Rintalihakset jäljessä

Ongelmana että rintalihakset kasvaa muita lihaksia reilusti hitaammin, normaalia?
Ja kyllä, tavoitteena on siis tällä hetkellä VAIN ja AINOASTAAN lihasten kasvu. tiedoksi penkki ykkönen tulee 107.5kg, mutta tuntuu että rintalihakset ei kasva. treenaan:
Penkki 10 8 6 4 2
vinopenkki kp 12 10 8 6
ristitalja 3x12.
korjattavaa ?

Panosta enemmän tuntumaan, eli venytykseen ja etenkin supistukseen. Peckdeckissä tuota on helppo harjoitella.

Onhan tuossa aika vähän toistoja ja sarjoja. Pyramidin sijasta voisit kokeilla tavallista sarjaa, esim. 5x10. Liikkeitä voisi lisätä yhden tai parikin lisää. Jos joku lihas ei kasva niin syynä on kyllä hyvin usein se, että sitä ei vaan tule treenattua tarpeeksi.

Itsellä hieman sama ongelma. Ykkösmaksimi on nyt 130kg mutta ainakaan omaan silmään ei tisulit ole kovinkaan kummoiset. Käsivarsien ja olkapäiden kanssa tissien on turha kisailla. Nyt vaihdoin ohjelman joten toivotaan että hieman kaventuis ero. Ojentajat on tikissä, esim ylätaljalla loppuu painot kesken. voi olla että tekniikkakaan ei kovin kummoinen ole. Penkkiä nostan täysin lahnana, selkä täysin kiinni penkissä. ei vaan uskalla alaselän takia kauheesti kaarrella.

Ojentajat on tikissä, esim ylätaljalla loppuu painot kesken.
miten ojentajat ja ylätalja liittyvät mielestäsi toisiinsa?

Penkkiä nostan täysin lahnana, selkä täysin kiinni penkissä. ei vaan uskalla alaselän takia kauheesti kaarrella.

onko tälle joku syy ettet halua/uskalla tehdä sitä kaarta penkkiin, esim. joku fysiologinen? jos ei, niin suosittelen opettelemaan sen aloittaen todella pienistä painoista ja pikku hiljaa enemmän painoja kehiin kun kaari alkaa luonnistumaan.

Onhan tuossa aika vähän toistoja ja sarjoja. Pyramidin sijasta voisit kokeilla tavallista sarjaa, esim. 5x10. Liikkeitä voisi lisätä yhden tai parikin lisää. Jos joku lihas ei kasva niin syynä on kyllä hyvin usein se, että sitä ei vaan tule treenattua tarpeeksi.

täytynee tänää sitte kokeilla, onhan sentään kuningas rintapäivä !

Itse taas panostaisin enemmän siihen tuntumaan, kuin isoihin sarjamääriin, mitkä ei paljoaakaan auta jos rasitus ei mene lihakselle. Kannattaa myös venyttää rintalihasta sarjojen välissä, saa hyvän pumpin lihakseen. Paljon vaihtelua treeniin, välillä isommilla painoilla ja välillä pienillä painoilla pitkää sarjaa, lyhyillä palautuksilla yms.

miten ojentajat ja ylätalja liittyvät mielestäsi toisiinsa?

Itse olen ollut siinä uskossa että toi ojentajat ylätaljalla on ihan perusjuttuja!?

onko tälle joku syy ettet halua/uskalla tehdä sitä kaarta penkkiin, esim. joku fysiologinen? jos ei, niin suosittelen opettelemaan sen aloittaen todella pienistä painoista ja pikku hiljaa enemmän painoja kehiin kun kaari alkaa luonnistumaan.

Mulla on alaselkä mennyt muutama vuosi sitten rikki. Ei sen jälkeen ole kauheesti uskaltanut alaselkää rasittaa. Ehkä pitäs alkaa opetella kaarta hieman.

Penkistä vielä sen verran, kaarta olisi syytä harjotella, sillä rasitus siirtyy olkapäiltä enemmän rinnalle ja näin aktivoi enemmän rintalihasta. Penkissä rauhallinen alaslasku ilman pomppua tai hosumista, sieltä saa sen tuntuman rintalihakseen. Ja selän ollessa kaarella, saa rintalihas enemmän venytystä, kuin tekisi lahnana. Eli negatiivinen vaihe penkissä on todella tärkeä, koska se venyttää rintalihasta ja pompauttamalla tai nopeasti tiputtamalla tangon eliminoidaan venytys ja penkin hyöty :D

Penkistä vielä sen verran, kaarta olisi syytä harjotella, sillä rasitus siirtyy olkapäiltä enemmän rinnalle ja näin aktivoi enemmän rintalihasta. Penkissä rauhallinen alaslasku ilman pomppua tai hosumista, sieltä saa sen tuntuman rintalihakseen. Ja selän ollessa kaarella, saa rintalihas enemmän venytystä, kuin tekisi lahnana. Eli negatiivinen vaihe penkissä on todella tärkeä, koska se venyttää rintalihasta ja pompauttamalla tai nopeasti tiputtamalla tangon eliminoidaan venytys ja penkin hyöty :D

Näin olen vähän ajatellutkin. Se on vaan harmi kun meidän salilla, Elixiassa on penkki jäänyt hieman vähemmälle, kiitos ehkä kaikkien aikojen paskimman penkin. Säädettävää korkeutta ei ole, ja vain kolme koukkua mihin voi tangon laittaa, keskimmäin on liian alhaalla, vastaa jo melkeen yhtä toistoa kun nostaa tangon siitä ja sitten taas ylin koukku on liian korkealla, että jos on kovemmat painot en ylety toisella kädellä kunnolla tankoa laittamaan lepoon. Aina pitää olla spottaaja ettei tapahdu onnettomuutta. No kai se on joku tosi "trendikäs" penkki :D

Mulla on alaselkä mennyt muutama vuosi sitten rikki. Ei sen jälkeen ole kauheesti uskaltanut alaselkää rasittaa. Ehkä pitäs alkaa opetella kaarta hieman.

ainakin itselläni ja parilla muulla jonka kanssa olen treenannut/jutellut kipeytyi aluksi hieman alaselkä tuota kaarta opetellessa, mutta ei ainakaan meillä ollut mitään vakavaa. jos itsestäsi tuntuu että alaselkä kestää tuon kaaren opettelun niin en voi kuin suositella sen opettelemista, kunhan huomioit ne aloitus painot millä teet. voit aloittaa vaikka pelkällä tangolla. ota vaikka kaveri mukaan katsomaan miten se alkaa luonnistumaan.

Sitten tekemään kaarta selälle niin saa sen tangon sieltä ylimmästä asennostakin poies :D No tietenki jos selkä ei kestä niin ei kestä, mutta voihan sitä vyön avulla lähteä varovasti revittämään.

Sitten tekemään kaarta selälle niin saa sen tangon sieltä ylimmästä asennostakin poies :D No tietenki jos selkä ei kestä niin ei kestä, mutta voihan sitä vyön avulla lähteä varovasti revittämään.

Siinä saa kaarta olla jo reilummin ja lasten turvaistuin alla että ylettyy ottaa tangon pois :D Muutaman kerran olen saanut sinne kurotettua tangon ja kyllä vihlas kivasti selässä. No huomenna onkin sitten tissipäivä ja kaaren treenailua.

lopettakaa/vähentäkää penkkaamista ja tehkää käsipainoilla.
tai vaikka jos olkapäät treenaa eripäivänä, niin lisää siihen treeniin käsipainoilla tasa/alaviisto/vinopenkkiä. ja melko pienillä painoilla tuntuma tärkein.

Ongelmana että rintalihakset kasvaa muita lihaksia reilusti hitaammin, normaalia?
Ja kyllä, tavoitteena on siis tällä hetkellä VAIN ja AINOASTAAN lihasten kasvu. tiedoksi penkki ykkönen tulee 107.5kg, mutta tuntuu että rintalihakset ei kasva. treenaan:
Penkki 10 8 6 4 2
vinopenkki kp 12 10 8 6
ristitalja 3x12.
korjattavaa ?

Ota vipunostot rinnalle maaten mukaan ohjelmaan.
Tee ne vinopenkin alimmalla pykälällä siis ensimmäinen kulma jolloin penkki on lähes vaakatasossa mutta ei aivan.
Alä tee liikettä punnerruksena vaan tee pitkiä sarjoja levittäen kädet kunnolla mutta hieman koukussa ettei liike rasita kyynärniveltä.

Jos haluat kehittää niitä rintalihaksia vähän aikaa kunnolla välittämättä penkin sarjapainojen pienestä laskusta tee rinta etukäteisväsytysmenetelmällä eli nuo vipunostot ensin ja sitten penkki perään niin varmasti saat pumpin ja poltteen kohdistumaan rintalihaksiin ojentajien ja olkapäiden sijasta.

minä puhun ojentajapunnerruksesta ylätaljassa ^^

hienoa sinulle. ainakin itse miellän sen kun joku puhuu ylätaljasta, niin juurikin ylätaljaliikkeeksi, joka ainakin vielä aikaisemmin otti pääasiassa selkään, ei ojentajiin. aavistelin että tässä oli nyt tullut pieni ajatuskatkos juurikin ylätaljan ja taljapunnerruksen välillä, kuten olikin. ja tiedän että ylätaljalaitteessa voi tehdä taljapunnerruksia, kuten sinä teet, mutta silloin ei mielestäni puhuta enää liikkeestä nimeltä ylätalja.

mielestäni on erityisen tärkeää korjata, jos joku käyttää liikkeestä väärää nimeä, koska silloin on mahdollista että kun joku neuvoo miten liike kuuluu tehdä, niin jos neuvottava luulee liikettä joksikin toiseksi, on erityisen suuri riski paskoa oma treeni/kroppa pystyyn. yritäppä esim. neuvoa maastavetoa, jos kaveri luulee maastavedon tarkoittavan kyykkyä. puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä.

anteeksi offtopic.

peace. :piis:

Back
Ylös Bottom