Rintaa painaa/vetää

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjens,
varmasti käsitelty asia jo Pakkotoistossa, mutta oon nyt kärsiny semmoset 4kk kohta semmosesta oudosta ahdistavasta tunteesta rinnassa/kyljessä sydämmen kohdalla. Semmonen, kuin joku puristais rintaa kasaan. Ei ole niinkun kipua, mutta semmonen ahdistava paine rinnassa. Psykiatrilla ollaan käyty ahdistuksen ehkäisemiseks, mutta en koe ahdistusta niinkään henkisellä tasolla, lähinnä ahdistaa että rintaa painaa :D
Taustalla on vasemman lapaluun kohdalla poikki mennyt hermorata ja skolioosia. Tässä eilen ku huolsin itteäni jalkapäivän jälkeen, niin tulin aatelleksi että ei p*rkele, se varmaan vaikuttaa aika pirusti, jos siellä on joku tiukka selkälihas joka vetää kylkilihaksia, ja sitä kautta rintaa tiukalle.
Tarinaa pitkittääkseen niin kaikki alko kun olin 5pv kaverien kanssa Barcelonassa ja unet olivat lyhyitä, alkoholi muuttui semmoseks janojuomaks, voisikohan kroppa reagoida näin vahvasti semmoseen?
Kokemuksia vastaavista? Kiitokset niistä

Mulla aina toi kasaanajava ja ahdistava rintakipu on yleensä selkäperäistä. Sit saattaa jopa hengittäminen olla vaikeeta kun on niin tukkeessa. Yleensä joku paikka on vaan niin pirun jumissa etten tajua sitä ja jännitystila siirtyy vaan eteenpäin. Lihasrelaksantteja saanut joka kerta siihen.

Mulla aina toi kasaanajava ja ahdistava rintakipu on yleensä selkäperäistä. Sit saattaa jopa hengittäminen olla vaikeeta kun on niin tukkeessa. Yleensä joku paikka on vaan niin pirun jumissa etten tajua sitä ja jännitystila siirtyy vaan eteenpäin. Lihasrelaksantteja saanut joka kerta siihen.

Sori pitkään kestävästä vastauksesta :D ai ihan relaksantteja, onko millaisia vaikutuksia (reenikieltoa etc.?)

- - - Updated - - -

Nii et sit muulla lääkärillä ole käynyt kuin psykiatrilla? Sydäntä tutkittu?
Ei kyllä ole, todellakin pitäisi kävästä koska kyllään toi ressiä tuottaa ku ajatteleeki että onko kultaaki kalliimmassa pumpussa jotain vikana

Itsellä ollut samantyppisiä oireita kun ollut refluksia. Jos alkanut ryyppyreissun jälkeen voisi viitata tähän, varsinkin jos on muutenkin stressaava elämäntilanne. Itsellä auttaa säännöllinen liikunta, ruokavaliosta huolehtiminen ja tärkeimpänä stressitason laskeminen. refluksi

Ootko koittanu putkirullailla selkää? Ittellä usein samantyyppisiä jumituksia rintalastan alueella, ja mulla ne johtuu pääsääntöisesti huonosta rintarangan ja selkärangan liikkuvuudesta... Testaa vaikka sellasta että käyt selkärangan nikamavälit alhaalta lähtien läpi niin, että oot selällään siinä putken päällä ja teet ikäänkuin pienen vatsarutistuksen niin, että se ranka ala-asennossa "kietoutuu" siihen putken ympärille. Näitä pari kappaletta ja putki ylemmäs seuraavaan nikamaväliin jne. Jos aiheuttaa rutinoita ja paukahteluja niin oikealla tiellä ollaan...

Yleensä jos vika on sydämessä, sitä ei voi paikallistaa sydämeen. Joten suotta stressaat että sydämessäsi olisi jotain vialla.

Viittaisi enemmänkin juuri lihasjumiin, käy vaikka lääkäriltä hakemaan niitä relaksantteja. Ei vaadi mitään reenikieltoja tms. Muutenkin, vaikka niissä punainen kolmio on, niin ei ne mitään huumeita/opiaatteja ole. Itse otan ne ennen nukkumaanmenoa: herään aamulla pirteänä (vaikuttaa ainakin mulla unen laatuun) ja levänneenä, paikat ei oo jumissa ja muutenkin on hyvä olo. Eikä lääkeaine vaikuta enää aamusta. Lisäksi tuo putkirullailu/tennispallolla rullailu on hyvä idea.

Itellä on ollut samanlaista kun edelle mainittiin, rintarangan jumia, nikamat lukossa, refluksia eli närästystä varsinkin aamuvuoron jälkeisissä reeneissä. Lisäksi ollut lisälyöntejä jotka nyt tutkittu. Selän rullaamisen lisäksi suosittelen ehdottomasti rinnan rullausta joko semi pehmeällä foam rollerilla tai ihan vaikka pehmeähköllä lenttis pallolla tai lasten "Super Tele" pallolla. Ite luin jostain tosta rinta puolenkin rullaamisesta ja ajattelin kokeilla ja seuraava reeni oli paljon vapaampi! Rinnan rullaamisessa pitää muistaa vaan ettei anna koko painon mennä rullan tai pallon päälle, koska saattaa äkkiseltään tuntua epämukavalta ja jossain luki että jopa rintalasta saattaa painua kasaan.

En edes itse tajunnut että selkää hierottaessa moni hieroja jättää edestä pienen rintalihaksen kokonaan hieromatta, jolloin se kirys siinä edessä ei laukea ja se taas vetää liikkeissa selkää ja hartioita lisää jumiin. Jos kuulut samaan: "jumi on voimaa ja venyttely on perseestä"-klaaniin kun minä, niin kannattaa ainakin kokeilla, pari min päivässä ku rullaa nii itellä ainakin rinta pysyny paremmin auki ja vähemmän on kiristänyt. Toki kannattaa lääkärillä käydä jos sydän epäilyttää. Noi vaan kaikki edellä mainitut oireet yleensä kulkee melkon käsi kädessä ja toinen aiheuttaa toista jne.

Kiitos näistä, vieläkin ongelma jatkuu.. Rulla löytyy himasta ja sitä tulee harrastettuu muutama kerta viikossa, joku kohta siellä selässä on joku niksuu ja naksuu alituiseen, ei sieltä mihinkään ole mennyt...

Tennispallot löytyy myös; vanhana hokarina tungin 2 tennispalloa semmoseen pitkään luistinsukkaan ja tiukka solmu perään. Jonkin verran tultu kokeiltua sitä että koittaa asettaa selkärangan näiden pallojen väliin, mutta on aika perkuleen kivuliasta...:curs:

Back
Ylös Bottom