Olen nyt kolmisen kuukautta käynyt salilla, josta melkein koko ajan treenannut 2-jakoisella. Taustaa sen verran että olen 168cm pitkä, 16 vuotta ja aamupaino oli aloittaessa n. 50kg ja nyt n. 52-53kg.
MaVessa ja kyykyssä kehitystä on tullut ihan kivasti, lähinnä perusvoimaa treenaan. Massaa saa tulla siinä sivussa.
MaVessa kehitys on ollut tasoa "joka treeniin 5kg tai 2 toistoa lisää" eli esim.
40kg*6 -> 40kg*8 -> 45kg*6 -> 45kg*8 -> 50kg*6 -> 50kg*8
Nyt liikutaan jossain 70kg*6 tuntumassa.
Kyykyssä kehitys ei ole ollut noin säännöllistä, mutta 60-70 kilolla olen noin 10 toiston sarjaa tehnyt muutaman treenin. Aloittaessa painot olivat n. 30 kilon luokkaa (tekniikka).
Sen sijaan penkkipunnerruksessa(/vino-) kehitystä ei ole juurikaan tullut. Painot ovat pyörineet 35-40 kilossa melko kauan, noin kuukauden ajan toistojen ollessa 6-8.
Pystypunnerrusta olen tehnyt pelkällä tangolla jo noin 1,5 kuukauden ajan. Vipareissa sivulle kehitystä on tullut 1 kilon verran (4kg -> 5kg).
Ojentajia olen treenannut enimmäkseen dipeillä. Toistot ovat pyörineet 6-8 tuntumassa koko ajan. (Omalla painolla). Myöskään hauiskäännöissä painot eivät ole juurikaan lisääntyneet.
Sitten vielä esimerkkipäivät:
1. Kyykky/Etukyykky x2
Prässi x2
Penkki/Vinopenkki x2/x3
(Pec-Deck x1 (yhteensä rinnalle aina 3 sarjaa))
Dipit x2
Pystypunnerrus x2
Viparit sivuille/takaolkapäät taljassa x2
2. MaVe x3 + SJMV x1 / SJMV x3 + Koukistukset jos jäi mehuja
Pohkeet x4
Leuat/Ylätalja x3
Alatalja/Kulmasoutu kp x3
Hauis x2/x3 (talja/kp/keskitetty)
Mitä voisi olla vikana?
MaVessa ja kyykyssä kehitystä on tullut ihan kivasti, lähinnä perusvoimaa treenaan. Massaa saa tulla siinä sivussa.
MaVessa kehitys on ollut tasoa "joka treeniin 5kg tai 2 toistoa lisää" eli esim.
40kg*6 -> 40kg*8 -> 45kg*6 -> 45kg*8 -> 50kg*6 -> 50kg*8
Nyt liikutaan jossain 70kg*6 tuntumassa.
Kyykyssä kehitys ei ole ollut noin säännöllistä, mutta 60-70 kilolla olen noin 10 toiston sarjaa tehnyt muutaman treenin. Aloittaessa painot olivat n. 30 kilon luokkaa (tekniikka).
Sen sijaan penkkipunnerruksessa(/vino-) kehitystä ei ole juurikaan tullut. Painot ovat pyörineet 35-40 kilossa melko kauan, noin kuukauden ajan toistojen ollessa 6-8.
Pystypunnerrusta olen tehnyt pelkällä tangolla jo noin 1,5 kuukauden ajan. Vipareissa sivulle kehitystä on tullut 1 kilon verran (4kg -> 5kg).
Ojentajia olen treenannut enimmäkseen dipeillä. Toistot ovat pyörineet 6-8 tuntumassa koko ajan. (Omalla painolla). Myöskään hauiskäännöissä painot eivät ole juurikaan lisääntyneet.
Sitten vielä esimerkkipäivät:
1. Kyykky/Etukyykky x2
Prässi x2
Penkki/Vinopenkki x2/x3
(Pec-Deck x1 (yhteensä rinnalle aina 3 sarjaa))
Dipit x2
Pystypunnerrus x2
Viparit sivuille/takaolkapäät taljassa x2
2. MaVe x3 + SJMV x1 / SJMV x3 + Koukistukset jos jäi mehuja
Pohkeet x4
Leuat/Ylätalja x3
Alatalja/Kulmasoutu kp x3
Hauis x2/x3 (talja/kp/keskitetty)
Mitä voisi olla vikana?