Rinnanympäryksesi ja vatsanympäryksen eroitus

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Heh, onpas höpsö thread. Eihän tommosilla mitoilla käytännössä oo mitään merkitystä ;) Rinnanympärykseen kun vaikuttaa aika paljon myös selän leveys eikä pelkkä rintalihasten paksuus... terveyden kannalta merkittävämpää ois mittailla vyötärö-lantio-suhdetta. Tohtori.fi määrittelee sen näin:

"VLS, Vyötärö-lantio-suhde
VLS-luku tarkoittaa vyötärön ja lantion ympärysmitan suhdetta. Siitä käytetään myös nimitystä "omena-päärynä" -indeksi. Omenalihavuudessa rasva on kertynyt vyötärölle ja päärynälihavuudessa lantiolle ja reisiin. Lukua käytetään lihavuuteen liittyvien sairastuvuusriskien arvioinnissa. Tällä ei kuitenkaan ole painoindeksin kaltaista kansainvälisesti hyväksyttyjä viitevälejä. Suomessa lievän riskin rajana pidetään, jos vyörärö-lantiosuhde naisilla ylittää 0,8 ja miehillä 0,9 ja huomattavan riskin rajana, jos suhdeluku naisilla ylittää 0,85 ja miehillä 1,0."

Tuon voi muuten laskea täällä.

Tämä nyt taisi olla kuitenkin ihan vaan "huvin vuoksi vertailu" -thread... tuodaan sit vähän naisnäkökulmaakin peliin. Mulla on rinnanympärys 86cm, vyötärö 58.5cm eli erotus on 27.5cm. Lantion ja vyötärön suhde taas on 0.67 joten en ole riskialueella, hih :) Laskekaapas pojat huvikseen noita suhteita myös, nimittäin tuo suhteiden seuraaminen ei ole mitään ihan huuhaata. Miehillä varsinkin kun se rasva tuppaa helposti kertymään vyötärölle.

Hmm.. ja taas saa miettiä oliko tässäkään mitään pointtia :)

Faidra sanoi:
Heh, onpas höpsö thread. Eihän tommosilla mitoilla käytännössä oo mitään merkitystä ;) Rinnanympärykseen kun vaikuttaa aika paljon myös selän leveys eikä pelkkä rintalihasten paksuus... terveyden kannalta merkittävämpää ois mittailla vyötärö-lantio-suhdetta. Tohtori.fi määrittelee sen näin:

"VLS, Vyötärö-lantio-suhde
VLS-luku tarkoittaa vyötärön ja lantion ympärysmitan suhdetta. Siitä käytetään myös nimitystä "omena-päärynä" -indeksi. Omenalihavuudessa rasva on kertynyt vyötärölle ja päärynälihavuudessa lantiolle ja reisiin. Lukua käytetään lihavuuteen liittyvien sairastuvuusriskien arvioinnissa. Tällä ei kuitenkaan ole painoindeksin kaltaista kansainvälisesti hyväksyttyjä viitevälejä. Suomessa lievän riskin rajana pidetään, jos vyörärö-lantiosuhde naisilla ylittää 0,8 ja miehillä 0,9 ja huomattavan riskin rajana, jos suhdeluku naisilla ylittää 0,85 ja miehillä 1,0."

Tuon voi muuten laskea täällä.

Tämä nyt taisi olla kuitenkin ihan vaan "huvin vuoksi vertailu" -thread... tuodaan sit vähän naisnäkökulmaakin peliin. Mulla on rinnanympärys 86cm, vyötärö 58.5cm eli erotus on 27.5cm. Lantion ja vyötärön suhde taas on 0.67 joten en ole riskialueella, hih :) Laskekaapas pojat huvikseen noita suhteita myös, nimittäin tuo suhteiden seuraaminen ei ole mitään ihan huuhaata. Miehillä varsinkin kun se rasva tuppaa helposti kertymään vyötärölle.

Hmm.. ja taas saa miettiä oliko tässäkään mitään pointtia :)

Et tosiaan tainnut ihan tajuta tredin pointtia. Mitä mä nyt ymmärrän, niin tredin pointti ei tosiaankaan ole terveys, vaan se, että kuinka suuri "rintakehä" (selkä ja rintalihakset) jengillä on verrattuna vyötäröön. Eli, jos henkilöllä on 70 centin vyötärö ja 120 cm rinta, niin sillon hän luultavasti on aika kovassa kuosissa niillä saroilla :D

Itse olen kylläkin sitä mieltä, että tredi on suht turha, mutta niin tuppaa aika suuri osa tredeistä loppujenlopuksi olemaan :)

Ps. Oma mielipiteeni tuosta vyötärö-lantio -suhteesta = :david: :D

Faidra sanoi:
Heh, onpas höpsö thread. Eihän tommosilla mitoilla käytännössä oo mitään merkitystä ;) Rinnanympärykseen kun vaikuttaa aika paljon myös selän leveys eikä pelkkä rintalihasten paksuus... terveyden kannalta merkittävämpää ois mittailla vyötärö-lantio-suhdetta.

ZeiZein kanssa samoilla linjoilla ollaan... mä näkisin, että on ihan luonnollista vertailla kondiksiaan toisiin kuhanku siitä ei tule liian tärkeetä ko. henkilölle. Terveys tulee näissä hommissa hyvänä kakkosena :D Ei kai täällä mitään uutislähetystä olla tekemäs eli iha rennosti saa suhtautua threadeihin :thumbs:

Rinta 100cm, maha 80cm

eli suht ok erotus (20cm) sinänsä naruissa mitoissa

sanokaas te jotka menette vyötäröstä jopa 80cm alapuolelle mistä oikein löydätte sopivia vöitä - itselläkin tuppaa kaikki tulemaan lisärei'ityksen kautta

vyötärö 78cm ja rinta 113 = erotus 35cm

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
ZeiZei sanoi:
Et tosiaan tainnut ihan tajuta tredin pointtia. Mitä mä nyt ymmärrän, niin tredin pointti ei tosiaankaan ole terveys...

Joo, siis tajusin kyllä, siksipä kirjoitinkin vastaukseni alkuun, että onpa höpsö thread :) Tuli vaan toi juttu mieleen ja ajattelin että jos mittoja vertaillaan ja mittaillaan niin samallapa tuossa voi tuonkin jutun tsekata, jos nyt ketään sattuu kiinnostamaan.

Tarviis varmaan kuitenkin miettiä kaks kertaa ennenkuin kirjottelee näitä vastauksia...

t. keto-pumpulipää :D

Rinta: 95, Vyötärö: 72 . Erotus 23cm...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom