Rinta ei kasva...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mies847 sanoi:
Käsipainoilla olen alkanu vasta viime aikoina tehdä, aiemmin harjoittelin kotona kolme vuotta välineinä tanko ja penkki, alussa rinnanympärys kasvoi aika äkkiä 89cm --> 100cm ja sen jälkeen hyöty on painottunu voiman puolelle.. Olisko vähennyssarjoista mitään apua? Savolaisen kirjan vasta lukeneena sain siitä sellaisen käsityksen että turha olis mitään 100% puhdasta tekniikka alkaa hioa vaan nostaa enemmän voimatyylisesti ja kuitenkin kontrolloidusti.. Yleensäkään koneilla mielellään liikkeitä en tee kun siinä ei saa yhtä hyvää tuntumaa kuin vapailla painoilla. Täytynee nyt silti viimeisenä liikkeenä tuo peck deckiäkin kokeilla..

Ehkä vähennyssarjatkin voivat silloin tällöin tehtynä auttaa, mutta en ole kyllä kokonaisuudessaan mitenkään erityisemmin ns. tehokeinojen ystävä - hermojärjestelmä ylikuormittuu niillä helposti. Yleisesti ottaen sarja on riittävän pitkälle viety, kun viimeinen toisto on uupumuksesta selvästi hidastunut ensimmäiseen nähden. Suurin osa arvostetuimmista huippuvalmentajista painottaa lihaskasvun luomisessa puhtaan tekniikan merkitystä ja 2 s nosto/4 s lasku lienee yleisimmin suositeltu nostotempo lihasmassan hankintaan. Pec decit ja muut laiteliikkeet ovat hukkaan heitettyä aikaa, silläkin aikaa voi tehdä punnerrusliikkeitä vapailla painoilla. Perusliikkeitä kannattaa vaihdella muutamien treenikertojen välein ja kokeile/vaihtele myös eri sarjapituuksia (rintalihaksesi voivat olla muita lihaksiasi nopeampia tai hitaampia). Kokonaisuudessaan harjoitusohjelmasi treenifrekvensseineen yms. ei liene kovin hakoteillä, kun tuloksia on muualle tullut.

Mies847 sanoi:
Elikkä ongelmana on että vaikka treenipainot nousee koko ajan penkissäkin (viimex 10,9 ja 4x90kg) ja perse pysyy penkissä ja muutenkin tekniikka on hallussa niin rinta ei silti kehity. Rinnanympärys on jotain 100-102cm eli ongelmana on se millä liikkeillä sen sais kasvuun, tällä hetkellä teen rinnalle penkkiä ja nyt ryhdyin myös tekemään lisäksi vinopenkkiä käsipainoilla kerran viikossa. Millaisia rinnanympäryksiä muilla on suhteessa voimatasoon? Pituus ja paino myös mukaan niiin saa helpommin verrattua. Itse olen 179cm/80-82kg
ja treeniä takana enämmän ja vähemmän säännöllisesti kolme ja puol vuotta

Ei se rinta pelkällä penkin tahkomisella kasva, eli vinopenkkiä sekaan sekä aika hyvä on myös ns. "alaviisto penkki". Sitten tietysti peck-deck on hyvä ja ristitaljalla eri variaatiot ja käsipainoilla kaikki eri variaatiot, niin eiköhän tuo rintakin ala kasvaa! :evil:

Alaviistopenkkiä ei salilla ole, joten sitä ei voi käyttää.. Luulisin tekniikan olevan hallussa vaikka penkkiä tangolla teen enemmän voimaperäiseen tyyliin toisin kuin vinopenkkiä käsipainoilla. Olisko sillä vaikutusta että aiemmin olen panostanu penkissä maksimiin eniten eli tehny esim nopeutta 3x8x60% maksimista? Kyllä nyt jotain kasvua havaittavissa on kun viimesen sarjan penkissä olen tehny vähennyssarjana + päälle vinopenkkiä käsipainoilla. Tuon peck-deckin hyödyt ainakin siltä tuntumalta mitä kokeilin miellän aivan yhtä "tehokkaaksi" kuin naisten suosimat reiden lähentäjä -ja loitontajaliikkeet eli ei tee muuta kuin venyttää..
Sarjat teen yleensä aivan loppuun tai tyylillä että yritän esim saada 3x10x90kg jossa ekassa sarjassa 10 tulee helpommin (pari toistoa menis), toisessa ei vielä edes tuu (9 menee) ja kolmannessa viimeks tuli 5 ja sitten päälle heti 80kg minkä menee (2). Onko muilla tuollaisesta kokemusta? Entäs täällä paljon puheena ollu 2x6 systeemi? Nouseeko sillä vaan eniten maksimi vai kasvaako rintakin?

Mies847 sanoi:
Alaviistopenkkiä ei salilla ole, joten sitä ei voi käyttää.. Luulisin tekniikan olevan hallussa vaikka penkkiä tangolla teen enemmän voimaperäiseen tyyliin toisin kuin vinopenkkiä käsipainoilla. Olisko sillä vaikutusta että aiemmin olen panostanu penkissä maksimiin eniten eli tehny esim nopeutta 3x8x60% maksimista? Kyllä nyt jotain kasvua havaittavissa on kun viimesen sarjan penkissä olen tehny vähennyssarjana + päälle vinopenkkiä käsipainoilla. Tuon peck-deckin hyödyt ainakin siltä tuntumalta mitä kokeilin miellän aivan yhtä "tehokkaaksi" kuin naisten suosimat reiden lähentäjä -ja loitontajaliikkeet eli ei tee muuta kuin venyttää..
Sarjat teen yleensä aivan loppuun tai tyylillä että yritän esim saada 3x10x90kg jossa ekassa sarjassa 10 tulee helpommin (pari toistoa menis), toisessa ei vielä edes tuu (9 menee) ja kolmannessa viimeks tuli 5 ja sitten päälle heti 80kg minkä menee (2). Onko muilla tuollaisesta kokemusta? Entäs täällä paljon puheena ollu 2x6 systeemi? Nouseeko sillä vaan eniten maksimi vai kasvaako rintakin?
Eiköhän salilla kuitenkin Smith ole ja normi penkkejä? (ei penkki penkkejä) Limppuja vaan penkin toisen pään alle ja smithiin, siinä sulle alaviistopenkki.

Tylerd sanoi:
Eiköhän salilla kuitenkin Smith ole ja normi penkkejä? (ei penkki penkkejä) Limppuja vaan penkin toisen pään alle ja smithiin, siinä sulle alaviistopenkki.
Tuolla salilla ei ole smith:iä, mutta täytyy katsoa parin viikon päästä kun tulee salinvaihto eteen

Voima ja lihaskasvu ei kulje aina suorassa suhteessa...

strike sanoi:
saarnamieheltä hyvät vinkit tulikin jo.

:offtopic: Miten tuo on mahdollista???
siis että vastasit tuohon saarnamiehen juttuun vaikka itse kirjoitit 10 minuuttia ennen oman postauksesi :eek:

Mies847 sanoi:
Millaisia rinnanympäryksiä muilla on suhteessa voimatasoon? Pituus ja paino myös mukaan niiin saa helpommin verrattua. Itse olen 179cm/80-82kg
ja treeniä takana enämmän ja vähemmän säännöllisesti kolme ja puol vuotta

Ihan vaan tilastotieteen vuoksi...
181 cm/99 kg, rinnanympärys n. 112 - 114 cm, penkiltä 8x110kg.

Mies847 sanoi:
Rinnanympärys on jotain 100-102cm eli ongelmana on se millä liikkeillä sen sais kasvuun
Siis haluatko rinnanympärykseen lisää senttejä vai rintaan lisää kokoa? Jos ympärysmittaan niin ala treenaamaan selkää. Kovasti alataljaa, soutuja laitteilla ja tangolla, leuanvetoa ym.
Edit: Siis ala treenaamaan selkää kovempaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tylerd sanoi:

Smithissä toi alaviisto on muutenkin mun mielestä paras tehdä, samoin kuin kapea penkki. Saa tuntumaan oikeissa kohdissa ja ei hajoo tekniikka isommilakaan romuilla. Ja onnistuu myös ilman varmistajaa.

Timba79 sanoi:
Smithissä toi alaviisto on muutenkin mun mielestä paras tehdä, samoin kuin kapea penkki. Saa tuntumaan oikeissa kohdissa ja ei hajoo tekniikka isommilakaan romuilla. Ja onnistuu myös ilman varmistajaa.
Täysin samaa mieltä :rock: Pysyy paketti täysin kasassa ja pystyy keskittymään 100%:sti treenattavaan lihakseen eikä tarvi liikeradasta huolehtia.

Tylerd sanoi:
Täysin samaa mieltä :rock: Pysyy paketti täysin kasassa ja pystyy keskittymään 100%:sti treenattavaan lihakseen eikä tarvi liikeradasta huolehtia.

Nimenomaan ja just näissä liikkeissä tosta on nimenomaan hyötyä, tai ainakin kapeessa penkissä. Saa sen kunnolla tuntumaan ojentajiin eikä hajota olkapäitään jos lähtee tekniikka käpälästä.

Timba79 sanoi:
Nimenomaan ja just näissä liikkeissä tosta on nimenomaan hyötyä, tai ainakin kapeessa penkissä. Saa sen kunnolla tuntumaan ojentajiin eikä hajota olkapäitään jos lähtee tekniikka käpälästä.
Jep ja tota kapeeta kun vielä tekee saa smithissä eliminoitua paremmin rinnan pois töistä. Olkapää vaurio joka pari vuotta sitten omaa tyhmyyttäni tuli haalittua on opettanut aika paljon ja Smithistä onkin tullut todella hyvä ystäväni monessakin liikkeessä. Mä puhun sen laitteen puolesta ehdottomasti. Tossa yhdessä thredissä on vääntö tavis kyykky vs. Smith-kyykky. Ite olen Smith-kyykyn kannattaja, varsinkin etukyykky on Smithissä täysin voittamaton, itse ainakin diggailen tooooosi paljon, se on herkkua se :hyper: Edelleenkin siinäkin voi keskittyä vain ja ainoastaan treenattavaan lihakseen ja tuntuma on jälleen luokkaa NAM :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom