Rimakammo

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itsellä noissa raskaissa liikkeissä välillä kestää kanssa vitun kauan ennen kun on "valmis" alottamaan. Sitten kun rupee miettii asiaa liikaa niin aina tekniikka ihan päin persettä. Vittumaista tommonen. Toivottavasti menee kokemuksen myötä ohi niin kuin joku täällä mainitsi..

No ei mitään erityistä pelkoa, mutta aina sinä päivänä kun tekee maastavetoa, niin on olo "perkele, taas tätäkin pitää tehdä s*atana!"
Samoin aina ennen työsarjan alkua on olo "ei hemmetti kun ei vain jaksais!"

Ei mulla puolta minuuttia kauempaa mene keskittymisessä mutta tietyt maneerit löytyy: niskojen venyttelyä, syvään hengitystä ja outoa läiskyttelyä kyseessä olevaan lihakseen. Ja vielä juuri ennen nostoa silmät menee sirrilleen kuin action-elokuvissa sankarilla ennen viimeistä niittiä, tosin olen huomattavasti rumempi kuin elokuvien sankarit joten ei varmaankaan näytä yhtä tyylikkäältä.

Eipä ole rimakammoa viime aikoina ollut. Sarjat pitkiä, joten ei tarvitse psyykata itseäni ennen ensimmäistä toistoa. Lyhyemmissä sarjoissa aiemmin oli ajoittain tuota rimakammoa, varsinkin 1 rm nostoissa. Maksimipainoilla penkillenousua, askelkyykkyä, takakyykkyä, penkkipunnerruksia. Ei turvatelineitä, eikä varmistajia. Vain 2 onnettomuutta sattui silloin vuosien varrella. Niistä kai vähän tuli tuota rimakammoa.

Itelläkin menee kyllä joskus montakin minuuttia sählätessä että uskaltaako sitä sinne raudan alle vai ei... Maastavedossa ja penkissä varsinkin aika iso kynnys aloittaa se sarja:S

Mavessa kyl tulee aina välillä tunne et eihän toi mihkään nouse. Pahin on kyl rive, kokoajan päässä pyörii vaan se idea et ei saa tarpeeks räjähtävyyttä mukaan ja suoritus jää vajaaks-> vaatii aika paljo hengittelyy et pääsee noista ajatuksista. Rimakauhua myös ehkä hyvällä tavalla aiheuttaa, kun kaverin kanssa on yhtäaikaa maksimikokeilut ja on aivan pakko nokittaa kaveri ettei ego säry aivan totaalisesti.

Kyykyssä myös itsellä pinetä jännittyneisyyttä varsinkin viimisissä sarjoissa ja kun alkaa sitä rautaa olla mun mittapuulla paljon.

Vetohan on usein vaikein. Siinä ei saa mitään "tuntumaa" painoihin. Penkissä ja kyykyssä voi vähän fiilistellä ennen tangon laskemista, mutta vedossa se tanko on vain lattialla ja nosto lähtee heti kylmiltään täydellä teholla.

Maksimikyykyssä joskus vaan se fiilistely johtaa siihen fiilikseen, että "ei prkl pitäiskö tämän kanssa muka lähteä kyykkyyn ja tulla vielä ylöskin?!" :D

Joo toi veto on kyllä paha ja kyykkykin menny joskus siihen pisteeseen että tuijottanu hetken tankoo ja heitelly kiekot takas telineeseen kun on usko loppunut ja tätä kautta fiilis kadonnu. Ei saa paineita ja hapenotto menee hyperventiloinniks

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vedossa mulla ei oo mitään ongelmaa, jos se ei nouse niin asia on helppo korjata, kunhan rojautat sen tangon takas lattiaan. Kyykyssä mua pelottaa ihan saatanasti lähtee vetään isoja rautoja, jotenki se että sinne tangon alle jää jos se ei nousekkaan ahdistaa. Onhan toki noi turvaraudat olemassa mutta itse pidän niitä niin alhaalla että olo on vähintäänkin epämukava jos niihin asti pitää se tanko laskea. Muutenkin siinä kun sieltä pohjalta lähtee puskemaan tankoa ylös tuntuu että pää räjähtää ja alkaa veri haisemaan nenässä yms :D

Vedossa mulla ei oo mitään ongelmaa, jos se ei nouse niin asia on helppo korjata, kunhan rojautat sen tangon takas lattiaan. Kyykyssä mua pelottaa ihan saatanasti lähtee vetään isoja rautoja, jotenki se että sinne tangon alle jää jos se ei nousekkaan ahdistaa. Onhan toki noi turvaraudat olemassa mutta itse pidän niitä niin alhaalla että olo on vähintäänkin epämukava jos niihin asti pitää se tanko laskea. Muutenkin siinä kun sieltä pohjalta lähtee puskemaan tankoa ylös tuntuu että pää räjähtää ja alkaa veri haisemaan nenässä yms :D

ethän sää voi siinä vaiheessa haistella mitään kun lähet tankoa puskee ylös? ainakin näin äkkiseltää mietittynä, eikö ne hajut oteta siellä yläällä ja sitten mennää haistelematta alas ja lähetään paineitten kanssa ylös, ei voi siinä vaiheessa nuuhkia tai jää varmasti nostamatta

ethän sää voi siinä vaiheessa haistella mitään kun lähet tankoa puskee ylös? ainakin näin äkkiseltää mietittynä, eikö ne hajut oteta siellä yläällä ja sitten mennää haistelematta alas ja lähetään paineitten kanssa ylös, ei voi siinä vaiheessa nuuhkia tai jää varmasti nostamatta

Joo en mä siinä nostossa varmaankaa ala nenän kautta ilmaa veteleen mutta kummasti siinä sellanen haju tulee, vai oiskohan se ennemminki maku, kuitenki tuolla nenäkäytävien huudeilla tuntuu.

Suositut

Back
Ylös Bottom