Rintakehästä...

toolate sanoi:
^^
Siis eiköhän tässä nyt sekoiteta taas hengitystaukokyykyt ja hengityskyykyt.

Hengityskyykyt taas ovat sellaisia kyykyjä, jossa happea vedetään niin paljon kuin mahdollista sisään, pidetään ne sisässä kyykyn ajan ja puhelletaan lopussa erittäin voimkkaasti ulos. Tämä sarja tehdään kevyillä painoilla toisin kun hengitystaukokyykky ja tällä tähdätään tuohon rintakehän venytykseen, joka on aika huomattava.
Eikös tuossa kuvauksessani ollut kyse hengityskyykyistä? Niillähän ei tosiaan venytellä sitä rintakehää kummemmin. Taisin mennä vähän :offtopic:

Sori

Kyllä hengityskyykky hyvä liike kuitenkin on. Noita leskentekijöitä en ole sitten tehnytkään. Syytä olisi tosin voinut olla... :rolleyes:

Niin, mulla ja varmaan joillain muillakin ne kylkiluut vaan on niin tiiviisti muodostaen "tiukan" paketin, yleensähän miehillä pitäis olla suht laaja rintakehä treenaamattakin (mutu)

Ite alotin kunnon hongankolistajana (55kg ja 182cm), mutta rintakehä, vyötärö yms. on kasvanut ihan perustreenillä. Luustonrakenne on todella kapea.

Joskus yläasteella oli jokin keuhkojen tilavuusmittaus ja hävisin tytöille :nolo:

Nojoo tällä hetkellä ollaan 84kg dietin jälkeen.

Ihan miten vaan. Tuolla harjoitteella nuoret ihmiset joilla nuo rustot eivät ole vielä muuttuneet "koviksi" voivat maksimoida rintakehän koon. Tietysti sen maksimaalisen rintalastan koon määrittää geenit, mutta tuosta voi saada apua ahtauteen jos vaan tekee harjoitetta säännöllisesti.

Mulle on nyt on ihan vit** sama tekeekö joku tätä vai, ei vois vähempää kiinnostaa. Ajattelin vaan nostaa esille kun threadin asiaan niin läheisesti liittyi. Itse kyllä tekisin jos ikää ei olisi näin paljon.

toolate sanoi:
Ihan miten vaan. Tuolla harjoitteella nuoret ihmiset joilla nuo rustot eivät ole vielä muuttuneet "koviksi" voivat maksimoida rintakehän koon. Tietysti sen maksimaalisen rintalastan koon määrittää geenit, mutta tuosta voi saada apua ahtauteen jos vaan tekee harjoitetta säännöllisesti.

Joo postin tarkoitus ei ollu väittää vastaan, vaan kertoa käytännön esimerkki.

Jos rintakehän ahtaus haittaa niin tottakai sitä kannattaa reenata.

PS. Käsitin asian niin, että nuo hengityshässäkät ei levennä rintakehää vaan paksuntaa. Menikö oikein?

toolate sanoi:

Mulle on nyt on ihan vit** sama tekeekö joku tätä vai, ei vois vähempää kiinnostaa. Ajattelin vaan nostaa esille kun threadin asiaan niin läheisesti liittyi. Itse kyllä tekisin jos ikää ei olisi näin paljon.

No meikäläistä kiinnostais kyllä kokeilla. Onko 17v liian vanha?

Eli ekaks 1 sarja hengityskyykkyä (20-30reps) jonka jälkeen pulloveria kovalle venytyksella (kuinka mont toistoo?). Yks sarja kumpaakin vai esim. 2-3 kertaa toi läpi. Kuinka usein tota kannattais tehä? Kerran viikossa?

EDIT: Ei mulla kyllä mitenkään erityisen ahdas rintakehä oo, mutta kai toi silti leventää?

Måpå sanoi:
PS. Käsitin asian niin, että nuo hengityshässäkät ei levennä rintakehää vaan paksuntaa. Menikö oikein?

Eiköhän asian ytimessä oo lähinnä rintakehän eli -korin laajentaminen.

Tarkotus olis pyrkiä vetään ilimaa keuhkoihin niin maan perkeleesti (niin täyteen kun ikinä) kyykätessä ja kyykätäkin sitten pitkään ja huolella.

Tämän jälkeen elikkästen päälle tehdään tuota pulloveria (josta edellä olikin clippi).

Jos katsot tarkkaan niin näet kuinka siinä rintakehä elää liikkeen aikana.

Pyrkimyksenä tällä kaikella on saada lisää likkuvuutta ja laajuutta rintakehään.

Måpå sanoi:
Joo postin tarkoitus ei ollu väittää vastaan, vaan kertoa käytännön esimerkki.

Jos rintakehän ahtaus haittaa niin tottakai sitä kannattaa reenata.

Lähinnä vastasin tuolle bodaajan tiukalle paketille ja genetiikalle. Käsittääkseni tosiaan se paksuuntuminen on siinä se haluttu vaikutus, levennys voisi olla hieman hankalampi.
Colin sanoi:
No meikäläistä kiinnostais kyllä kokeilla. Onko 17v liian vanha?

Eli ekaks 1 sarja hengityskyykkyä (20-30reps) jonka jälkeen pulloveria kovalle venytyksella (kuinka mont toistoo?). Yks sarja kumpaakin vai esim. 2-3 kertaa toi läpi. Kuinka usein tota kannattais tehä? Kerran viikossa?
Olet varmaankin aika sopivassa iässä. Luonnollinen tapa on lisätä tuo vaikka jalkaohjelman päätteeksi. Eli tuossa kyykyssä on tosiaan tarkoitus kehittää tuota hengitystä ja sitä kautta venyttelyä eikä suinkaan reisiä. Eli kevyet painot käyttöön. Sarjoja voit tehdä 2-3 per kerta. Eli ensin kyykky ja sitten perään pulloveri ja sitten uudestaan. Kannattaa melkein olla poikittain penkkiin nähden, jotta saadaan venytys maksimaaliseksi. Tuossakin on taas tärkeintä hengitys ja liike, eikä painot. Varmaan sama toistomäärä kuin kyykyssä toimii.

Colin sanoi:
* Onko 17v liian vanha?

* kai toi leventää?

* Teorian mukaan sulla pitäis olla vielä saumaa ainakin kokeilla. Toolaten ikäsillä vanhoilla jäärillä (:) ) on teorian mukaan rintakehä jo sen verran luutunut ettei pitäis vaikuttaa, mutta kuka estää kokeilemasta.

* Time will show, young padawan. Kokeile ja kerro :) .

E: kah, toolate ehti jo väliin.

tokkopaisto sanoi:
Toolaten ikäsillä vanhoilla jäärillä :)
Käännä nyt puukkoa haavassa. No ei nyt sentään, mukava olla vanha, läski ja tyhmä :)

Tuo hengityskyykky on varmasti kaikille hyvää treeniä. Keuhkot joutuvat todella kovaan rääkkiin, joten sillä on ihan selkeitä terveys vaikutuksia.

Bodaaja sanoi:
Onko täällä muita joilla oli rinta alotettaessa alle 100cm?
Ei nää ympärysmitat oikein toimi. Mulla ei ole vieläkään jännittämättä paljoa yli 100cm, vaikka harrastusta on takana useampi vuosi, ja lihaakin on tarttunut matkan varrella. Pituus ratkaisee, ja mulla sitä on hirrrrvittävät 166cm. Eli ennen aloittamista on takuuvarmasti ollut alle 100cm, ja reilusti. Se on vähän sama kuin hauiksen kanssa. Jollain pidemmällä on treenaamatta saman kokoinen hanska kun mulla nyt, mutta luulisin, (ja toivon) että mun hanska silti näyttää isommalta.

Bodaaja sanoi:
Mutta kai toi on lähinnä niin geneettistä ettei voi mtn, niin kuin hartioitten leveys, jos ne on kapeet niin ei niitä voi leventää, voi vaan kasvattaa massa, muttei ne dramaattisesti levene.
ja toi on kyllä :anssi:
Ite kun alotin salilla käymään olin hartioista niin kapea ja pikkupoika kun olla ja voi. Jo vähän ajan päästä kun alkoi etenkin epäkkäisiin, sivuolkapäihin ja etuolkapäihin (takaolkapäät jäi :D) tulla lihaa, niin hartiatkin näytti jo reilusti leveämmiltä.

Nimim. hartiat nykyään suhteessa yksi vahvimpia lihasryhmiä

On se geeneistä varmaan kiinni, luulisi parissa vuodessa sen verran hartioiden kasvavan että vanhat paidat ei mene, mutta itellä menee paitsi käsistä puristaa.
Leuanveto,mave + nää muut kovat hartioiden kasvattajaliikkeet myös ollu itellä käytössä mutta eipä auta, paksuutta taas kyllä tulee selkään. Painoa on kuiteskin tullu varmaan 15kg ja kuinka monella täällä menee vielä samat paidat hartioista treenien alusta?

En ny tiedä mtn kylkiluiden ahtaudesta mutta selkäreenillä tuohon rinnanympärykseen tosiaan saa lisää senttejä roimasti.
Nimimerkillä levossa ympärys 117cm 15kk selkäreenauksella ja rintalihat on niin pienet ettei ne taatusti tuo kovin montaa senttiä.>D
Hartiat kyl tuntuu aika kaposet olevan aina vaan..

Back
Ylös Bottom