Rintalasta kasvaa ulos - Pectus Carinatum

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja setu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllähän noita iha suomessakin leikataan. (?) Tai sellaisen käsityksen sain..

Mitä olen lukenut pectusinfo.com -foorumia niin pectuksen leikkaaminen on harvinaista ja maailmassa on vain muutava pätevä kirurgi. Saksalainen Klaus Schaarschmidt on paras ja monet jotka ovat leikanneet pectuksensa jollain muulla, ovat joutuneet myöhemmin menemään korjausleikkaukseen Schaarschmidtille. Yhdysvalloissa kai on yksi tai kaksi pätevää kaveria, mutta ei niitä paljoa ole, Schaarschmidtia pidetään ylivoimaisesti parhaimpana. Hän on myös luonnollisesti kalleimpia. En oikein luottaisi suomalaiseen kirurgiin, en tosin ole vielä perehtynyt asiaan paljonkaan.

Mistä luit (?) että Suomessakin leikataan?

En oo mistää lukenu, mutta yhel sukulaisella oli PC nuorena. (n.40v nyt) Ja leikattiin myös nuorena pois. Ja silloin tuskin oli rahaa lähteä mihinkään kalliille kirurgille, varsinkaan ulkomaille. Ei oo ihan tarkkaa tietoo, mut LUULISIN, että iha suomessa hoidettu.

Kyllä noita korjausleikkauksia Suomessakin tehdään, esim. TYKSin palveluhinnastossa vuodelle 2008 tuollaisen leikkauksen hinnaksi listataan 2350€. Palveluhinnasto löytyy helposti googlettamalla. Kela ei taida ainakaan kovin helposti leikkausta korvata, jos ei pysty osoittamaan että tuosta vaivasta olisi toiminnallista haittaa.

Itselläni on myös ns. harjurinta, nuorempana se oli ainakin kuvien perusteella pahempi kuin sinulla Vurki, mutta iän myötä on hävinnyt näkyvistä käytännössä kokonaan. Ikää enemmän toki on vaikuttanut se, että on saanut itselle lihasmassaa lisää. Nyt kolmekymppisenä, rintalihasten ja alkavan kaljamahan ansiosta tuota ei enää muut huomaa ollenkaan. Nykyinen avovaimokaan ei edes asiasta puhumisen jälkeen huomannut mitään ihmeellistä rintakehässäni.

Leikkausta joskus harkitsin, kun ilmavoimiin ohjaajakurssille pääsy olisi sen vaatinut, mutta tuo on mielestäni osa minuuttani ja siksi en halunnut operaatioon lähteä. Mitään muuta haittaa ei minulle ole harjurinnasta ollut eikä se ole jälkikasvullekaan siirtynyt, joten vaivan kanssa pystyy kyllä elämään ihan normaalia elämää. Kommentteja olen joskus kuullut, mutta näitä päänaukojiahan löytyy kaikkialta ja syyksi heille riittäisi vaikka eri parin sukat.

Ittelläni on myös lievä PC, lääkärissä olen käynyt näyttämässä mutta ovat vain sanoneet että tää taitaa olla vain joku kauneus"juttu" en muista. Itteäni ei kauheesti vaivaa, kunhan ei kasva suuremmaksi enempää

Katselin googlella ja löysin jotain hinnastoja, mutta en tuota Pectuksen leikkausta nähnyt mitään. Löytäisikö joku muu? Tuskin teen mitään leikkausta, mutta mukavahan se on tietää mahdollisuudet.

Mulla on kans ollut aina rintakehä vähän jännän näkönen ja kaverit onkin kuittaillu aina juutalaispojaksi. Siihen rankaan (ja etenkin just sen alle) kun survas parikymmentä kiloa läskiä päälle niin mukavasti hävis näkyvistä. Ei kyllä koskaan ole käynyt mielessä että uus pitäs saada.

Tollasen hinnaston nopeasti löysin, tossa on vaan hinnat kunnille eikä potskuille.
http://www.vsshp.fi/fi/hinnat/30069

Siellä ainakin
Harjurinnan korjaus - 2350€

Mulla on kans ollut aina rintakehä vähän jännän näkönen ja kaverit onkin kuittaillu aina juutalaispojaksi. Siihen rankaan (ja etenkin just sen alle) kun survas parikymmentä kiloa läskiä päälle niin mukavasti hävis näkyvistä. Ei kyllä koskaan ole käynyt mielessä että uus pitäs saada.

Tollasen hinnaston nopeasti löysin, tossa on vaan hinnat kunnille eikä potskuille.
http://www.vsshp.fi/fi/hinnat/30069

Siellä ainakin
Harjurinnan korjaus - 2350€

No, oliko lopputulos muuten miellyttävä? :D btw, danke for linkki.

No, oliko lopputulos muuten miellyttävä? :D btw, danke for linkki.

Ei se ollut yhtä esteettinen kun mitä aikasemmin mutta rakas yhtä kaikki :D Etenkin kun tiesi että jokainen gramma oli rakkaudesta ruokaan ja juomaan. Ny jälkikäteen vaan tajus että ruoka ja juoma on muuten ihan yhtä hyvää vaikka sitä nauttis vähän pienemmissä määrinkin :wtf:

Osaisko joku sanoa että mitä toi tarkottaa toi "kuntien hinnasto" ? Voiko tuolta shoppailla ittelleen sopivia hoitoja jos suostuu itse maksamaan ton hinnan? Esim. jos haluaa silikooniperseen muijalle ja se tuolta löytyy niin onko se hinta sitten mitä tuolla on?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No johan jotain, on näköjään Suomessa muitakin joilla on ns. kananrinta! Luulin olevani ainoaa laatuani.

Eli ikää on 18v ja jotain kuvaakin voisi laittaa paremmalla ajalla. Itse pystynyt ihan hyvin asian kanssa elämään, mutta ei sitä tosiaan paljon ilman paitaa oleskella. Itselläni se on kyllä aika näkyvä, että sen huomaa kyllä paidallakin. Ei nyt mitenkään liiallisen näkyvä, mutta huomaa kuitenkin, ei aina. Lääkärit ovat onneksi todenneet, että mitään terveydellistä haittaa mulla ei tästä ole. Ja kuten http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Ep%C3%A4muodostumat_ja_kasvui%C3%A4n_kirurgiset_kehitysh%C3%A4iri%C3%B6t osaa kertoa, pectus carinatum on "puhtaasti kosmeettinen häiriö". Itsetuntoahan tämä voi syödä, ja näin on käynyt epäilemättä minunkin kohdallani. Mutta kun täällä on joku maininnut, että pystyyhän sen kanssa elämään vaikka jotain kuittailua tulisikin, niin mietin että mitäpä sitä surra, niin se voi äkkiä mennä elämäkin, ja sitten vaan huomaa että on koko ajan vain hävennyt jotain mitä ei tarvitse hävetä eikä nauttinut elämästä. Itse kyllä olen miettinyt leikkaustakin, sen kun kerran saa ihan kelpo hintaan. Tänään voisi vaikka suunnata lekurille keskustelemaan lisää.

minulla taas toinipäin. rintalasta kasvaa sisään ja on välillä kipeä, ja muutenki jo astma niin ei oo oikeen hyväks terveydelle

Itselläni tämä aivan sama vaiva oli nuorempana. Ehdin jo unohtaakin koko jutun ennen kuin tähän threadiin törmäsin. Eli kun treenaa kovaa ja syö hyvin katoaa kyllä näkyvistä lähes kokonaan. Penkkipunneruksessa ei varmasti voimantuottoon vaikuta, itse olen ottanut 175 kg ilman ongelmia. Penkkipunneruksessa kuitenkin tuntuu ikävältä kun alue jolle tanko osuu on niin pieni, tähän vaivaan itse käytän kyykkypehmustetta tangossa penkatessani.

Mistä ootte saanu ittellenne tän epämuodostuman ?

Mulla itellä on joku tän tyylinen ja sain sen kolarista (rintalasta murtu). Lääkäri ilmoitti, että pumppaa rautaa, niin painuu takas alas.

Omaa möykkyä pystyy naksuttaan sormien/varpaiden tapaan, joskus naksuttelu sattuu, mutta ylensä tuntuu vaa mukavalta.

joo mulla on myös kyseinen ongelma joka on kyllä melko näkyvä... oon alkanut suhteellisen vasta pumppaamaan rautaa eli onko mahdollista että vaiva tosiaan "katoaa" lihasmassan kasvaessa? joku kirjoitti myös vaivan kadonneen iän myötä eli minkähän ikäisenä suunnilleen? itse olen nyt 18v ja armeijaan pitäisi lähteä noin puolen vuoden päästä :itku:

olisi hyvä saada vastaus ennen kuin alan harkitsemaan leikkausta ihan tosissaan. muutama vuosi sitten puhuin lääkärin kanssa asiasta mutta jätin asian silloin kesken :(

Ai tällainenkin on. Mulla oli nuorempana molemmat alakylkiluut törröllä ulospäin, mutta vielä on toinen. Se toinen oikesi kun nukun about samalla puolella. Tuosta harjanteesta kun painaa sisäänpäin, niin huomaa että rintaa kohoaa.

ittellä vielä paljon pahempi tuo "kananrinta" ja koitin suht kaua salilla jumpata reiluilla protskuilla ja lisäkaloreilla ja silti se vaan saatana tossa törröttää, nyt alkaa pikkuhiljaa tuntuu siltä että leikkaus on ainot tie ulos tästä rintahelvetistä.

ehkä tyhmä kysymys mutta miks kukaan ei ees yritä neuvoo tai anna omaa ehdotusta jonkun näköseen ohjelmaan "koita tätä pari kuukautta ja kerro tulokset niin katsotaan mitä lisää ja mitä vähemmän" tyyliin? kaikki vaan kertoo omista ongelmistaan. Onks tässä niinkun joku niinkun ryhmäterapia henki meneillään?

ehkä tyhmä kysymys mutta miks kukaan ei ees yritä neuvoo tai anna omaa ehdotusta jonkun näköseen ohjelmaan "koita tätä pari kuukautta ja kerro tulokset niin katsotaan mitä lisää ja mitä vähemmän" tyyliin? kaikki vaan kertoo omista ongelmistaan. Onks tässä niinkun joku niinkun ryhmäterapia henki meneillään?

Silloin kun minä alotin bodailut niin mulla oli Rintalasta ulkona nyt kun rintalihaksiini on tullut massaa(pikku hiljaa :D niin ei se oikee haittaa taikka edes erotukaan :) :D

Back
Ylös Bottom