Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
...
Tällä hetkellä treenaan 5 jakoisella ohjelmalla, jossa rinnalle on ihan ikioma päivänsä. Sarjoja tulee reilusti, kun nyt yritän panostaa sen rinnan treenaamiseen:
Etukäteisväsytys ristikkäistalja 3 x 15 (tää on uus juttu mulle)...
Eikö Utti joskus hermonnu tästä jotain, että etukäteisvässyttely tapahtuu niille lihaksille mitkä on halukkaita ottamaan tehoja työsarjoissa, eli jos on vahvat ojentajat niin väsytetään niitä notta se rinta ottaa enemmän kuormaa.
Jos joku tietää, että olen väärässä niin korjatkaa. Lainaus hulkin kyseisestä kirjoituksesta ois jees.
Ite oon kyllä kapeeharteinen ja menee kaikki punnerrukset oikkareille.Täällä kans yks olkapää-ojentaja punnertaja. Oon jonku verran kuullut kavereiden valittavan samaa ja lähes poikkeuksetta ne on ollu leveäharteisia ihmisiä kuten minäkin, onkohan tossa joku yhteys?
Tasapenkki tangolla ei tuu kyseeseen, siistiä tehdä hikisiä kympin sarjoja jollain ysikympillä kun taas kässäripenassa saa luontevamman liikeradan ja parhaillaan 42,5kg hantteleilla puolta pidemmät sarjat ku tankopunneruksissa 80-90kg painoilla. En vaan saa mitenkään sitä asentoa ja liikerataa tuntumaan mielekkäältä, aina on tuntunu jotenki vieraalta ja oudolta koko liike vaikka pitäis kyynärpäät missä, kaarella tai ilman kaarta jne. Jollain vipuvarsilaitteilla ja käsipainopenalla saan hyvän tuntuman rintaan, mutta tangon kans punnertaminen on aina yhtä saatanaa.
Täällä kans yks olkapää-ojentaja punnertaja. Oon jonku verran kuullut kavereiden valittavan samaa ja lähes poikkeuksetta ne on ollu leveäharteisia ihmisiä kuten minäkin, onkohan tossa joku yhteys?
Tasapenkki tangolla ei tuu kyseeseen, siistiä tehdä hikisiä kympin sarjoja jollain ysikympillä kun taas kässäripenassa saa luontevamman liikeradan ja parhaillaan 42,5kg hantteleilla puolta pidemmät sarjat ku tankopunneruksissa 80-90kg painoilla. En vaan saa mitenkään sitä asentoa ja liikerataa tuntumaan mielekkäältä, aina on tuntunu jotenki vieraalta ja oudolta koko liike vaikka pitäis kyynärpäät missä, kaarella tai ilman kaarta jne. Jollain vipuvarsilaitteilla ja käsipainopenalla saan hyvän tuntuman rintaan, mutta tangon kans punnertaminen on aina yhtä saatanaa.
Ite oon kyllä kapeeharteinen ja menee kaikki punnerrukset oikkareille.
Ei ehkä päde kaikille, mutta kuinka moni muistaa lihashuollon ja rinta / olkapääseudun huolellisen venyttelyn? Mulla ainakin menee tosi herkästi rinta niin tukkoon, että se treeni ei voi mennä enää muualle kuin olkapäille.
Yhtenä selityksenä pidetään sydämen sijaintia.
Moro ! kyselisin sellasta kun on tullut salilla käytyä n. 5kk ja rinnassa on huomattavaa lihasepätasapainoa, vasen on isompi ihan silmillä sen selvästi huomaa. Voisiko kyse olla siitä kun olen oikea kätinen ja teen oikealla kädellä enemmän asioita että oikea puoli olisi vahvempi ja siksi ei kehity koossa samallailla kuin vasen ?