ristikkäistalja

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Moi

Olisin kysellyt teiltä kokeneemmilta seuraavaa juttua.
olen jo jonkin aikaa nähnyt kotisalillani kuinka aloittelijat
ja varsinkin monet nuoret kundit tekee ristikkäistaljaa seuraavasti.
siis rintaliike

seisotaan taljojen välissä ja sittennostetaan kädet sivulle ja ja kädet taivutettuna sivuille ja sitten vedetään kädet alas. Liike näyttää käyvän heillä
olkapäihin, ainakin moni on olkaansa pitänyt sarjan jälkeen...

Itse ota askeleen taljojen välistä ja vedän taljat aika eteen...

Joten te tietäväiset valistakaa ja neuvokaa näitä alottelijoita...

jahas,no neuvotko itse?

en oikein ymmärtänyt tuota sinun kuvailemaa tapaa tehdä,mutta kyllä ristitalja väkisin ottaa olkapäihin

en neuvo, sillä toivon, jonkun paremman neuvovan.

eli siis liike eli seisot taljojen välissä (et siis etupuolelella) käsissä
ylätaljoista tulevat kahvat. kädet jotenkin näin /\0/\ ja sit tästä ala
0
\ /

itse otan pienen kulman (kumarran alaspäin ja puristan siitä ja n. rinnan tasolla kädet melkein yhteen),vitun vaikea selittää,teen yleensä tämän 2 muun rintaliikkeen jälkeen.

Mä teen ristitaljan punnertamalla, eli mahdollisimman etukumarassa ja liikerata vähän kuin käsipainopenkkiä tekisi. Ottaa hiton hyvin tisseille, ojentajat saa olla rauhassa. Olkapäihin nyt vähän ottaa kaikki nuo liiikkeet, mutta tuo ei mitenkään sen enempää kuin muutkaan tekemäni rintaliikkeet.

Timba79 sanoi:
Mä teen ristitaljan punnertamalla, eli mahdollisimman etukumarassa ja liikerata vähän kuin käsipainopenkkiä tekisi. Ottaa hiton hyvin tisseille, ojentajat saa olla rauhassa. Olkapäihin nyt vähän ottaa kaikki nuo liiikkeet, mutta tuo ei mitenkään sen enempää kuin muutkaan tekemäni rintaliikkeet.
Juuri näin,loistava pumppaava liike tisuille:) tänään juuri kävin vääntää rintareenin ja viimesenä sarjana ristitaljaa:thumbs:

en ymmärrä miksi pitäisi valita yksi ainoa tyyli tehdä ristikkäistaljaa. Vähän sama asia kuin valitsisi vaikka esim pelkästään leveän penan rinnalle työntöliikkeeksi, eikä tekisi ikinä mitään muuta punnerrusliikettä rinnalle.
Itse olen tehnyt ehkä noin puolet tolla timban kuvailemalla tavalla, eli olkapääni ovat suoraan väkipyörien välissä, kädet melkein suorakulmassa ja selkä lähes vaakasuorassa ja jalat reilusta leveällä ja toinen edessä ja toinen takana.
Sitten olet ko liikettä myös selkä lähes pystysuorassa kädet melkein suorana ja jalat vierekkäin.

Eli sanoisin että monet eri käden ja selän kulmat tuovat parhaan tuloksen

offtopic
useammin näkee fliessit tehtävän aivan päin persettä kuin oikein. Se on niin syvällä ihmisten mielissä että mitä vaikeammaksi liikkeen tekee sitä eristävämpi ja tehokkaampi se on.
Menee hyvä liike ihan nussimiseksi kun se tehdään suorilla käsillä

Jos oon oikein ymmärtäny ni tota nyt voi tehä ainakin kahella tapaa. Korjatkaa, jos menee metsään:

(1) Liikkeen positiivinen vaihe lähtee niin, että ne kahvat lähetään työntämään aika läheltä vartaloa kämmenet noin parikyt senttiä sivuilla kainaloiden nurkista, jollon liikkeen suunta on about takaa eteen ja kahvat lähenee toisiaan tasasesti ojennuksen loppua kohti. (kaiketi tuo Timba79:n kuvailema tapa ellen väärin ymmärtänyt)

(2) Liikkeen positiivinen vaihe lähtee vähän samasta asennosta ku vipareiden loppuasento: olkavarren ja kyynärvarren kulma on sellaset 135, kyynärpäät kämmeniä korkeammalla, kahvat on noin pään tasalla ja siitä tuodaan kaaressa molemmat kahvat eteen vartalon kulmasta riippuen noin navan korkeudelle pitäen olka- ja kyynärvarren kulma samana (eli flyerssi)

syöttösika sanoi:
en ymmärrä miksi pitäisi valita yksi ainoa tyyli tehdä ristikkäistaljaa. Vähän sama asia kuin valitsisi vaikka esim pelkästään leveän penan rinnalle työntöliikkeeksi, eikä tekisi ikinä mitään muuta punnerrusliikettä rinnalle.
Itse olen tehnyt ehkä noin puolet tolla timban kuvailemalla tavalla, eli olkapääni ovat suoraan väkipyörien välissä, kädet melkein suorakulmassa ja selkä lähes vaakasuorassa ja jalat reilusta leveällä ja toinen edessä ja toinen takana.
Sitten olet ko liikettä myös selkä lähes pystysuorassa kädet melkein suorana ja jalat vierekkäin.

Eli sanoisin että monet eri käden ja selän kulmat tuovat parhaan tuloksen

Tämä jälkimmäisenä kuvaamasi liike käy enemmän etuolille ja sitähän tuo ketjun aloittaja halusi välttää. Itse teen ennemmin peck-deckiä jos haluan tuolleen tehdä, mutta en todellakaan sano että olisi yhtää väärin tehdä ristitaljassa, makuasioita ovat kun käytettävissä olevia menetelmiä on monta, moni suosii käsipainoja maaten, joko suorassa tai sitten vähän vinossa kulmassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olkapäihin itellä se ottaa jos päästää kädet liian taakse(yrittää niinku venyttää rintaa) tai pitää käsiä liian suorana. Parhaiten ottaa jos etu kumarassa punnertaa eikä turhaan yritä pelleillä mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Treeni kaverilla hajos kiertäjäkalvosin siinä alku vaiheessa kun pitää rykästä se paino käsille että voi alkaa punnertaa eli sekin voi olla syy jos jotku pitelee olkapäitä.

Back
Ylös Bottom