Rinta treeniä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zevor
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
jep eli mun ongelma ois tällanen: en saa millään hyvää tuntumaa rintalihaksiin vaikka yritän liikkeet tehdä rintalihaksilla niin kädet kipeytyvät. Ainut liike jolla saan jotain tuntumaa on ristikkäistalja. Yleensä treenin jälkeen on paikat hiukan jumis mut rinta ei.. elikkä oisko jotain vinkkejä kuinka saan nään tisut kipiäks.. Kiitosta vaan kaikille jotka vaivautuu jelppimään.

Edit: kävin ettimäs tuolta paljon kysyttyä osiosta asiasta mut eipä siel oikein apua löytyny.

Mitä liikkeitä teet rinnalle? Voithan sä aina vaihtaa ja kokeilla jotain toista liikettä jos vaikka sillä sais tuntuman ja et kädet ei tulis kipeiks.

Oon testannu kyl eri liikkeitä esim. penkki, vinopenkki(tanko/k.painot), pullover, ristikkäistalja, pec-deck, siinäpä noin mitä enimmäkseen oon tehny. Oon myös testannu sitä (en tiedä oikeata nimeä) kun penkin jalkapäädyn alle laitetaan esim. painoja et ottas enemmän alarintalihakseen. Ja penkil teen sitä mike 6*6.

Zevor sanoi:
Oon testannu kyl eri liikkeitä esim. penkki, vinopenkki(tanko/k.painot), pullover, ristikkäistalja, pec-deck, siinäpä noin mitä enimmäkseen oon tehny. Oon myös testannu sitä (en tiedä oikeata nimeä) kun penkin jalkapäädyn alle laitetaan esim. painoja et ottas enemmän alarintalihakseen. Ja penkil teen sitä mike 6*6.

entä jos kokeilisit tehä ne liikkeet pienillä painoilla erittäin hyvin keskittymällä ja tuntumaa hakemalla, vaikka ekaks vähän pitempiä sarjoja... riittävä venytys ja supistus... Siitä sitten sen oikean tekniikan ja tuntuman löydyttyä, maltilla lisää painoja....

Zevor sanoi:

Toi Miken systeemi on sitten 2*6. Teetkö penkin "lahnana" vai oikeaoppisesti lavat yhteen vedettynä ja selkä kaarella? Tämäkin auttaa siirtämään rasitusta olkapäiltä rintalihaksille. Ja miten sitten toi oteleveys? Mitä kapeampi ote, sitä enemmän ojentajille menee.

Koitappa tehdä toi pec-deck tai ristitalja tai vastaava ensin, eli esiväsytät, ja sitten vasta teet vaikka normipenkin/vinopenkin yms.

Kuten Timba tuossa edellä kuvaili, kannattaa punnerrusliikkeissä keskittyä pitämään olkapäät takana/alhaalla, jolloin rasitus kohdistuu paremmin rintaan eikä niin paljon etuolkapäille.
Ristitalja kyllä mielestäni hyvä liike rinnalle, joten se kannattaa pitää punnerrusliikkeiden lisänä! Niin ja myös vipunostoilla saat hyvän tuntuman rintalihaksiin!

EDIT: On muuten aika harvinaista, että rinnalle ei saada tuntumaa, yleensä tuntuman löytäminen on vaikeaa ennemminkin selkätreenissä. Ehkä sinulla on vain ojentajat tai etuolkapäät hieman hallitsevia lihasryhmiä. Kokeilepa joku kerta rinnalle seuraavaa treeniä: vinopenkkipunnerrus käsipainoilla 3*6-12, vipunostot tasapenkillä 3*10-12 ja ristitalja (reilusti alaviistoon eli vain pieni etukumara) 3*10-12. Vain minuutin palautukset sarjojen ja liikkeiden välillä. Jos tuolla et saa tuntumaa, et saa sitä millään:)

Timba79 sanoi:
Toi Miken systeemi on sitten 2*6. Teetkö penkin "lahnana" vai oikeaoppisesti lavat yhteen vedettynä ja selkä kaarella? Tämäkin auttaa siirtämään rasitusta olkapäiltä rintalihaksille.

Pitäskö tossa kapeessa penkissä pitää lavat yhdessä ja/tai selkä kaarella, että se menis enemmän ojentajille? Ehkä hieman tyhmä kysymys mutta..

BoneFish sanoi:
Pitäskö tossa kapeessa penkissä pitää lavat yhdessä ja/tai selkä kaarella, että se menis enemmän ojentajille? Ehkä hieman tyhmä kysymys mutta..

Toki siinäkin kaarta pitää ottaa, lapojen yhdessä pitäminen hankalampaa kapean otteen takia. Enpä ole muuten itsekään sen tarkemmin noita lapoja kapeassa penkissä miettinyt. Ehkä syynä sekin että teen sen smithissä. Mutta ojentajiin se ottaa jokatapauksessa hyvin, kannattaa kuitenkin jättää sellaset 5 cm irti rinnasta se tanko, säätää olkapäitä.

joo siis 2*6... teen penkkiä jalat ilmas. elikkä on siis parempi jos selkä on "kaarella"? Pitääpä tesmailla tota rintatreeniä maanantaina.

edit: vaihtelen penkin otetta niin et sais tuntumaa rinnalle, joskus teen aivan yli leveällä otteella. mut yleensä vähän reilu hartioiden levyinen ote.ok?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt kun rinnasta keskustellaan niin:

Mahtaako normipenkki tulos laskea, kun vaihdoin vähän treenijakoa ja liikkeitä:
Ennen selkä/olkapää ja erikseen rinta, Nyt rinta/olkapää ja erikseen selkä.
Rinnalle jätin penkin pois, punnertavia liikkeitä vaan 2 sarjaa(eli neljäsosa rinnan sarjoista) vinopenkissä käsipainoilla ja loput 6 sarjaa venyttäviä(levitkset vino- ja tasapenkissä ja ristitalja). Rinnan jälkeen olkapäille omat sarjat.

Eli kaiken järjen kanssa mietittynä ei pitäisi punnerrusliikkessä, tai nimeenomaan normi penkissä, voimat laskea, koska ojentajat, selkä ja olkapäät saavat ihan kunnon treenin? Eikös nimenomaan venyttävät liikkeet lisää rintaan voimaa, ja ota paremmin rintaan kun esim punnerrus, siis pelkästään rintaan, ettei muihin lihaksiin?

Anteeksi että pilaan topicin omilla kysymyksillä, mutta kun olen paininut tämän ongelman kanssa jo todella pitkät ajat :itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom