Rintalastassa kipua...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjj84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli onkos kellään muulla ollu tälläistä ongelmaa?
En kuulu näihin jotka pompauttaa tankoo penkissä hullun lailla rinnasta vaan yleisesti kevyt kosketus.. (sarjat alle 95kg painol)
Eli toi kipu ei tunnu ollenkaan kun tekee penkkii vaan sillo ku yrittää esimerkiks tehdä dippei, tai sit ku makoilee sängyl kyljellään niin ylösnoustessa vihlasee ikävästi.

Eli onkos kellään kokemuksii tai vaikka tarjota jotain hoitokeinoo.. kiitos! :D

juu tuttua on...
Ollut kipeänä jo kaksi kuukautta.
Rintalasta koostuu komesta palasta jotka ovat kiinni toisissaan epätäydellisellä nivelellä (lue: rustolla) myöskin kylkiluut kiinnittyvät samoin. nämä rustot joutuvat liian laajaan liikerataan, ja se aiheuttaa kipua. (tai sitten ne rustot jopa
"murtuvat" jos ei ei usko pikku kipuja)
Mulla on kylkiluiden kiinnittymiskulma normaallia jyrkempi, jolloin nuo rustot joutuvat liikkumaan aika paljon.

Puhumattakaan siitä että jos mun rintalasta olisi pari senttiä ulompana, olisi koko rintakehä isompi :D

Älä tee semmoisia liikkeitä mitkä sattuu, ja anna lepoa yläkropalle.

Hola,

joo mulla oli sama probleema joskus männä vuosina. Tein silloin dipin todella syvälle. Nykyään jos teen dippiä, en tee aivan pohjaan saakka, vaan käytän sitten vaikka isompia painoja.
Mulla hävisi nuo epämiellyttävät kivut tolla konstilla..

Mulla on rintalasta muuten vaan kipee.. (tarkoittaa, että muusta syystä kuin dipeistä) Esimerkiksi jos makaan kyljelläni, ja nousen ylös, nii sattuu niin perhanasti... pitää painaa kylkiluita tosta alhaalta ja röyhistää rinta oikee ulos, nii se krusahtaa toi rintalasta, ja sit ei oo enää mikään.. en tiä mistä tullu, mutta äärettömän vittumainen...

Mulla on rintalasta muuten vaan kipee.. (tarkoittaa, että muusta syystä kuin dipeistä)
Niin, eihän se kipu tunnu/tule silloin kun jotain tekee, vaan
vasta sen jälkeen. Ja aikansa kun rusauttelet, niin sitten kipu pahenee niin että et voi edes nukkua. (nukkuessaan kun liikkuu ilman kontrollia) kannattaa kokeilla syvädippien yms jättämistä pois pariksi viikoksi, josko rusauttelun tarvekin loppuisi.

P.S. noin se mullakin alkoi..

Mähän sanoin ettei se johdu dipesitä.. koska en tee niitä... Se tulee vain ja ainoastaan silloin ku oon maannu kyljelläni... se jotenki niinku "painuu kasaan" ja sitte ku kruntsauttaa, niin se on taas sillai normaalisti... ei se oo ikinä kipee minkään treenin jälkeen.... vain kyljellään makuusta....

Sinuna hakeutuisin kiropraktikolle (koulutetulle/oikealle/hyvälle).
(ei millekään itseoppineelle EI EI !)
Tai piiitkään töitä tehneelle fysioterapeutille, joka taitaa mobilisoinnin taidon....

mulla oli kyllä sama ongelma, ja rintalasta oli tosi kipee aikoinaan. KÄvin muutaman kerran lekurissakin, vaan ei ne mitään asialle tehnyt. Mä en silloin ees treenaillu yhtään, ja tuntui että se makuulla ollessa vaan kipeyty entisestään.

Syksyllä kun rupesin treenaamaan, niin muutamassa kuukaudessa kivut loppui siihen. Ja ensimmäisillä treenikerroilla, kun kokeilin dippiä, niin ei pystynyt yhtään toistoa tekemään. Niin kipeää teki rintaan, mut parin kuukauden jälkeen ei mitään ongelmia dipin kans... ihme homma... Joskus ei näköjään lepokaan oo hyväksi...:)

Minullakin oli yhteenväliin samanlainen ongelma ja se nimenomaan johtui dipeistä, mutta jos kerta et niitä tee, niin pitää yhtyä AAKEen; parempi pelata varmanpäälle ja ottaa yhteyttä ammattilaiseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rintalastaongelmia

Luulin, että oon ainoa tästä vaivasta kärsivä, mutta enpä vissiin olekaan...

Ite kävin keväällä jo kiropraktikollakin, kun oli lasta viikonlopun ajan niin jumissa, ettei auennut "rinta rottingilla"-venytykselläkään. Noh, äijä väänteli jos johonkin suuntaan ja kyllähän se lasta sit rusahtikin, mutta vaiva tuli jo muutaman viikon päästä takas. Sen verran tyyriitä noi kiropraktikon palvelut vaan on, että ei siellä joka kuukausi viitsi pelkästään tuon takia rampata.

Kesällä oon taas alkanut treenata intensiivisemmin ja lastakin on alkanut taas vihoittelemaan. Ei kai se auta muuta kun jättää dipit pois ohjelmasta :( Etenkin kun lievää kipua on alkanut tuntua jo yhden käden kulmasoudussakin. Ei mun nivelet oo vissiin muutenkaan luotu kuntosaliharjoittelua varten, kun vähänkään isommilla painoilla hausita treenatessa alkaa puolestaan ottaan ranteissa...

Mitäköhän helvettiä tässä tekisi kun rintalasta on on ollut kipeä jo pari kuukautta. En ole varma mistä vaiva alkoi, mutta se saattoi syntyä nopeuspenkistä kun koitin tehdä sitä räjähtävästi siten, että myös alaslasku oli mahdollisimman nopea ilman paussia alhaalla.

Dipit piti lopettaa, mutta penkkiä kipu ei ole häirinnyt. En usko että lihakset olisivat revähtäneet, koska kipu tuntuu rintalastassa eikä lihaksissa, ja treenata voi dippiä lukuunottamatta normaalisti. Minulla on synnynnäisesti sisäänpäin painautunut rintalasta. Voisikohan se herkistää paikat rikkoutumiselle? Nyt kun on sairauden vuoksi treenitaukoa ollut runsas viikko, niin tuntuu että rintalasta olisi ehkä vielä normaalia kipeämpi. Vittumaista... Lääkäri tietysti vaan määräisi treenitaukoa mikä ei luonnollisestikaan käy päinsä. Ehkä näissä pikkuvaivoissa pitää vain uskotella itselleen, että niin kauan kun henki kulkee ja rauta nousee niin muulla ei ole väliä.

:mad:

Originally posted by Heikko
Mitäköhän helvettiä tässä tekisi kun rintalasta on on ollut kipeä jo pari kuukautta. En ole varma mistä vaiva alkoi, mutta se saattoi syntyä nopeuspenkistä kun koitin tehdä sitä räjähtävästi siten, että myös alaslasku oli mahdollisimman nopea ilman paussia alhaalla.

Dipit piti lopettaa, mutta penkkiä kipu ei ole häirinnyt. En usko että lihakset olisivat revähtäneet, koska kipu tuntuu rintalastassa eikä lihaksissa, ja treenata voi dippiä lukuunottamatta normaalisti. Minulla on synnynnäisesti sisäänpäin painautunut rintalasta. Voisikohan se herkistää paikat rikkoutumiselle? Nyt kun on sairauden vuoksi treenitaukoa ollut runsas viikko, niin tuntuu että rintalasta olisi ehkä vielä normaalia kipeämpi. Vittumaista... Lääkäri tietysti vaan määräisi treenitaukoa mikä ei luonnollisestikaan käy päinsä. Ehkä näissä pikkuvaivoissa pitää vain uskotella itselleen, että niin kauan kun henki kulkee ja rauta nousee niin muulla ei ole väliä.

:mad:

Mulla toi rintalasta o vieläkin paskana, ja siitä ku mä aloitin tän threadin ni o kulunu jo aikast paljo aikaa... Mä oon oppinu elää ton lastan kans, luovut vaan dipeist ni kaikki järjestyy :) Nykyään jos lasta tuntuu kipeelt ni sit sen voi naksauttaa paikoilleen ja taas kaikki ok! Ja väitän et lepäämällä tää vaiva ei korjaannu. Opi elämään sen kans :kippis1:

Mulla kanssa toi rintalasta välillä vaivaa, joskus sen saa rusautettua jolloin kipu lakkaa, välillä voi olla viikonkin kipeä.
Kerran jossain muussa yhteydessä kysyin asiasta lääkäriltä, joka neuvoi kiropraktikolle.
Tähän asti on kuitenkin tultu toimeen ilman k-praktikkoja.

heps!
Myös täällä tuoi rintalasta EDELLEEN kipeänä.. (8kk) Nykyään se sietää jo salillakäymisen kunhan jättää dipit ja penkin pois.
(pp käsipainoilla onnistuu) Nopeat ja terävät liikkeet tuntuvat ärsyttävän eniten. esim halonhakkuu.

Nyt on takana ensimmäinen viikko Piimaa-C "kuuria" ja onko sitten placeboa vai oikeaa vaikutusta, mutta ikäänkuin parempaan päin olisi menossa. Suosittelen kokeilemaan, sillä parin kk:n satsi maksoi vain13,30

..samoja ongelmia rintalastan kanssa, pitää välillä "naksauttaa" paikalleen.

Mulla ongelma näyttäis johtuvan väärästä ryhdistä/nivelten asennoista/lihastasapainosta, vähän niinkuin jotkut olkapää- tai selkäongelmat.

Dippasin aikoinaan kunnes naksahti ja sattui sikana. kävin oikein lekurissa ja juuri keskellä rintalastaa on kuulemma jokin pala jonka voi näin loukata.

Lihasta rentouttava lääkekuuri jotta paikat aukesi ja sen jälkeen dippi seis.

Mä en tee ollenkaan dippejä, mut silti mul on aina välillä rintalasta "kipee". Se ei oo mitään varsinaista kipua vaan lähinnä sellasta todella ärsyttävää ahdistuksen tuntua rinnassa. Se tulee jos penkkaan lämmittelypainoilla liian nopeita toistoja tai rintavipareissa. Jos se on vaan sellasta pientä tuntumaa rintalastassa ni lähtee pois ku taivuttaa selän samalla tavalla ku otettaessa kaarta penkissä ja röyhistelemällä rintaa oikein kunnolla(näyttää muuten hyvältä jossain kaupassa;)). Kuuluu aina ihan hc paukahdus ja sit on taas kaikki hyvin. Toi fiilis saattaa tulla aina välillä ihan tässä koneella istuessa ja napsautan rintalastan about 3krt/pvä. Sit jos rinta ei ihan ykkösellä napsahda ja jää kytemään, ni sit se tulee vast oikeesti kipeeks ja saattaa kestää maks. 2pvää...

Originally posted by Boltsi
Jos se on vaan sellasta pientä tuntumaa rintalastassa ni lähtee pois ku taivuttaa selän samalla tavalla ku otettaessa kaarta penkissä ja röyhistelemällä rintaa oikein kunnolla(näyttää muuten hyvältä jossain kaupassa;)). Kuuluu aina ihan hc paukahdus ja sit on taas kaikki hyvin.

Ihan sama juttu, varsinkin kun on vetänyt vinopenaa lyhyempiä sarjoja isoilla raudoilla. Vähän aikaa tuntuu oudolta lastassa. Sitten keuhkot täyteen, rinta rottingille ja nopea puhallus ulos niin rustosta kuuluu hirveä paukahdus ja olo helpottaa. Ääni kantaa sen verran kauas että samassa huoneessa olijat säikähtää.

Mitäs tuolle nyt fysioterapeutti voi tehdä, vain onko ratkaisu vaan antaa ruston korjaantua ajan myötä? Onneksi ei tapahdu usein, mutta joskus harvoin on rinta pari päivää lukossa ennenkuin aukeaa.

mulla toi vaiva alkaa olla jo poissa..

..mä venyttelen myös tolleen, että r.lasta paukahtais paikalleen.
jos ei ekalla yrityksellä pamahda, niin pidän vähän aikaa venytystä päällä, rentoudun ja yritän uudelleen ..ja sitten kuuluu se helpottava rusahdus..

Back
Ylös Bottom