Rintalihakset erikokoiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ouzer
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve

Osaisko joku sanoa jotain hyvää keinoa millä saan treenattua rintalihakset samankokoisiksi kun on hieman mennyt toispuoleiseksi jostain kumman syystä enkä itse ole keksinyt keinoa millä asian saisi muutettua.

-Ouzer- :david:

Kävin n. 8kk aktiivisesti mutta sitten tuli helmikuussa tauko ja sen jälkeen olen nostellut silloin tällöin rennosti ja nyt olen aloittanut uudelleen 3-5 krt viikossa käymisen ja haluaisin saada asian kuntoon koska kun lihakset kasvaa niin myöskin lihasten kokoero alkaa näkymään enemmän...

Vaihda käsirasvapurkki + talouspaperirulla toiselle puolelle sänkyä, niin et aina käytä samaa kättä.

Meikäläisellä oli sama ongelma epäkkäiden ja rintalihaksien kanssa alussa, varmaan vuoden ajan olin "oikeanpuoleinen" näiltä osin. Jotenkin varmaan liittyi, että olin oikeakätinen ja oli tullut enemmän tehtyä töissä ja muussa harrasteissa oikealla kädellä. Itsestään se sitten tasoittui, kun painoharjoittelussa tuli kuitenkin tasapuolisesti se treeni molemmille puolille.

Yleinen ongelma aloittelijalla. Kiinnität treenissä huomiota ainoastaan siihen, ettei esim. penkatessa toinen käsi tule toisen edellä ylös jne. Eli mitään extratreenejä ei toiselle puolelle kannata tehdä. Jos toinen puoli on toista vahvempi, tehdään treeni heikomman ehdoilla. Aikaa myöden homma tasoittuu ja jos ei tasoitu, on vika geneettinen ja siihen ei treenit auta jos auttaa niin aiheuttaa epätasaisia voimatsoja ja altistaa vammoille.

Kiitokset vastauksista

No täytyypi vaan jatkaa ahkerasti ja toivoa että tasottuisi sitten jos joskus pääsisi tältä "aloittelijoiden" tasolta seuraavalle :wall: heh

Suurimmalla osalla ihmisistä on vasen rintalihas suurempi. Näin myös itselläni. Mulla menee ne vielä hauskasti. Vasen rintalihas ja oikea ojentaja (vahva oikea ojentaja vie kuormaa oikealta rintalihakselta. Vasen hauis ja oikea selkälihas jne.

Ei kannata huolestua. Siinä vaiheessa kun molemmat rinnat ovat isoja niin ero häviää kummasti :)

Justiinsa sama juttu myös mulla. Oon yrittäny tasoittaa rintojen ja käsien voima/kokoeroa, mutta ei meinaa oikeen millään tasaantua.. Ehkä mä oon vaan niin kädetöönnn..:D

Mulla tuo ilmiö on nyt tullu että vasen rintalihas on isompi kuin oikea, mutta mistä johtuu että vasen latsi on vähän paremmin kehittynyt kuin oikea? meneekö samoihin raameihin.
Tehnyt tässä jonkun aikaa nyt tuota 5x5 ohjelmaa että olisiko sillä lusikkansa sopassa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on myös niin että oikea latsi on paljo kehittyyneempi kuin vasen vaik teen kaikki vetoliikkeet molemmin käsin.. täytyy johtua skolioosista

Ihan normaaliahan tuo on.

Mä taas kuulun siihen kastiin jolla on se vasen rintalihas suurempi.
Ennen se kyllä ärsytti, mutta nyt kun on kummatki kasvanu nii eroa on vaikea huomata.

Teet vaan kunnol ne rinnat nii kyllä se siitä :david:

Vasen rintalihas suurempi kuin oikea, samoin vasen hauis. Luultavasti osasyyllinen on jatkuva yksipuolinen nostelu työmaalla. Mutta eipä nyt ole muutenkaan kuin n. 8kk käyty rimpuilemassa salilla, eiköhän noi jossain vaiheessa tasotu.

Muutenkin sama ongelma kuin Wiltsulla, eli toi skolioosi. Käsien liikerata on ihan erilainen esim ylätaljaa tehtäessä, leveällä tangolla turha edes haaveilla tekevänsä kunnollista sarjaa... Muutenkin tuntuu, että oikea lapa olisi koko ajan "lukossa".

Back
Ylös Bottom