Rintaan sattuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Phat
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Otin tossa maanantai-illalla vähän kovemman juoksuspurtin kotimatkalla ja se loppui siihen kun melkonen kiputila löi tohon vasemmalle puolelle rintaa. Mikähän siellä hajos?
Nyt sama kipu (vähän samanlainen kipu kuin silloin kuin pallea menee hapoille eli 'kylkeen pistää') tulee koko ajan kun hieman rasitan itseäni.
Muistaakseni joskus muinoin lenkkeilyni katkesi samantapaiseen ongelmaan mutta se ilmeni vain lenkillä, nyt vähemmästäkin rasituksesta. :confused:

Mullakin tulee joskus kipua rintaan, kun pelaan jotain esim. lätkää . Ja se lähtee yleensä kun vedän keuhkot ihan täyteen ilmaa ja puhalla ihan tyhjäksi ja toistan tota muutaman kerran.

Itselläni on aina joskus ihan samaa oireilua. Rintakipuilu nuorella tai keski-ikäisellä on useimmiten psykosomaattinen stressioire, eikä ole vaarallista. Tosin jos pistää niin vietävästi, että vesi tulee silmistä ja kipua kestää kauan, kannattaa käydä lääkärissä.

Mullakin ilmeni muutama vuosi sitten vasemmalla puolella rinnassa pistoksia, lähinnä juoksussa, ja olin jopa sydänfilmissä sen takia. Oire osoittautui kuitenkin vain joksikin "lihas-mikäliekrampiksi", ja lepohan siihen auttoi. Ei tosin ole enää pitkiin aikoihin ilmennyt vastaavanlaista. :)

Kuten myös. Olenkin jo hieman kauhulla ihmetellyt että joko se pumppuni vetelee viimeisiään jo 21 vuotiaana, mutta eipä se onneksi taida olla mitään sen vakavampaa.

Joo-o eiköhän tota oo meillä kaikilla, että ei tarvi hakee viä nitroja:)

Näitähän on lähes kaikilla.. Joskus hieman pidempään kyyryssä istumisen jälkeen saattaa illalla iskeä äkillinen kipu - joka häipyykin syvään hengittämisellä.

Sitten hieman erikoisempi vaiva itelläni josta en oo vieläkään päässy selvyyteen.. jos vetäsen edellis iltana vaikka kunnon jäykät satsit sipsejä naamariin niin seuraava päivä kuluukin ihmetellessä että mihinkä sielä nyt oikein pistää vai luulenko vaan. Tästä syystä en suosi suolaista ruokaa. Pari purkkia tonnikalaa perätysten ennen unia tuo samanlaisen olon.

Elimistöhän osaa kyllä hallita lyhyellä aikavälillä todella hyvin natriumin määrää kehossa.. Osaa suodattaa 99% ylimääräisestä natriumista sen siliän tien kehosta poijjes.

Joten tiedä sitten =P - en ois halunnukaan sipsejä syyvvä :p

Joo ei tämä muuten olisi huolettanut mutta yleensä tollaset menee ohi hetkessä ja nyt kestänyt kolme päivää. Tuskin mitään ihmeempää, harmi vaan jossen taas pysty lenkkeilemään :(

Originally posted by meitsi
Tuskin mitään ihmeempää, harmi vaan jossen taas pysty lenkkeilemään :(

Kyllähän sitä joskus rintaa sattuu vähemmästäkin, mutta muista nyt, että TOSI VOIMAILIJA ei lenkkiä kaipaa... syö lihasta, you know :cool:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla ilmenee joskus rinta(pistos)kipuina, kun on selässä "vikaa", yleensä sieltä on löytynyt ns. fasettilukko, jonka lauettua(valmentajan naksauttaessa lukon auki) rintakipukin on hävinnyt. Ekan kerran tullessaan tuo säikäytti, että joko tässä iässä pumpusta ottaa:eek: Mutta ilmeni että olin onnistunut selkäni jotenkin jumimaan, tai sitten se oli ärtynyt jostain äkkinäisestä liikkeestä (jollaisia voinee ilmetä nopeaan juoksuspurttiin lähtiessäkin, luulisin?).

Originally posted by Brunetti
Mulla ilmenee joskus rinta(pistos)kipuina, kun on selässä "vikaa", yleensä sieltä on löytynyt ns. fasettilukko, jonka lauettua(valmentajan naksauttaessa lukon auki) rintakipukin on hävinnyt. Ekan kerran tullessaan tuo säikäytti, että joko tässä iässä pumpusta ottaa:eek: Mutta ilmeni että olin onnistunut selkäni jotenkin jumimaan, tai sitten se oli ärtynyt jostain äkkinäisestä liikkeestä (jollaisia voinee ilmetä nopeaan juoksuspurttiin lähtiessäkin, luulisin?).

Mun selkää naksutellaan kerta kahteen viikkoon niin häviää aina selkäkivut kuin päänsäryt..

Ainoa haittapuoli on et rupee olee yliliikkuvuutta nikamissa ja ikää ei ole vielä edes mieheksi asti :eek:

Vähän samaa ollut mullakin kuin Brunetilla (vaikka en todellakaan tiedä mikä on fasettilukko:D ). Eli kun on ollut yläselkä totaalijumissa (nykyään lähes jatkuvasti, pitäisi ottaa hierontajakso) niin se on oireillut rintakipuna, joka tuntuu syvään hengittäessä ja jossain tietyissä asennoissa. Samaten tuo yläselän jumi on aiheuttanut niskasärkyjä. Oma kokemus on, että yläselkä jumittaa todella helposti, osasyynä ehkä se, että sitä on melko vaikea kunnolla venytellä.

Originally posted by PMLats
Vähän samaa ollut mullakin kuin Brunetilla (vaikka en todellakaan tiedä mikä on fasettilukko:D ). Eli kun on ollut yläselkä totaalijumissa (nykyään lähes jatkuvasti, pitäisi ottaa hierontajakso) niin se on oireillut rintakipuna, joka tuntuu syvään hengittäessä ja jossain tietyissä asennoissa. Samaten tuo yläselän jumi on aiheuttanut niskasärkyjä. Oma kokemus on, että yläselkä jumittaa todella helposti, osasyynä ehkä se, että sitä on melko vaikea kunnolla venytellä.
Hieronta on kyllä melkein ehdotonta jos treenataan kovaa. Kun lihakset on jumissa, kipeät, ärtyneet, niitä tulee jännitettyä tietämättään joka sitten aiheuttaa selän nikamien "jumiutumisen", tai ainankin niin oon ymmärtäny (korjatkaa jos oon ihan kukkaruukussa). Moni saliheppu ihmettelee kun särkee päätä, niskaa, tai vaikkapa jalkoja vaikka ei esim. jalkoja olisi treenannut pitkään aikaan, minulla ainankin kipu säteilee yläselän ollessa jumissa alaselkään ja olkapäihin.

Tiedän ettei se jatkuva naksuttelu tee hyvää, mutta kun se helpottaa niin sitä tulee tehtyä.. tietysti ammattihieroja vois olla hyvä vaihtoehto joskus mutta tulee ajateltua sitä rahan kuluakin..

Hyviä vinkkejä kaverille joka hieroo on että
1. hierottava on kovalla alustalla yksi (kaksi) tyynyä rinnan alla ( ei mahan alla eikä pään alla ) niin että leuka on lattiaa vasten eikä päätä tarvi taivuttaa paljoa taaksepäin

2. lapaluut ja niiden aluset on tärkeimpiä hierottavia selässä, jos alaselkä on kipeä, ei se välttämättä johdu alaselästä.
Lapaluiden kanssa saa olla kovakouranen, sitten ku oma peukalo uppoaa lapaluun alle taivuttamalla käsi taakse, on lapaluita revitty tarpeeks irti

3. hellästi tehty naksautus sen jälkeen kun koko selkä on hierottu perusteellisesti lämpimäksi : hieroja pistää kämmenpohjat hierottavan yläselän kohdalla niin että esim. vasemman käden sormet tulee oikean käden sormien päälle. Eli ei paineta selkärangan kohdalta, vaan kummaltakin puolelta vierestä tasaisesti. Jos ei kevyellä painalluksella selkä naksahda, voidaan painaa suoraan alaspäin kevyesti jonka jälkeen painetaan kämmenillä kevyesti eteenpäin, virutetaan ...

Ei kannata kokeilla ellei tajunnu / tiedä mitä selostin ...

Originally posted by arnold
mitä haittaa on jatkuvasta nikamien naksuttelusta?

Nikamien löystyminen, tulee väljäks... YOU KNOW, sit oot niinq löysä horo.

Tosiaan joku aika sittenhän valittelin yläselästä löytyvää kipua jota itsekin epäilin fasettilukoksi mutta lääkärisetä uskoi vian olevan lihaksen päässä (lapaluun ja rangan välissä kuitenkin tuo kipu). Oliskohan näillä sitten jotain tekemistä keskenään? Toi selkäjuttu on kyllä huomattavasti paremmassa kunnossa kuin esim kesällä.

Meitsille !

luulen että vika löytyy rintarangasta.Ota yhteyttä paikalliseen osteopatiolle tai kiropraktikolle,joka naksauttaa kivuttomasti nivelet paikoilleen.Loppuu kivut siihen paikkaa.

Voithan ihan varmuuden vuoksi käydä sydänfilmissä. Itselläni on lisälyöntejä rasituksen yhteydessä ja ne näkyy filmissä, mutta eivät ole vaarallisia. Syön niihin Propralia treenin jälkeen tarvittaessa. Noi lisälyönnit oireilee välillä ahdistavana rintakipuna.

Back
Ylös Bottom