarit on flaksin kannalta huonoimpia missä olen ollut, ja kauppoja ei löydy kun automatkan päästä Tiiriöstä.
Halpoja kaljottelupaikkoja ei paljon ole ja baarit on muutenkin perseestä.
Elokuviin ei kannata edes harkita menevänsä. ATK-tavaraa saa ainoastaan kahdesta liikkeestä, kummatkin kalliita eikä ikinä mitään varastossa tai myyty tavara on ylläripylläri rikki. (sama pätee kaikkeen muuhunkin erikoiseen tarvittavaan tavaraan, Tampereelta asti saa aina hakea..)

Hyvää:

Siellä Tiiriössä sitten onkin ihan markettikeskittymä, mistä saa kaikkea tarvittavaa.
Kersoille on koulubussivuoro aamuisin, opiskelija-asunnot on halpoja ja niitä on paljon. (esim. jos paikkakunnalle muuttaa kesäaikaan..)
Kunnon Sali Kantolassa on ihan jees, oikea treenipaikka vaikkakin pieni kooltaan. Hinnat todella kohdallaan. Toinen treenisali on kävelykadulla keskustassa Kuntoskeida, anteeksi kuntokeidas..

Sitten nämä ketkuttelupaikat: on Wellness keskustassa ja sitten on CMS-sali Fit-Fys rautatieaseman vieressä, en suosittele.

Tsemppiä vaan sullekki. Pääsin onneksi pois, toivottavasti ei tarvi enää kauheasti oleskella kys. paikassa.. :thumbs:

Kai se on vanhana HML:na sanottava.Suomen paskimmat liikennevalot.Ja
ajelen paljon suomenmaata.Jos helsingissä olisi vastaava systeemi ei sieltä pääsisi ennen puoltayötä pois.Yleensä liikennevaloissa käytetään vihreätä aaltoa.
Hämeenlinnassa on punainen aalto+5sekuntia päällä olevat vihreät valot.
Paska kaupunki-paitsi ahvenisto ja aulanko ulkoilumaastoineen.

kimmo2543 sanoi:
Kai se on vanhana HML:na sanottava.Suomen paskimmat liikennevalot.Ja
ajelen paljon suomenmaata.Jos helsingissä olisi vastaava systeemi ei sieltä pääsisi ennen puoltayötä pois.Yleensä liikennevaloissa käytetään vihreätä aaltoa.
Hämeenlinnassa on punainen aalto+5sekuntia päällä olevat vihreät valot.
Paska kaupunki-paitsi ahvenisto ja aulanko ulkoilumaastoineen.

Aamen brother.

Tämä on tismalleen tätä. Toinen juttu mikä leimaa Hämeenlinnan liikennettä ja katukuvaa on ah-niin-ihana katukiveys, joka rikkoo iskarit uudemmastakin autosta sekä katurempat, jotka on AINA samoilla kohdin keskustaa, ja jos jostakin katu korkataan, siinä sitten nojaillaan syksyyn saakka niin kauan kunnes on pakko ennen pakkasia peitellä kuoppa.

Hämeenlinnassa ei sitten kannata sanoa töissä, että kalastaa. Muuten siis jos ei ole kalahullu. Muuten niitä juttuja saa kuulla lopun ikäänsä. Kalatkin oppii missä kannattaa uida, kun koukkua käy uittamassa samassa suosikkipaikassa joka ainut päivä 5-10 hurahtanutta tapausta..

Niin, ja lumitöitä/ aurauksia ei tosiaan tehdä valmiuksilla tai ajoissa.. Hienoa aurata itse tie auki. :rolleyes:

Narutumppu sanoi:
Jepulis.

Ensinnäkin mummokaupunki,
Hämeenlinnassa on suomenmaan paskimmat parturit, baarit on flaksin kannalta huonoimpia missä olen ollut, ja kauppoja ei löydy kun automatkan päästä Tiiriöstä.
Halpoja kaljottelupaikkoja ei paljon ole ja baarit on muutenkin perseestä.

Tsemppiä vaan sullekki. Pääsin onneksi pois, toivottavasti ei tarvi enää kauheasti oleskella kys. paikassa.. :thumbs:

Hämeenlinna on aikaslailla mummokaupunki, johtuu ehkä siitä rauhallisuudesta, kauneudesta jne. Tuota parturiväitettä en myönnä. itse käyn erittäin loistavalla parturilla (leikkaus, värjäys, muotoilu jne), joka on myös halpa.

Mitä noihin baareihin tulee :kippis1: : niin se flaksi on omien korvien välistä kiinni. Kalja on kyllä hintavaa, mutta ei hämeenlinna mikään Kallio ole. Baareja on ehkä vähän, mutta tarpeeksi ja kyllä se meno ihan hyvää välillä on.

kaupat: Nykyäänhän nämä isommat kauppaketjut rakentavat omat kauppansa kaupungin laitamille. esim lielahden kaupat Tampereella.

Itse olen asunut Tampesterissa, opiskellut pääkaupunkiseudulla ja onneksi asun nyt Hämeenlinnassa :worship:

Tosta liikenteestä vielä, että saa olla koko ajan tarkkana kun tuolla autolla ajelee, että mikäköhän katu tällä viikolla mahtaa olla yksisuuntainen. Ei ole kerta, eikä kaksikaan, kun olen meinannut kääntyä yksisuuntaiselle joka vähän aikaa sitten oli vielä kaksisuuntainen. Ei tajua miks niitä pitää koko ajan olla muuttamassa.

Alueista suosittelen kyllä kankaantaustaa. Itsekin täällä asustelen, ja rauhallisempaa paikkaa saa hakea. Ainut huono puoli on helvetillinen ylämäki, jos tulet keskustasta suorinta tietä tänne päin. Ite kuljen vallan pyörällä, ja joskus pistää vituttaan.

Ite kyllä tykkään kovasti asua täällä. On nätti paikka, ja kaikkia palveluita on ihan tarpeeksi, vaikka joillekin ei näytä mikään riittävän.

Ei kyllä huvittas muuttaa tuppukylään jossa suurin asia on joku hoopeekoo :rolleyes:

Ilc81 sanoi:
Ei kyllä huvittas muuttaa tuppukylään jossa suurin asia on joku hoopeekoo :rolleyes:

:david: :jahas: Siinähän ne Hämeenlinnan hyvät/huonot puolet tulikin The Samille kiteytettyä.....ohhoh.

:D

Uskaltaakohan tuota edes tunnustaa että ei kyllä jääkiekko kiinnosta tippakaan. Jos tuo mahdollinen muutto sitten innostaisi seuraamaan jäkistä...

Mutta hyviä pointteja tullut, kiitti niistä. Tällä viikolla lähtee omakotitalo myyntiin, sen kaupaksi käymisen aikataulu saneleekin sitten lopun.

Vincet sanoi:
Hämeenlinna on aikaslailla mummokaupunki, johtuu ehkä siitä rauhallisuudesta, kauneudesta jne.
niin, tai ihan vaan puhtaasti ikäjakaumasta? Vrt. esim. Jyväskylään ja opiskelija/vanhus -suhdeluku on ihan eri luokkaa..
Vincet sanoi:
Tuota parturiväitettä en myönnä. itse käyn erittäin loistavalla parturilla (leikkaus, värjäys, muotoilu jne), joka on myös halpa.
Kerro mullekkin. Ja pelkkä paikan nimi ei riitä, mikä on parturin etunimi? Nimittäin sellastakin on käynyt että olen samassa paikassa joutunut 2 eri parturin käsittelyyn ja laatueroa on kun yöllä ja päivällä.. Itse asiassa ainoa hyvä parturi oli opiskelija, joka sitten sitä tukkaa hioikin huonolla penkillä hikoillessani sellaisen 2 tuntia.. ;)

Vincet sanoi:
Mitä noihin baareihin tulee :kippis1: : niin se flaksi on omien korvien välistä kiinni. Kalja on kyllä hintavaa, mutta ei hämeenlinna mikään Kallio ole. Baareja on ehkä vähän, mutta tarpeeksi ja kyllä se meno ihan hyvää välillä on.

Max. 1/10 reissusta on onnistanut Hämeenlinnassa, kun sen sijaan Tampereella ja Helsingissä olen viimeisen 5 vuoden aikana ollut "hakureissulla" sen muutaman kerran, eikä kotiin ole tarvinnut lähteä yksin/ilman kännykän numeroa.

Korutonta kertomaa on seuraava lause parilta muijalta: "viitsitkö lähteä siitä, kun me haluttais olla ja jutella rauhassa ihan keskenään vaan" Tämä siis Hämeenlinnassa. Mitähän helvettiä sitten tulevat kaupungin pahimmalle lihatiskille ryystämään kaljaa ja istumaan?

Eli kai siinä korvien välissä on vaan mulla Hämeenlinnalaisen mittapuulla katsoen ihan vitun ruma naama.. :david:

Niin kyllä siis sielläkin on käynyt flaksi, mutta syystä tai toisesta on joka emäntä ollut varattu, joten kai sekin on paikan kirous.

Narutumppu sanoi:
Max. 1/10 reissusta on onnistanut Hämeenlinnassa, kun sen sijaan Tampereella ja Helsingissä olen viimeisen 5 vuoden aikana ollut "hakureissulla" sen muutaman kerran, eikä kotiin ole tarvinnut lähteä yksin/ilman kännykän numeroa.

Eikö se ole turha hakureissu ollu, jos het kohta tarvii uudestaan lähtee :D

Hämeenlinna on melko tavallinen kaupunki keskisuomessa, ei siel oikeen mitään ole ja kuitenkin siellä on kaikki tarpeellinen. Kadut on mitä on ja liikenne ei nyt niin sujuvaa aina, mutta se nyt tuskin on syy olla sinne muuttamatta.

Muutama baari ja yökerho sielt löytyy, jos niissä haluaa notkua. Kesällä on jotanain tapahtumia.. mut ei ne kyl ole mua sinne houkutellut. Ilmeisesti sinne nyt rakennetaan uutta elokuvateatteria, mutta siihen asti on tyytymine maximiin... vai mikä ny olikaan.

Jos ulkoilla haluaa, niin siihen on kyllä hyvät mahdollisuudet. Pyörareittejä löytyy, apparalla hyvät lenkkiradat ja talvella hiihtoladut. Niin ja on sielä jokunen salikin.. niist en kyl teidä mitään.

Mutta jos valinta tulis eteen, Tampere, Hämeenlinna tai Turku, niin ilman muuta menisin Tampereelle, sitten ehkä Hämeenlinnaa (turkuu ei periaatteestakaan :hyper: )

Narutumppu sanoi:

Korutonta kertomaa on seuraava lause parilta muijalta: "viitsitkö lähteä siitä, kun me haluttais olla ja jutella rauhassa ihan keskenään vaan" Tämä siis Hämeenlinnassa. Mitähän helvettiä sitten tulevat kaupungin pahimmalle lihatiskille ryystämään kaljaa ja istumaan?

Eli kai siinä korvien välissä on vaan mulla Hämeenlinnalaisen mittapuulla katsoen ihan vitun ruma naama.. :david:

Niin kyllä siis sielläkin on käynyt flaksi, mutta syystä tai toisesta on joka emäntä ollut varattu, joten kai sekin on paikan kirous.

Ei Hämeenlinna ole mikään paras bilekaupunki, tuskin kukaan pelkästään sen takia täällä viihtyy. Ja jos seuraa lähtee katsomaan, niin kannattaa käydä opiskelijabileiden aikaan ;). Ja mun mielestä ihmiset tulee kyllä muutenkin juttelemaan, jos on joskus käyny jossain. Mun mielestä on taas mukavaa kun ei ole pelkkää lihatiski meininkiä. Silloin kun sitä ravintolaan menee, haluaa lähinnä nauttia kavereiden seurasta ja tanssia rauhassa.

Mua ärsyttää täällä kanssa liikenne. Vihreet valot on päällä hetken ja samaan aikaan autoille ja jalankulkijoille. Ja yleensä siinä autot aina voittaa, ketkä ehtii ekana. Kannattaa ainakin lapsia hyvin valistaa liikenteestä. Niin ja bussit menee todella harvoin joihinkin paikkoihin ja kiertää ihme ympyröitä. Kaikki kulkee täällä omilla autoilla.

Muuten Hämeenlinna on mun mielestä kaunis rauhallinen kaupunki. Jotenkin tosi kotoisa. Etenkin kesällä on ihana olla täällä kun on niin kaunista ja pääsee liikkumaan hyvin pyörällä. Tää on varmaan lapsiperheillekin hyvä paikka asua. Kaikki on paljon kiinni siitä mitä hakee. :4:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom