"Mitäs jos se naksuminen kuitenkin tulisi sieltä rangasta?
Näin minä epäilen. Eli nikamalukot aukeaa, hyvin yleistä.
Okahaarakkeet takertuu ja jää lukkoon." - Mr. Thunder.
Joo, fasettilukkot tulee nivelhaarakkeisiin, ei okahaarakkeisiin. Eikä siellä silloinkaan mikään takerru. Ja puhuttiin rinnasta, ei selästä. Eli voit thundere lukea ennenkuin kommentoit.
Olitpa ystävällinen. Kaiken lisäksi tovin myöhässä kommentteinesi.
1. Fasettilukkoja nimitetään kansankielessä nikamaluokoiksi.
2. Todellakin nivelhaarakkeet, mutta miten ne menevät lukkoon?? Mielestäni ne tarttuvat toisiinsa, korjaa jos asia on toisin.
Ja varsinaiseen aiheeseen liittyen: Puhuttiin tosiaan rinnasta ja luin kyllä threadin läpi, koska asia kiinnostaa mua. Tiesitkö, että kun yläselkä menee jumiin ja ranka lukkoilee, niin selästä rintaan kulkevat hermot jäävät monesti puristuksiin, sekä aiheuttavat kipua myös rinnan puolelle?
Monesti tuntuu, että "paukahdus" tulee rinnasta, vaikka se oikeasti tulee niistä lukoista.
Nämä ongelmat ovat minulle jokapäiväistä arkea ja oman fysioterapeuttini kanssa on näitä asioita käyty läpi vuosikausia, vaikken aina fysioterapeuttisia nimityksiä muistakaan. Tällä urheiluvammat ja lihashuolto foorumilla olen yrittänyt auttaa monia tapauksia yrittämällä selkeästi viestittää, että kysymys on 95% lihashuollon laiminlyönnistä. Ja kun selästä puhutaan, niin sen takutessa takkuaa lähes poikkeuksetta myös muut paikat. Tämä ollaan hyvin pitkäaikaisella lihashuollolla todettu.
Mutta ei siinä mitään, aina löytyy asiantuntijoita, joiden on päästävä löytämään mitä ihmeellisimpiä selityksiä näille kysymyksille. (enkä tarkoita nyt sinua trapetzius, korjasit ihan oikein virheellisiä termejäni).
Itse lähden aina AUTTAMAAN kysyjää ensisijaisesti lihaskireyden kautta.
MItään pakottavaa tarvetta ei kuitenkaan ole näihin ketjuihin vastailla, jos tietoni ovat joidenkin mielestä virheellisiä ja vastaukseksi tulee monesti vittuilua. On kyllä muutakin tekemistä.