Rintatreeni ilman punnerrusliikkeitä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kuvitteletko tosiaan että kaikilla on yksi tai kaksi lihasryhmää, jotka ovat juuri saman verran geneettisesti muita lihaksia heikompia kuin kaikilla muillakin? Tuokin varmasti vaihtelee henkilökohtaisesti - toisilla se heikoin lihasryhmä voi olla geneettisesti muiden lihasten keskiarvoa (kuvitellaan hetki, että tämä voitaisiin mitata) esimerkiksi 5 yksikköä jäljessä, kun jollain toisella ero geneettisesti heikoimman ja muiden lihasten välillä voi taas olla esimerkiksi 0.5 yksikköä. Toivottavasti ymmärsit pointin.

Ymmärsin sinun pointtiasi kyllä, mutta sinä et ilmeisesti ymmärtänyt minun pointtini joka oli, että yksilöllä jotkut lihasryhmät kasvaa helpommin ja jotkut lihasryhmät kasvaa vaikeammin. Tai kai niitäkin onnekkaita löytyy, joilla kaikki lihasryhmät vastaa treeniin kuin unelma...

Ymmärsin sinun pointtiasi kyllä, mutta sinä et ilmeisesti ymmärtänyt minun pointtini joka oli, että yksilöllä jotkut lihasryhmät kasvaa helpommin ja jotkut lihasryhmät kasvaa vaikeammin. Tai kai niitäkin onnekkaita löytyy, joilla kaikki lihasryhmät vastaa treeniin kuin unelma...
Olkapäät ja kädet ei tunnu kasvavan millään treenillä, kun taas jalat turpoaa vähemmälläkin..

Esim. näin:

Päivä 1: Penkki etusormet merkeissä 3-6*3-5 / 4-6

Päivä 2: Kapeapenkki 2-4*6-8

Päivä 3: Penkki pikkurillit merkeissä 3-6*3-5 / 4-6

Päivä 4: Vinopenkki 2-4*6-8

Ei muuta kun tsemppiä treeneihin!

E: Sarjoihin ja toistoihin käyttäisin enempi vaihtelua ihan liike kohtaisestikkin, eli nuo "3*5" jne. pois, jotta progression suorittamiseen on enemmän vaihtoehtoja, eikä ainut progressio tapahdu rautamäärän nousun kautta.

Itsekkin suosittelisin näin, mulla oli sama ongelma, rinta ei meinannut kasvaa, kunnes vaihdoin eri ote leveyksiä penkissä, ja hain sitä mun "juttua", parhaan tuntuman saan apina otteella ja max leveydellä tehdessä, ja näin on rinta alkanut kasvamaan.

Jos laskin oikein niin 45 sarjaa viikossa rinnalle. Huh, aika määrä :D Kyse ei siis ole siitä, ettenkö olisi valmis moista määrää tekemään. Rinnan kasvatukseen teen mitä tahansa mitä laillisesti voi, mutta koitan nyt ensin vähän hillitymmin.Tosin tuo linkkaamasi artikkelin ohjelma on max 4vko, että mikä jottei tuollaisenkin jossain välissä vetäisemään.

- - - Updated - - -

Itsekkin suosittelisin näin, mulla oli sama ongelma, rinta ei meinannut kasvaa, kunnes vaihdoin eri ote leveyksiä penkissä, ja hain sitä mun "juttua", parhaan tuntuman saan apina otteella ja max leveydellä tehdessä, ja näin on rinta alkanut kasvamaan.

Njoo, ongelma on paljolti siinä, että treenivuosia on tosiaan takana jo 8, että kaikenlaisia leveyksiä on kokeiltu ja itse saan kyllä mielestäni hyvän tuntuman rintaan. Nyt sitä vaan viimeistään on herännyt siihen todellisuuteen, että voisin ehkä jopa olla kilpailukykyinen CBB:ssä, jos saisin rintalihakset taiottua itselleni :D

Varmaan hommaan pian Vipit takaisin ja pistän muutama viikko sitten pidetyistä kuvaussessioista jotain. Ja en siis tarkoittanut vielä, mutta 2014 tai 2015 ovat haave tällä hetkellä.

Oletko muuten valmentajaa harkinnut? Noin selkeillä tavoitteilla ja treenikokemuksella se olisi kenties ikävintä, mitä voit tuleville kilpakumppaneillesi tehdä.

Mulla tulee kohta täyteen kolme vuotta "ammattiauttajalla" ja vähän kaduttaa ettei tullut lähdettyä sille tielle jo vuotta aiemmin. Ja mä en ole edes kilpailemassa.

Oletko muuten valmentajaa harkinnut? Noin selkeillä tavoitteilla ja treenikokemuksella se olisi kenties ikävintä, mitä voit tuleville kilpakumppaneillesi tehdä.

Mulla tulee kohta täyteen kolme vuotta "ammattiauttajalla" ja vähän kaduttaa ettei tullut lähdettyä sille tielle jo vuotta aiemmin. Ja mä en ole edes kilpailemassa.
No perkule, olen kyllä harkinnut. Kuka sua koutsaa? Tikalta olen ajatellut kysyä, mutta mahdoollisuutta niin suureen taloudelliseen panostukseen ei vielä ole :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuka sua koutsaa? Tikalta olen ajatellut kysyä, mutta mahdoollisuutta niin suureen taloudelliseen panostukseen ei vielä ole

Joku ulkomaalainen.

En tiedä mitä esim. Tikka veloittaa, mutta pelkällä nettivalmennuksella (luonnollisesti) ja nykyisilläkin valuuttakursseilla oman palvelun hinta pysyy edullisena pidemmän päälle. Vaikka tietenkään hinta ei ollut tärkein valintaperuste.

Tee aina silloin tällöin Seppo Rädyn punttitreeni eli penkki 100kg x 100 toistoa. 5-10 toistoa kerrallaan lyhyillä palautuksilla ja puolessa tunnissa treeni läpi. Jösses et mulla ainakin on rinta monta päivää kipeä, ihan toisella tavalla kuin normi rintatreenin jälkeen.

Mulla on olkapääpäivänä rinta pumpissa kun teen KP pulloveria pitkittäin penkillä (kämmenet auki, timantti-ote), se tuntuis ottavan hyvin ylärintaan.
Dippi kapealla otteella otti myös hyvin ylärintaan, leveä ottaa enemmän alarintaan. Toi super slow dippi olis kokeiltava.

Penkkipäivänä kuitenkin on ongelmana ettei meinaa tuntua rinnassa (rintalihakset on kuitenkin ottanu massaa kohtuudella, lähinnä lihasmuistin takia). Oon nyt koittanu mm. flyesseja vinopenkissä, punnerruksia, pec dekkiä ja ristitaljaa. Silti en oo saanu tissejä käristettyä kun olkapään/haukkarin jänne rupee failaan ennen sitä tai sit punnerrukset menee enemmän ojentajille ja olkapäille. Suoraan sanottuna aika kurja fiilis lopettaa rintapäivä ilman mitään kunnon tuntumaa rinnassa :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom