Rinnan ja yläselän oireilut

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen päässyt noista selkävaivoista kokonaan eroon. Ainoa "oire" mikä on jäljellä on tuo rintalastan ajoittainen kipu. Tuntuu tilanteessa, jossa supistan rintalihaksia ja samalla ns. painan itseäni kasaan tuomalla olkapäitä eteen. Vaikea selitää, mutta tuolloin tuntuu selvästi. Myös maaten käydessä juuri ennen kuin pää lepää tyynyn päällä tunnen painetta/kireyttä rintalastassa. Aivastaminen ja yskiminen ei tuota kipua. Dippiä ei pysty tekemään, koska tuntuu ilkeältä juurikin tuossa rinnan keskikohdalla, mutta muuten oikeastaan kaikki menee.

Rullaus, oma-aloitteiset iltajumpat, venyttelyt ja rintarangan liikkuvuuden parantaminen on kyllä auttanut tosi paljon, mutta kuitenkin osteopaatilla käynti loi pohjan parantumiselle (näin ainakin uskon). Jos en olisi käynyt hoidettavana veikkaan, että vieläkin selkä vaivaisi. Nelisen viikkoa sitten palasin salille ja treenit on sujunut tosi hyvin. Alkulämmittelyn tärkeyttä olen korostanut ennen treeniä ja työsarjoja.

Kuin myös!

Olen päässyt noista selkävaivoista kokonaan eroon. Ainoa "oire" mikä on jäljellä on tuo rintalastan ajoittainen kipu. Tuntuu tilanteessa, jossa supistan rintalihaksia ja samalla ns. painan itseäni kasaan tuomalla olkapäitä eteen. Vaikea selitää, mutta tuolloin tuntuu selvästi. Myös maaten käydessä juuri ennen kuin pää lepää tyynyn päällä tunnen painetta/kireyttä rintalastassa. Aivastaminen ja yskiminen ei tuota kipua. Dippiä ei pysty tekemään, koska tuntuu ilkeältä juurikin tuossa rinnan keskikohdalla, mutta muuten oikeastaan kaikki menee.

Rullaus, oma-aloitteiset iltajumpat, venyttelyt ja rintarangan liikkuvuuden parantaminen on kyllä auttanut tosi paljon, mutta kuitenkin osteopaatilla käynti loi pohjan parantumiselle (näin ainakin uskon). Jos en olisi käynyt hoidettavana veikkaan, että vieläkin selkä vaivaisi. Nelisen viikkoa sitten palasin salille ja treenit on sujunut tosi hyvin. Alkulämmittelyn tärkeyttä olen korostanut ennen treeniä ja työsarjoja.

Kuin myös!

Mulla ollut kaksi kertaa tienzeni.

Ekalla kerralla tuntui että rintalasta olis murskana. Oli niin kovia kipuja. Jälkimmäinen tuntui juuri tuollaiselta jumilta ja paineelta.
Kiersin kaikki puoskarit läpi. Kiro, osteo, hieroja.. Kaikki saivat hiukan parannettua olo hetkeksi ehkä siten että auttoivat avaamaan paikkoja, jotka juuri aiheuttavat sitä suppuun menemistä, mikä aiheutti kipua.

Lekurilla rtg, ultra, fyssari. Nappeja ja venytyksiä..ei mitää apuu muuta kun kivun maskeerausta.

Molemmilla kerroilla aika korjasi pois. Noin 6kk se ottaa että se tulehdus siellä kaikkosi itsekseen. Nyt ei mitään kipuja.

Tietzen on myös vahva epäilykseni. Joskus tuohon paineen tunteeseen auttaa kun saan rinnan paukahtamaan, mutta sitä en saa tehtyä joka kerta ja sitten sen tuntuu "ahdistavalta".
Täytyy vaan maltilla odottaa, että paranee.

Tietzen on myös vahva epäilykseni. Joskus tuohon paineen tunteeseen auttaa kun saan rinnan paukahtamaan, mutta sitä en saa tehtyä joka kerta ja sitten sen tuntuu "ahdistavalta".

Täysin vastaava oli. Sen takia kirolle ja osteolle meninkin ensin, että voisivat rusauttaa kunnolla, mutta ei siellä ollut mitään rusautettavaa. Itse kuitenkin sain sen rutisemaan.
En vieläkään ole saanut sille selitystä, että mikä siellä rusahtaa.

Täysin vastaava oli. Sen takia kirolle ja osteolle meninkin ensin, että voisivat rusauttaa kunnolla, mutta ei siellä ollut mitään rusautettavaa. Itse kuitenkin sain sen rutisemaan.
En vieläkään ole saanut sille selitystä, että mikä siellä rusahtaa.
Aina ei tarvii sitä rusahdusta. Siellä voi olla pehmyt kudos kireellä ja näin ollen painaa ilkeästi. Sen takia hyvä käydä koulutetulla hieroja, osteopaatilla taikka fyssarilla, jos ei tunne omaa kehoa. Rintarankaa saa kyllä hyvin mobilisoitua itse myös. Pieni kävelylenkki alle, niin että saa lihaksia lämpimäksi. Sen jälkeen pieni jäähdyttely ja siihen putkirulla rullaus rintarangalle. Monesti rintaranka on ihmisillä se haasteellisin alue, koska istutaan ja näpytellään kännykkään. Toinen on tietysti lantiorangan alue juurikin istumisen takia.

Tuo rintaranka on mulle selvästi se haasteellisin alue. Liikkuvuus on jo huomattavasti parempi kuin mitä se oli, melkein jopa normaali, mutta vielä on matkaa maaliin. Ehkä käyn vielä muutaman kerran osteopaatin luona hoidettavana. Jokusen videon ja ohjeen olen aiheesta katsonut, mutta mielestäni näissä kahdessa videossa selostetaan tosi hyvin rintalastakivun syy-seuraussuhdetta (hieman toistoa videoissa on). Videot ei ole promatskua, mutta viestistä ja ajatuksesta saan kiinni.

Oli tuossa pari kk jotain helvetin kipuja, aluksi tuntui pallean kohdalla ja kylkiluiden välissä hermosärkyä ja kramppailua. Lisäks myös lapojen välistä tuntui selkä kramppailevan. Koitin sit sellasta että menin perse seinää vasten polvet vähän koukussa ja pyöristin yläselkää niin paljon kun pystyi. Sen jälkeen otin kunnon paineet keskivartaloon alaselkä suorana mutta yläselkä ihan pyöreänä ja vedin käsillä polvitaipeista niin että yläselkä pyöristyi vielä enemmän jolloin tuntui kova muljahdus jossain fasettinivelessä t5-t8 välillä, sen jälkeen ei oo enää ollut mitään kipuja. En kyllä suosittele tekemään mitään tuollaista jos ei tunne kroppaansa hyvin tai jos kokeileekin niin ei kannata ekalla kerralla vetää kovaa, lisäksi käytin jotain lihasrelaksantteja ennen tuota jonkin aikaa pehmittämään selkää. Aluksi kuvittelin että rintarankaa pitäis muka ojentaa kun se tuntui naksuvan mutta yleensä se naksuva väli ei oo se lukkiutunut väli vaan joku viereinen joka on muuttunut yliliikkuvaksi sen lukon takia. Myöskään rullailut sun muut ei auta mitään, kyllä ne voi vähän aikaa tuntua hyvälle mutta lopputulos ei oo ainakaan yhtään parempi.

Joskus tuohon paineen tunteeseen auttaa kun saan rinnan paukahtamaan, mutta sitä en saa tehtyä joka kerta ja sitten sen tuntuu "ahdistavalta".
Vahvasti tämä. On tässä nyt TAAS parin vuoden tauon jälkeen tää sama paska ollut muutaman viikon. Yläselän puolella se vika on niin kuin viimeksikin, mutta heijastaa kipuna rintaan. Oon koittanut pilatesrullalla rullailla, sillä viimeksi sain kirjaimellisesti pamahtamaan auki ja nytkin on jo rutissut "kivasti" muutaman kerran, mutta ei oo täysin auennut, vielä. Voin sanoo, että on vittumainen vaiva, nukkuminenkin käy kipeesti, hengitys salpautuu kun rintaa nostaa vähänkin kaarelle. Se on taas penkistä taukoo pidettävä ja monesta muustakin liikkeestä... :(

Minulla oli selkälihakset niin jumissa, ettei lukon avaamisesta meinannut tulla yhtään mitään. Vasta useamman viikon jälkeen, joka sisälsi useita käyntejä urheiluhierojalla ja osteopaatilla, saatiin lukkoja auki. En tunne omaa kehoani niin hyvin, että pystyisin itse avaamaan lukot, mutta ehkä tekemällä oppii.

Minulla oireet ei ole noin pahat - pystyn ihan normaalisti nukkumaan ja salilla penkki myös menee. Dippi on se mikä aiheuttaa kipua.

Aamulla tuli käytyä urheiluhierojalla, onneks sain aamuksi heti ajan ku eilisen vinopenkin viimisellä nostolla tuntu napsahus lavan vierestä ja joku jumi ilmeisesti aukes sieltä.
En muista onko mikää lihas ikinä ollu noin kipeenä ennen, eli Rhomboid minor otti itteensä.. ei päätä pystyny oikeen liikuttamaan muuta kuin eteen päin ja vähä sivuille, ei pystyny edes sohvalta makuulta nousemaa ylös käyttämällä oikeeta kättä, oikee käsi puutu, nukkuminen yhtä helevettiä, ym, ym.

Tosta SI nivelen aukasemisesta(vai onko se enemmänki manipulaatiota), itellä oli vuosia vihlomista alaselässä(vähä samantyylistä kun iskias kipu, mut ei niin pahaa), hierojat yrittäny sitä saada pois ja yritetty eri liikkeillä sitä saada pois, ainoa kuka sen sai pois oli perinteinen jäsenkorjaaja juuri tuota SI niveltä manipuloimalla, kerran kävin vuodenvaihteessa ja ei o sen jälkee vaivannu enää vihlominen... olin itekki vähä skeptinen sen suhtee, että auttaako vai ei, muta ajattelin et 60e ja 3h ei o paha nakki.. auttaa jos auttaa, jos ei ni on sitä 60e tyhmempääki tuhlattu.. onneks kävin.

Kylkiluiden rustovario on kans aika paha, itellä astma todettu 6v sitte(kissoista sain ku hommattii pari semmosta) ni ennenku tän sai kuntoo ettei yskitä kokoajan ni 2 vuotta oli vasemman kyljen rusto yhestä välistä kipeä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom