rintaa ja ojentajaa koskevaa kysymystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja reme
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
treenaan vaikka käsipainoilla ojentajaa.vasen puoli on isompi ja vahvempi johtuen varmaan siitä että olen vasenkätinen.mutta liikkeessä silti tuntuu vasemmassa puolessa enemmän kui oikeissa ojentajassa.sama pätee rinnassa.
tuntuu ilkeältä jos vasemmassa puolessa tuntuu enemmän kuin oikeassa :(

haluaisin myös kysyä että mistä johtuu että rintalihasten siihen sisempään reunaan ei tunnu tulevan massaa...näyttää hölmöltä jos on rintalihasen sisäreunassa lihasta paljon yhtään lihasta ja muualla rintaa on.

Mikähän tuon ekan kappaleen kysymys oli? No jos se oli mitä luulen niin vastaus vois olla luokkaa "heikoimman ehdolla" eli otat vastukseksi sellaisen että heikompikin käsi pysyy mukana. Se miksi tuntuma on kuitenkin parempi vahvemmassa kädessä johtuu hyvin pitkälti siitä että lihasten hallinta ja kordinaatio on parempaa eli liike menee ns. paremmin perille. Kaikillahan jompikumpi puoli on aina vahvempi vaikka siihen heikkoon lenkkiin treenissä enemmän keskittyisikin, hyvä näin on kuitenkin tehdä että lihastasapaino jollain tavalla säilyisi.

Rintalihas nyt vaan on sellainen vekkuli että tuppaa leviämään kainaloihin, geenit määräävät tämän, samoin kuin esimerkiksi vatsalihasten muodon ja symmetrian, turha sitä on sen enempää stressata, salille penkkaamaan, mars mars ;)

ota mukaan vinopenkki (ylärintaan), kapeapenkki (itselläni ottaa hyvin ns. reunaan [rintalastan puoleisiin]), ja leveäpenkki (jolla keskityt keskiosaan ja kokonaisuuteen) kiinnitä huomiota tekniikkaan itse aloitin pienillä painoilla ja hioin tekniikan kuntoon joka auttoi minua samassa tilanteessa. Sama ojentajille keskity tekniikkaan!

kyllä sinne sisempään reunaankin sitä lihaa tulee ajan kanssa..
itsellä ihan sama homma, että käsipainoilla tehtävissä liikkeissä paremman poltteen ottaa vasen käsi, mutta tangolla tehtäessä polte siirtyy enemmän oikeaan puoleen.

Itsellä myös samankaltainen ongelma, suvussa on sellaista vikaa että vasemmassa rintalihaksesta "puuttuu" hiukan lihaa sisemmästä reunasta, aika hullun näköistä oli joskus kun oikeassa on lihaa mutta vasemmassa ei paljon mitään :D Kyllä siihenkin sitä lihaa on tullut treenin myötä mutta silti siinä on vähemmän lihaa kuin oikealla puolella...

Joo toi on vissii aika monien ongelma että on epäsymmetrinen... itellä on vasen käsi pienempi(aika huomaamattomasti) ja vastaavasti oikealla puolella rinta on pienempi(huomattavasti) oikea reisi on ~3cm paksumpi ja oikealla puolella ei ole kunnollista siipeä vaikka vasemmalla alkaa jo näyttämään joltain :hyper:

Dorian_89 sanoi:
Itsellä myös samankaltainen ongelma, suvussa on sellaista vikaa että vasemmassa rintalihaksesta "puuttuu" hiukan lihaa sisemmästä reunasta, aika hullun näköistä oli joskus kun oikeassa on lihaa mutta vasemmassa ei paljon mitään :D Kyllä siihenkin sitä lihaa on tullut treenin myötä mutta silti siinä on vähemmän lihaa kuin oikealla puolella...
Ainiin, ja sitten on vielä hauiksissa mulla yksi kumma juttu. Vasemmassa hauiksessa on enemmän muotoa kuin oikeassa, mutta vähemmän voimaa :rolleyes:

reme sanoi:
jooh...pitää ottaa kapeapenkki mukaan

ei se kapea penkki siihen auta. rinnassa on 2 lihasta, tämä, ja tämä . tasapenkki/alavinopenkki ottaa enemmän ensimmäiseen ja vinopenkki toiseen. sisäosaa ei siis pysty erikseen harjoittamaan.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom