Rintalastan outo pistävä kipu!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maaru
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Luulen että Pig ja tommih tästä vastauksesta on teille apua.
Itse kanssa pidemmän aikaa kärsin siitä kun rintalastaan sattui,yhteen kohtaan todella pistävästi juuri syvään hengittäessä tai venytellessä. Se ei auta,vaikka kipu menee pariksi päiväksi pois,tulee vain kovempana takaisin.
:mad2:
No tämä neiti kyllästyi kipuun ja marssi lääkärille. Siellä sai yllättävän vastauksen,vika on Selässä!!!!! Toinen selitys oli myös että olen LIIAN notkea kovaan salitreeniin..siitä hetkestä lähtien,tuon lauseen kuultuani aloin jo uskoa että LEHMÄT lentää!!!!
Eli selässä on systeemit päin jorpakkoa ja kipu heijastuu rintalastaan. Mikä avuksi????? Mene niksauttajalle :eek:
No juttelin yhdelle tutulle,entiselle hierojalle. Yhden työyön päätteeksi sitten laitettiin neidin selkä ojennukseen ja voin kertoa että sellainen rutina ja tutina kävi että miehiä vieressä heikotti. Sain vielä selityksen okahaarakkeista,siitä miten niiden selässä pitäisi olla vastakkain,mutta nyt oli oikean puolen haarakkeet vasemman puolen päällä.
Kipu häipyi heti seuraavana päivänä ja olo on ollut loistava sen jälkeen. Täytyy vielä jossain niksauttaa uudestaan
:lol2:

Joten hopi hopi pojat,siitä vaan etsitte karjun kokoisen hieroja joka murjoo teidän selän kohdalleen,kyllä loppuu kipu!!!!

Moi Maaru! Mulla on joskus samantapaisia pistoksia rintalastassa kun oikein syvään vielä hengittää. En tiiä onko samaa ku sulla mutta ite oon aina ajatellu ku kovaa treenaa ja ei venyttele kunnolla niin paikat on vaan niin jumissa. Oon ajatellu aina et ne on jotain lihas pistoksia. Koska niitä tulee vaan joskus ajottain ???

Originally posted by Maaru

No tämä neiti kyllästyi kipuun ja marssi lääkärille. Siellä sai yllättävän vastauksen,vika on Selässä!!!!! Toinen selitys oli myös että olen LIIAN notkea kovaan salitreeniin..siitä hetkestä lähtien,tuon lauseen kuultuani aloin jo uskoa että LEHMÄT lentää!!!!

QUOTE]

Mulla on ollut toi sama hommeli.. Mulle fysioterapeutti sanoi että mulla ongelma johtuu liian lyhyistä rintalihaksita. Ne vetävät olkapaita eteen.. ja siten rasittavat koko ajan selkää.. Tohon auttaa tajuton venyttely. välillä rusauttelu. ja tottakai sekin, että muistaa istua koko ajana hyvässä ryhdissä.. selkä suorassa.. Mienaan lysähtää kokoajan kasaan.. (naulaa kohta kakkosnelosen selkään):mad2:

Mullakin tulee tuo pistävä kipu rintalastaan silloin tällöin, johtuu kuulemma juuri selän fasettilukoista tms. valmentajani on tuon sitten aina "rusauttanut" kuntoon.

Me kavereitten kanssa aina rusautellaan toistemme selät kuntoon. Vähän se on jännän kuulosta, kun rutisee oikeen kunnolla... Oikeen semmonen elämys! :p

Tosin en tiedä onko kauheen terveellistä, jossein mitenkään oo asiaan erikoistunu, mutta auttanu on ainakin, eikä oo koskaan mitään sattunu! :kippis1:

Mulla taas kun peilin edessä pullistelen :) tai teen jotain rintaa venyttävää kuuluu helv. paukahdus rintalastasta, ei satu kyllä ollenkaan, ihmettelen vaan.

joo oli mullakin joskus samanlaista vikaa selässä, ja vällillä tuntu niinku ois ollu joku vyö rintakehän ympäri kiristettynä, ei pystyny hengittämään jos ei maannu kyljellään sikiöasennossa..
yks urheiluhieroja sen sitte niksautti, ja sen jälkeen säännölliseti hieronnassa ni ei enää mitään..

hierojalle tai niksauttajalle vaan..:kippis1:

Kuulemani mukaan tuo rintakipu ei ole vaarallista.Koita provosoida sitä kipua hengittämällä syvään,niin se ainakin mulla lähtee.

Oletteko kuulleet kylkivälilihaksista?

Fysioterapeuteilla tuntuu olevan hyvin erilaisia selityksiä ja ratkaisutapoja näihin meidän kipuihin ja lukkoihin. Itse pelkäsin jossain vaiheessa saavani sydänkohtauksen kun pisti niin pirusti rintalastaan. Avasin suuni hierojalla ja laadittiin mulle ohjelma kylkivälilihasten rentoutukseen (ovat varmaankin kylkiluiden välissä :) Ohjelma auttaa jos auttaa, eli toimii hyvänä ennaltaehkäisynä, joskus jopa ensiapuna.
- yläselän lihasten venytykset esim. puolapuilla niin että ulompi käsi on ylhäällä ja olet kyljittäin puolapuihin nähden. "Roiku" yhden käden varassa kaarella, pitäisi tuntua pitkissä lihaksissa.
- Rintalihasten venytystä niin että käsi on rentona (ei siis käsi seinää vasten vaan sama liike niin että käsi on "köytetty" ylös.
- TÄMÄ ON TÄRKEIN: tee ikään kuin vatsarutistuksia niin että laitat esim. solmion (tai sukan) käärittynä selkärangan toiselle sivulle eri kohtiin. Jalat tuolilla, alaselkä tiukasti lattiassa. Se kohta missä solmio tuntuu pahimmalta on yleensä kivun syy. Yleensä löytyy lapaluun molemmin puolin.

Kumma kyllä, koko kroppa tuntuu toimivan voima-vastavoima-periaatteella. Yläselkä-rinta, alaselkä-lonkankoukistajat...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On ollut itsellänikin joskus pientä kipua rintalastassa, mutta tänään selkätreenin lopussa rupesi olemaan kipu jo sen verran kovempaa ettei sarjat enää olleet "hauskoja" Loppuvenyttelyssäkin tuntui muutamat liikkeet pahalle. Kai tässä pitää siis lisätä venyttelyä että ei enää ainakaan pahenisi tämä kipu joka tuntuu nyt jo pelkästään hengittäissä. Ja tietysti jos jollain on vielä jotain muita vinkkejä ongelman korjaamiseen niin niitä otetaan ilolla vastaan :)

Maaru sanoi:
Luulen että Pig ja tommih tästä vastauksesta on teille apua.
Itse kanssa pidemmän aikaa kärsin siitä kun rintalastaan sattui,yhteen kohtaan todella pistävästi juuri syvään hengittäessä tai venytellessä. Se ei auta,vaikka kipu menee pariksi päiväksi pois,tulee vain kovempana takaisin.
:mad2:
Eli selässä on systeemit päin jorpakkoa ja kipu heijastuu rintalastaan. Mikä avuksi????? Mene niksauttajalle :eek:
No juttelin yhdelle tutulle,entiselle hierojalle. Yhden työyön päätteeksi sitten laitettiin neidin selkä ojennukseen ja voin kertoa että sellainen rutina ja tutina kävi että miehiä vieressä heikotti. Sain vielä selityksen okahaarakkeista,siitä miten niiden selässä pitäisi olla vastakkain,mutta nyt oli oikean puolen haarakkeet vasemman puolen päällä.
Kipu häipyi heti seuraavana päivänä ja olo on ollut loistava sen jälkeen. Täytyy vielä jossain niksauttaa uudestaan
:lol2:

Joten hopi hopi pojat,siitä vaan etsitte karjun kokoisen hieroja joka murjoo teidän selän kohdalleen,kyllä loppuu kipu!!!!

Ilmankos multakin on kivut loppunut, kun käynyt hierojalla ja selkää murjottu:)
Näköjään aika monilla johtunut samasta syystä nuo rintalastan säryt..

Back
Ylös Bottom