Mie aattelin kanssa panostaa nyt penkkiin kun on treenikaveri varmistamassa. Jos pääsis tuosta säälittävästä 35 kg tuloksesta ylöspäin
.
Kannattaa muuten lukaista Miken 2x6 treenithread. Se on aika pitkä, mutta mahottoman hyvä.
Itse olen sitä mieltä, että ei naisten treenaus juuri poikkea miesten treenauksesta - samat menetelmät toimivat ihan taatusti, meidän naisten pitää vaan treenata KOVEMPAA!
Kipu on kivaa (oikeanlainen) ja siihen pitää addiktoitua. Ei ne lihakset muuten kasva.
Muistan hämärästi kun aikoinaan tyhjän tangon (20 kg) nostaminen oli työlästä. Kehitystä on tämän jälkeen tapahtunut, mutta aika hitaasti kun en ole rintaan juuri panostanut. Penkkaaminen on ollut "miesten hommaa" ja kun on nuo isommat rintarauhasetkin tuossa estämässä mahdollisten lihasten bongaamisen niin johan siinä on ollut olevinaan riittävästi syytä tehdä mieluummin vaikka vinopenkkiä.
Nyt olen kuitenkin nähnyt valon: PMLatsin rintalihakset
Voe elämä kun on hyvännäköistä! Tahtoo samanlaiset!
Tämä tietää vuosien hekumallista vääntämistä, mutta nyt kun on tähtäin kirkastunut niin on helpompi porskuttaa eteenpäin. En varmaan ole ainoa, jonka jääkaapin ovea koristaa Latsin kuva... :haart:
Tässä lyhyt referaatti Miken menetelmästä (meni jotennii näin):
Lämppäreiden jälkeen kaksi 6 toiston sarjaa. Tavoitteena siis tehdä mahdollisimman isoilla raudoilla 6 toistoa. Jos menee enemmän niin lisää rautaa. Tavoitteena tehdä siis vaan 6 toistoa, ei enempää.
Kun olet tällä viikolla tehnyt kaksi onnistunutta 6 toiston sarjaa niin ensi viikkoon lisäät painoa - ja väännät sillä niin kauan kun menee 2x6 toistoa (ei haittaa vaikka menis aluksi vähempi esim. 1x6 ja 1x5 - pidät samat painot kunnes menee 2x6).
Esim. Lämppärit 20 kg (tyhjä tanko) 2 x 15, 30 kg 2x10, 35 kg x 8
ja sitten ne kaksi kovaa 6 toiston sarjaa vaikkapa 40 kg 2x6.
Rinnalle lisäksi 2-3 muuta liikettä tuon penkin lisäksi (esim. peck deck, ristikkäistalja ja vinopenkki).
Ojentajatreenin ajoitus on myös tärkeää: ojentajat ovat mukana penkkaamisessa. Siksi Ojentaja-päivä ei saisi olla heti Rinta-päivän perässä vaan mieluiten pari päivää taukoa molempiin suuntiin. Että saavat ojentajat levätä - ei tule muuten sitä voimaa ja penkkituloskin voi junnata. Kannattaa myös tarkistaa ne ojentajaliikkeet (kapea penkki!).