rinta treenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzzi87
  • Aloitettu Aloitettu
Aattelin alkaa treenaamaan rintaa näin:

Viikko1:
Penkki tangolla 3x10
Vinopenkki käsip. 3x10
Ristikkäistalja 3x12

Viikko 2:
Penkki käsip. 3x10
Vinopenkki tangolla 3x10
Flyers 3x12

Eli voiko kehittyä noin että vaihtaa joka toinen viikko noita punnerrusliikkeitä tollee.Vai kannattaisko tehä ennemmin vaikka kaks viikkoo tota 1 settiä ja sitte sen jälkee kaks viikkoo tota 2 settii?? Tossa ainaki tulis vaihteluu jota tällä hetkellä kaipaan treenimotivaation ylläpitämiseksi.

Voisit vaihtelun vuoksi vaihtaa myös järjestystä. Esim. vinopenkki ensin ja sitten vasta penkki, myös sarjojen pituuksia kannattaa vaihdella. Välillä vaikkapa penkkiä 3x6 tms.

vaikuttaa ihan viksulta systeemiltä. Koita pikkuhiljaa myös lisätä rautaa tankoon, eli kai pidät harjoituspäiväkirjaa?

Juu kyllä pidän treenipäiväkirjaa.Nyt panostan ennemmän massaan niin aattelin tehdä vähän pidempiä sarjoja ,eli eikö kannattaisi toistot pitää siinä 8-12 välillä? Lisään aina 2.5kg malmia tankoon kun menee 3x10.

Juzzi87 sanoi:
Nyt panostan ennemmän massaan niin aattelin tehdä vähän pidempiä sarjoja ,eli eikö kannattaisi toistot pitää siinä 8-12 välillä?

Juu...

8-12 on varmaa peruskamaa, pitäis toimia.Voithan tehdä niinkin, että penkin ja vinopenkin tangolla lyhyempää sarjaa ja sitten apuliikkeet pidemmillä sarjoilla.Onhan Mikekin tehnyt sitä 2*6 penkissä ja muissa apuliikkeissä pidempää sarjaa ja on näyttäny toimivan!

Tein jtn puoli vuotta sitä Miken sydeemiä mutta kokeilen nyt tätä jos tällä tulisi paremmin massaa.Ja muutenki on menny innostus tohon voiman hankintaan.Enää ei ole väliä paljon penkistä saa.Olen tullut järkiini.Nyt haluun kokoa.

Oikea valinta :whip: . Ite rintaan oon saanut kyllä parhaiten lihaa tekemällä ainoastaan pitkiä toistoja JOKA liikkeessä. Nyt ärsyttää ku meni hyvät kehitykset hukkaan ku tein lyhyitä toistoja aina penkissä sitte jotain pec deckiä+Vp kässäreillä pitkiä. Ei kehittynyt oikein kunnolla voima tai edes lihas.

ite oon vuos sit saanu 4x 100kg penkistä nostettuu ja sit tuli vuoden tauko treenaamiseen , kuukaus sit meni noin 10 x 80kg penkist ku koitin ja alotin weiderin treeniohjelman ja vetää kreaa ja weiderin bio essential protskuu . pari päivää sit meni 6x 110 penkistä. omasta mielestä helvetin tehokas ohjelma.

Nepheg sanoi:
Oikea valinta :whip: . Ite rintaan oon saanut kyllä parhaiten lihaa tekemällä ainoastaan pitkiä toistoja JOKA liikkeessä. Nyt ärsyttää ku meni hyvät kehitykset hukkaan ku tein lyhyitä toistoja aina penkissä sitte jotain pec deckiä+Vp kässäreillä pitkiä. Ei kehittynyt oikein kunnolla voima tai edes lihas.

Kuinka pitkiä on pitkät sarjat?

Ite oon tehny 8-12 toistoo :rolleyes:

Juzzi87 sanoi:
Aattelin alkaa treenaamaan rintaa näin:
Viikko1:
Penkki tangolla 3x10
Vinopenkki käsip. 3x10
Ristikkäistalja 3x12
Viikko 2:
Penkki käsip. 3x10
Vinopenkki tangolla 3x10
Flyers 3x12

En tekis 10 toistoja. Miten olis pyramidi? 10-8-6-4-3 ja 2x8. Jos 100 kilolla 3 toistoa loppuun asti, 4x95kg 5x90 6x85 ja 10x70kg, sitten 2x8x esim. 80kg, niin ettei vika toisto mene vikassa sarjassa.

Hyvä kun olet ottanut flyers mukaan, ainakin minun kokemukseni mukaan paras apuliike. Pecdeck tuntuu olkapää-liikkeeltä ja ristikkäisessä saa olla tosi tarkkana että tuntuu rinnassa. 3x6-8 Flyers vinopenkillä ja sen jälkeen 3x6-8 tasapenkillä melk. suorin käsin tekee eetvarttia. OLET KIPEÄ tän jälkeen :D

Massamaster sanoi:
Pecdeck tuntuu olkapää-liikkeeltä ja ristikkäisessä saa olla tosi tarkkana että tuntuu rinnassa.

Mun mielestäni tää on taas niin helppo liike kohdistaa rintaan että ei toista löydy :hyper: ja viimeisenä liikkeenä suoritettuna + viimeiseen sarjaan pari pakkoa niin puNppi on taattu! :kuola:

Mikk0 sanoi:
Mun mielestäni tää on taas niin helppo liike kohdistaa rintaan että ei toista löydy :hyper: ja viimeisenä liikkeenä suoritettuna + viimeiseen sarjaan pari pakkoa niin puNppi on taattu! :kuola:

Jesh, niin moni sanoo.... olen niin onneton tapaus etten näköjään osaa tehdä kaikkia liikkeitä oikein vaikka olen vuosia yritellyt :wanha: No, vapaat painot on Nr1 muutenkin.

vinopenkki tai normaali tangolla 2-3x3-6toistoo
vinopenkki tai normaali käsip. 2x8
peck-deck tai talja 2x10-12

:urjo:

punttiskulle sanoi:
ite oon vuos sit saanu 4x 100kg penkistä nostettuu ja sit tuli vuoden tauko treenaamiseen , kuukaus sit meni noin 10 x 80kg penkist ku koitin ja alotin weiderin treeniohjelman ja vetää kreaa ja weiderin bio essential protskuu . pari päivää sit meni 6x 110 penkistä. omasta mielestä helvetin tehokas ohjelma.

Heitäs esimerkki siitä rintatreenistä jota nyt teet.

Jkk sanoi:
Voisit vaihtelun vuoksi vaihtaa myös järjestystä. Esim. vinopenkki ensin ja sitten vasta penkki, myös sarjojen pituuksia kannattaa vaihdella. Välillä vaikkapa penkkiä 3x6 tms.

Täysin samaa mieltä. Vinopenkki ekana liikkeenä on muutenkin todella hyvä setti rinnalle, teki sen sitten tangolla tai käsipainoilla.

Back
Ylös Bottom