Rinnalleveto ja työntö, yhdessä vai erikseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Th69
  • Aloitettu Aloitettu
perjantaina ois mahollisuus kuvata digikameralla clippi nostoista, ajattelin että jos laittas tähän trediin niin voisitte kilvan arvostella/neuvoa. Mites tää käytännössä tapahtuis? siis kuinka saan clipin tänne?

Onko nämä painonnostajijen juttuja? Oisko painonnostajalla mitään jakoja voimanostossa, esim. penkkipunnerrukseen? Toisin päin ei taitais olla :)

kait tuo on aika yksilöllistä. ja onhan nuilla treenipainotus ihan erillainen, esim. tuskin kilpaileva painonnostaja paljon penkkituloksestaan välittää vaikka en sitä sano etteikö siinä voisi kova olla myös... olen kuullut että kovat penkki tulokset jäykistäis sen verran hartioita ja olkapäitä että vaikeuttais sitä kautta painonnosto liikkeiden suoritusta, mutta varmaan joku kokeneempi kaveri tietää paremmin, itse kun en ole oikeen kumpaakaan, en kokenut, en painonnostaja enkä oikeen voimanostajakaan. tämmönen perus jamppa vaan :)

onhan painonnostajilla perusvoimat kohdallaan, mutta penkki on sen verran eri laji, ettei mitään erityisiä tuloksia tehdä. totta on myös penkin hartiaseutua jäykistävä vaikutus, joten se on aika iso EI silloin painonnostajille.

jto sanoi:
onhan painonnostajilla perusvoimat kohdallaan, mutta penkki on sen verran eri laji, ettei mitään erityisiä tuloksia tehdä. totta on myös penkin hartiaseutua jäykistävä vaikutus, joten se on aika iso EI silloin painonnostajille.

Onko niin että se penkki joka tapauksessa jäykistää? Ite oon ajatellu, että jos kuitenkin tempaa ja työntää useammin kuin penkkaa, niin ei pitäisi jäykistyä ihmeemmin. Mutta voi olla että olen väärässä.

kyllä se jäykistää sen verran, että hyvin harvalla painonnostajalla penkki on mukana ohjelmassa. jotkut saattaa kapeeta versiota tehdä. tietenkin tossa jäykkyydessä on paljon yksilöllisiä eroja. perusvoimailijalle suosittelen sekä penkkiä versioineen että painonnostoliikkeitä.

penkki on myös lajikoordinaation puolesta niin erilainen, ettei sitä kannata ottaa mukaan pakkaa sekoittamaan. tää on varmaan se suurin syy, koska treenivolyymit ja -frekvenssi on muutenkin suuria.

tänään tei tuota työntövalaa ja oli aika erikoinen kokemus :)
aluks tahto kaatuu taakse pelkällä 30 kilolla mutta parin toisto jälkeen rupes pysyyn pystyssä ja pääs sellain normi kyykky syvyyteen, vähän allekkin, mutta jalat on aika hassussa asennossa kun vertaa tavalliseen kyykkyyn, polvet tulee pirun eteen ja sivuille. varsinkin jos/kun tarkoitus on pitää selkä mahdollisimman vertikaalissa asennossa. laitoin sitten kahteen vikaan sarjaan 40kg mutta viimenen sarja jäi vitoseks kutosen sijaan, tuli sellanen tanko tippu yks kaks suorilta käsiltä... tai ite asiassa se pysy paikoillaan ja minä tulin ylös ja tanko olikin sitten rinnalla...

kato ettei päähän tipu. muutenkin noi on hyvä pitää hieman vajaina tiukkuudeltaan. tarkkaile pääasiassa tasapainoa ja liikkuvuutta.

jto sanoi:
kato ettei päähän tipu. muutenkin noi on hyvä pitää hieman vajaina tiukkuudeltaan. tarkkaile pääasiassa tasapainoa ja liikkuvuutta.

joo, tein nuo telineestä työnnöt ja valat häkissä ja oli pinnat siinä suht ylhäällä vahinkojen välttämiseks. tuo tiputus tuli kahdellakin tapaa yllätyksenä. ekaks, että loppu pito niin yhtäkkiä ja toiseks miten sujuvasti se tuli rinnalle :D

kuuluko tuo jyrkkä polvikulma asiaan? siis että polvet tulee todella eteen?
jos laittaa ittensä vähän etukenoon niin ei tule ihan niin jyrkästi eteen.
pidin kuitenkin itseni täysin pystysuorassa enkä antanut persiin niiata alle. mistä olen hieman ylpeä :)

kyllä se noin menee. periaatteessa persus laskeutuu jalkaterien väliselle linjalle. kevyillä painoilla hyvää liikkuvuustreeniä siis myös.

asia selvä. täytyypi ottaa iisimmin seuraavalla kerralla. eikä tuntunu polvissakaan mitenkään pahalle. kyykky syvyyttä muutenkin viime aikoina (viimeset 3kk-4kk) syventäny entisestään niin tuntuu päin vastoin ettei ne jutut mitkä ennen sattu tai tuntu oudolta polviin ei enää tunnukkaan.

paitti tietty joskus kyykky sarjojen välissä tuntuu kävellessä "tukkosilta" mutta ikinä ei enää kyykyssä satu. koputetaan puuta.

jto sanoi:
kokeilkaas muuten yhden käden tempausta tangolla (lukot päihin !!!). yli 70kg on aika mukava tulos jo :)

No ni! Mun ei selvästikään pitäis lukee tän puolen juttuja. Vaiks kokeneiden ja tietävien juttuja on mukava lukee ja samalla syventää ohessa omia tietoja niin just tällaset jutut ei sovi mun vaikutuksille alttiille silmille ja mielelle. Kyllä salilla taas illalla katotaan kun seinähullua kun rupeen tollasia voimisteleen ja silmissä vielä kiiltää toi loppuun heitetty haaste...

E: toi kilomäärähän on mulle ihan utopiaa, lukotkin riittäis alussa, mutta tietäähän sen onko niihin tyytyminen.

:D :D anna mennä vaan... on sitä pahempiakin hulluja maailmassa. sitäpaitsi toi on ikivanha voimaliike. jopa ahnuld on sitä tehnyt venicellä.

eipäs sitten sähkis suostunu lähettään klippiä. oli vissiin sit sen verta iso tiedosto. Mutta kyllä siitä itse jo jotain näkee. tahtoo kaatua taakse mulle raskaissa painoissa. pitää siis panostaa alle menoon enemmän. oliko niin että rinnalleveto polvista auttas?

se on yks hyvä apu.

pyri joka tapauksessa kaikissa nostoissa siihen, että teet allemenon tosi aktiivisesti. samaan aikaan kyynärpäät tangon alta eteen ja polvet ja lantio alas tangon alle.

pitäiskö tuon allemenon tapahtua ns. huippu kohdassa milloin tanko on nousunsa noussut muttei vielä ole muuttanut suuntaa? silloinhan se on periaatteessa "kevyimmillään" ?

Th69 sanoi:
pitäiskö tuon allemenon tapahtua ns. huippu kohdassa milloin tanko on nousunsa noussut muttei vielä ole muuttanut suuntaa? silloinhan se on periaatteessa "kevyimmillään" ?

Jos siinä huippukohdassa aloittaa allemenon, niin ei ole kyllä mitään mahdollisuuksia päästä alle. Silloinhan pitäisi kannatella sitä tankoa ilmassa käsillä tai yrittää ehtiä laskevan tangon alle. Kumpikaan ei tule onnistumaan, jos ei aivan minipainoilla tee.

Allemeno alkaa, kun olet antanut tangolle loppuvauhdin ns. lantiolyönnillä (lantio "lyödään" räjähtävästi eteenpäin, ja selkä ojentuu ylös ja hieman taakse). Lantiolyönnin jälkeen tapahtuu välittömästi allemeno, samalla kun tanko jatkaa matkaansa ylöspäin vielä hetken. Nostaja vetää itsensä tangon alle, sen sijaan että pudottautuisi sinne holtittomasti.

tein tänään polvien alta niin havainnollistui aika hyvin, kiitos. tarkoitin että siellä alla ollaan kun tanko on maximi korkeudessa...

tämä setti suoritettu! ja täytyy sanoa että tuli yks välipäivä pidettyä, ja yks työntö treeni jäi väliin kun toinen olkapää rupes tuntuun siltä niinkun joskus kunnon poliisiotteen jälkeen;)
muuten kesti paikat aika hyvin ja täytyy sanoa että opettavainen kokemus.
ens viikolla kokeillaan sitten paljonko tulee ylös :)

tänään oli pakko sitten vielä ottaa kaikki irti kun huilia tiedossa, puoleentoista viikkoon en o tehny ku rv:tä, työntöä ja etukyykkyä niin pikku vaihtelu teki hyvää... pienen maksimi kokeilun jälkeen 10kg kyykky maksiin lisää ja 5 kg penkkiin...

Back
Ylös Bottom