Rinta ei kasva blablabla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
lisää ruokaa lisää tätä lisää tota... Mites lihashuolto venytelyt hierojat jne.. Missä kunnossa ne on ? Niillä pikkusen isompi vaikutus kun sotilaspenki pumppi juttuilla,

Saisko tähän vähän perusteluita? Jos tota haluaa lukea niin kuin sanonta kuuluu, "kuin piru raamattua", niin tosta saa sen kuvan, että sun mielestä kun vaan venyttelee ahkerasti ja käy hierojalla, niin AI ETTÄ KYLLÄ TISSIT KASVAA?!

PS. :piis:

Mut vakavasti: SÄ siis oikeasti väität, että venyttely ja hieronta on lihasKASVUN kannalta oleellisempia kuin mitkään treenijutut, esim sotilaspenkkaaminen ja pumpin aikaansaaminen?

No eihän venyttely nyt jumalauta lihasta kasvata, vaan saadaan lihas venymään, mikä taas tuo tehoa reenissä. Esim. Vinopenkin kun tekee oikein, se venytys on ihan eriluokkaa kun missään ristikkäistaljassa. Eristävissä liikkeeissä saadaan paremmin supistettua sitten.

betrayer sen tuossa yllä juuri sanoo, mikä munkin alkuperäisen postauksen pointti oli. "eihän venyttely nyt jumalauta lihasta kasvata". Nimenomaan niin. Optimi taas omassa postissaan antaa ymmärtää, että lihashuollolla ja venyttelyllä on suurempi merkitys LIHASKASVUN kannalta kuin itse treenillä. Ja kun puhutaan venyttelystä ja lihashuollosta samassa yhteydessä, niinen mä sitä silloin ainakaan ymmärrä niin, että olisi puhe jostain rintatreenin aikaisesta venytyksestä, mitä betrayer tuossa kuvaa.

summa summarum: betrayerin kanssa ollaan kuitenkin varmaan yhtä mieltä siitä, että se kova ja oikein tehty treeni on oleellisinta lihaskasvun kannalta. optimin mielipidettä siitä, että venyttely ja lihashuolto on lihasKASVUN kannalta oleellisempaa/merkityksellisempää kuin treeni en allekirjoita.

betrayer sen tuossa yllä juuri sanoo, mikä munkin alkuperäisen postauksen pointti oli. "eihän venyttely nyt jumalauta lihasta kasvata". Nimenomaan niin. Optimi taas omassa postissaan antaa ymmärtää, että lihashuollolla ja venyttelyllä on suurempi merkitys LIHASKASVUN kannalta kuin itse treenillä. Ja kun puhutaan venyttelystä ja lihashuollosta samassa yhteydessä, niinen mä sitä silloin ainakaan ymmärrä niin, että olisi puhe jostain rintatreenin aikaisesta venytyksestä, mitä betrayer tuossa kuvaa.

summa summarum: betrayerin kanssa ollaan kuitenkin varmaan yhtä mieltä siitä, että se kova ja oikein tehty treeni on oleellisinta lihaskasvun kannalta. optimin mielipidettä siitä, että venyttely ja lihashuolto on lihasKASVUN kannalta oleellisempaa/merkityksellisempää kuin treeni en allekirjoita.

optimi kylläkin tarkoitti että lihashuolto on tärkeämpää kun ruveta hifistelemään vaihtamalla normaalipenkki johonkin sotilaspenkkiin...varmasti on lihaskasvu enemmän kiinni siitä onko äijä aivan jumissa ja paskana ja palautuu huonosti, kuin siitä et sattuu tekemään penkkiä jalat maassa eikä ilmassa

Jos tekee normisti penkkiä siten, että Mentulan käsi mahtuu selän ja penkin väliin, niin suosittelen sitä sotilaspenkkiä. Ottaa paremmin rintaan ja liikeratakin on suurempi. Ja tottakai selän saa köyryyn myös sotilaspenkissä, jos vain haluaa.

^kyllä se normipenkki paremmin sinne rintaan ottaa kuin sotilaspenkki, johtuen siitä että raudat on isommat kun nostoasento on tukevampi, vai näetkö bodareiden tekevän lähinnä s-penkkiä?

Varmaan kerran viikossa normipenkki ja toisen kerran tai vuoro viikoin peck-deck/ flyers ja perään sotilaspenkki. Pelkkää sotilaspenkkiä en tekisi.

Etkai sä ny normipenaa hinkkaa kahteen kertaan viikossa.. Tai en minä ainakaan tekisi. Ellei nelijakosella satu tulemaan viidettä treeniä samalla viikolle.
(3 muuta välissä)

Imo: kokeile venyttelyä ja enemmän myös lepoa rinnalle. Ja jätä noi homosteluliikkeet pois.

Ite ainaki kattoisin ton venyttely+hieromis kortin. Bullia lainatakseni "ainoastaan elastinen lihas voi kasvaa" :) Eikö se että lihas ei kasva ole merkki siitä että joku pyhän kolminaisuuden osa-alue laiminlyödään?
Älä AP vedä herneitä nenään, mutta tälläsiä päivityksiä tehdessä kannattaisi tuo ruokavaliokin kuitata muulla kuin "ruokavalio on kunnossa", sillä täällä näkee tuon lauseen todella useasti, vaikka ruokavalio on oikeasti aivan perseestä :)

Etkai sä ny normipenaa hinkkaa kahteen kertaan viikossa.. Tai en minä ainakaan tekisi. Ellei nelijakosella satu tulemaan viidettä treeniä samalla viikolle.
(3 muuta välissä)

Mitä ihmeellistä kahdessa penkkitreenissä on? 1-jakoisella niitä tulee yleensä kolme viikkoon ja 2-jakoisella tuo kaksi kertaa on ihan tavallinen määrä.

Rintalihakset on minulla olleet aina treenissä se heikoin lihasryhmä. Monenmoista on vuosien varrella kokeiltu, mutta viimeisten 3kk aikana on tullut parhaat tulokset simppelillä metodilla. 2 liikettä ja kaksi kovaa sarjaa. Ensimmäisellä viikolla vinopenkki tangolla 2*6 ja dippi rintaliikkeenä lisäpainoilla 2*6-8. Ei muuta. Toisella viikolla esim. vipuvarsi vinopenkki 2*10-12 ja penkki käsipainoilla 2*10-12 (jos virtaa riittää niin vielä pec deck 2*15). Toistaiseksi toimii.

Samaa olen tehnyt itse asiassa koko kropalle ja toimii kaikissa muissakin. 1. päivä rinta, selkä ja olkapäät; kaikissa kaksi liikettä ja kaksi sarjaa. 2. päivä jalat ja kädet samalla periaatteella. Viikossa siis 2 treenipäivää koko keholle. Ainakin arkielämän stressaamalle riittää kaksi treeniä viikossa ja sarjapainot nousee:) Jääpähän aikaa muullekin. Joskus vähemmän on näköjään enemmän.

Että lihas saadaan kasvamaan, sinne pitää eka aiheuttaa kunnon damaget. Itse tykkään rintatreenin lopuksi tehdä käsipainoflyessejä vinopenkillä maaten esim näin: 10x25kg, 10x17kg ja 10x10kg. Suoritetaan siis kaikki putkeen ilman taukoa (mitä nyt hantteleiden vaihtamiseen kuluu). Tämä kolmeen kertaan, settien välissä pari minuuttia huilia ja rintalihaksen venyttelyä. Kaikki toistot rauhallisesti alas, pieni staattinen pito alhaalla ja rauhallisesti ylös. Viimeisessä setissä tuskin saa kaikilla painoilla 10:tä toistoa. Sitten päälle hyvät ruuat ja lepoa. Aamulla tietää jumpanneensa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heitetäämpäs omat kokemukset muiden jatkoksi. Rinta itsellänikin laahannut muiden lihasryhmien jäljessä. Siihen en ota kantaa kumpi on parempi; pidemmät vai lyhyemmät sarjat, sillä se ei ollut ainakaan minulla se mistä homma kiikasti. Raskaisiin peruliikkeisiin tosin uskon, eli penkki, penkkiä... Tekniikkahan on nimittäin kaikki kaikessa, varsinkin alaslasku ja alaslaskukohta. Tarpeeksi leveä ote jotta saat laskettua hyvään kohtaan alas tangon käsien ja olkapäiden kannalta ja tunnet venytyksen rinnassa. Jos ei venytystä rintaan tule ja nostossa toimii lähinnä etuolkapäät ja ojentajat ei se rintaa kehity ainakaan parhaalla mahdollisella tavalla. Eli hallittuja toistoja ja vaikka alkuun ~3 sek. negatiivisella, jotta tunnet rintalihaksen työskentelevän ja tarpeeksi leveällä otteella että saat kyynärvarret suotuisassa kulmassa tangon tarpeeksi ylös rinnalle niin luulis tuntuvan.

Suositut

Back
Ylös Bottom