rintaan tuntumaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja blasta
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä miten ihimeessä saisin kunnon poltteen päälle tohon rintaan, olen kaikkea mahd koittanu, penkkiä pienillä painoilla/suurella toistomäärällä, isoilla painoilla/pienellä toistomäärällä, peck deck ja vinopenkki sama homma mutta kun ei, liikkeet enemmänkin ottaa tohon kyynärtaipeeseen vaikka miten päin tekisi, eliks oliskohan teillä konkareilla jotain vinkkiä tähän... :(

Hyvää poltetta en itse saa oikein muulla kuin ristikkäistaljalla heti alkuun tehtynä. Toistot noin 12 - 20. Olen sitä mieltä, että monella tulee kipuraja vastaan tässä liikkeessä ennen kuin voimat loppuvat. Ja tämä on hyvä lämmittely ennen varsinaisia punnerrusliikkeitä, jos olkapäät temppuilevat välillä. Jos taas haluat hyvän pumpin / poltteen, eli itse asiaan, niin tee ensimmäisenä liikkeenä näin: r-talja noin 8 - 12 toistoa, ilman taukoa perään tasapenkki noin 8 - 10 toistoa. Eli palautusta sen verran liikkeiden välissä kun kestää kävellä taljalta penkille. Tämän setin jälkeen tauko 1 MINUUTTI! Setti alusta ja taas tauko 1 minuutti. Ja näin teet tuon setin kolmesti. Itse teen tätä aika usein pumppiviikolla eli noin kerran kuussa. Ja ainakin täällä meinaa paita revetä tuon jälkeen. :kippis1:

ps: kannattaa unohtaa koko juttu, jos kipu ei tunnu kivalta, minuutti on lyhyt aika.

Niin ja suoritustekniikat kunniaan.

juu m80 kiits, tota koitan :) Arcin eka vaihtoehto tuntuu kyl tosiaan parhaalta poltteen kannalta :D

EDIT : muuten ihan jees toi coctonin vaihtoehto mut luulen et tuokin vetää sinne olkataipeeseen jostain syystä :(

ohje tuli täältä jostain: vinopenkki, käsipainot. keskitytään vetämään, eli kääntämään kyynärpäät yhteen, ei niinkään siihen painon työntämiseen ylös. Eli kyynärpäästä ylöspäin käsirvarsi ja puntti vain kulkevat mukana sojottaen ylöspäin, ja kyynärpäät käännetään toisiaan kohti.

jos poltetta haluaa niin ristitaljassa se ainakin mulla parhaiten onnistuu, sellaiset painot millä tulee rauhallisesti tehtynä 10-12toistoa ja ala asennossa kädet viedään ristiin(yli toisistaan) ja alku asennossa kunnon venytys. 3 sarjaa niin tissit on tulessa.

Noniin, pistin ihan testiksi jalkareenin yhteyteen niin ei sitten muu reeni haittaa jotta saa varmat tulokset, salille mennessä vedin ton m80 sydeemin, tuntumaa vähän sai mutta ei suurempaa :/ neutraalin sarjan jälkeen meinasin kuolla :D vedin tämän siis ihan reenin lopuksi, sain myös rintaan loistavan alkulämmön kun nytkytin taljassa n. 20 toistoa kädet yhteen->kädet ristiin->kädet yhteen periaatteella nopealla tahdilla, kiitos avusta kaikille :)

Jees.. no yleensä paras polte tulee jo sillä että tekee toistot toisensa jälkeen liikettä pysäyttämättä mutta kuitenkin rauhallisesti huolella.

edit: Täsmennän siis että niillä jotaka ovat tottuneet tekemään sarjat sillätavalla että toistojen välissä tulee sellaiset sekunnin läähätykset.

kaikkilla käsipaino liikkellä saat poltetta rintalihaksiin
esim: alaviistopenkki käsipainoilla tai vinopenkki käsipainoilla ja jos poltetta haluat ota sellaiset painot joilla saat n.10toistoa. Kun teet ne kymmenen toistoa jatka sarjaa vielä nii pitkään kuin pystyt(tässä kohtaa pakkotoisto ovat todella hyviä)

Itse olen kyllä vasta-alottelija, mutta eilen sain ekaa kertaa tisseihin tuntumaa kun tein vinopenkkii käsipainoilla ja perus levee penkki mutta jalat 90-asteen kulmassa ilmassa (sain vinkin koulukaverilta joka bodaa, aiemmin jalat maassa ei ollu aiheuttanut mitää tuntoa minnekään). Vieläkin mukavasti tuntuu :rock:

Edit: Tein siis vinopenkissä 3x10 sarjat niin että viimesen sarjan vikat toistot oli kunnon rutistusta. Ja penkissä eka 2 sarjaa lämmitelyks, 2 kovaa ja sit yks kevyt lopuks. Ja rauhallisilla liikkeillä, negatiivinen oli kummassakin ainakin se 4 sekuntia.

Kannattaa tietysti ottaa huomioon myös se, että jos treenitaustaa on takana esim. tyyliin muutama kuukausi / vuosi niin lihakset on vielä kohtuullisen pienet, jolloin myös tuntuman saaminen sinne voi olla vaikeaa. Mutta jos otetaan nyt esim. rinta, niin kannattaa ehdottomasti panostaa kuitenkin enemmän perus massaliikkeisiin (eli punnerrusliikkeisiin lähinnä) kuin taljoihin, pec decceihin ym. vaikka niillä paremman tuntuman saisikin. Massaliikkeillä se massa kuitenkin rakennetaan.

Sehän oli alunperin 1 mun ongelmista kun mulla ottaa nää massaliikkeet enemmänkin tonne olkataipeeseen, kuuluuko asian olla näin vai onko tekniikka vituilleen?

blasta sanoi:
Sehän oli alunperin 1 mun ongelmista kun mulla ottaa nää massaliikkeet enemmänkin tonne olkataipeeseen, kuuluuko asian olla näin vai onko tekniikka vituilleen?
tyttö kaverilla sama ongelma ainakin penkin suhteen että tahtoo mennä rasitusta paljon myös olkapäille, en tiedä mikä siinä on, tekniikka ainakin hänellä on kohdallaan. katsoppas sinä omasta tekniikastasi se ettet laske tankoa liian ylärinnalle, se ainakin rassaa olkapäitä. tosiaan jos lasket tangon liian ylös rinnalle niin kokeile tästä lähtien laskea aivan rinnan alaosaan, saattaa auttaa ongelmaan.

Back
Ylös Bottom